بی عینک
فارس نیوز :
سند توسعه پایدار 2030 که به دلیل مغایرتش با مبانی نظام جمهوری اسلامی و اسناد بالادستی مورد انتقاد مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) قرار گرفت، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستور کار اجرایی کشور خارج شد و اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند که سند تحول آموزش و پرورش در تمام مسائل آموزشی مورد توجه باشد و به طور کلی مسائل آموزشی کشور براساس اسناد بالادستی ایران انجام شود، اما اجرای سایر مفاد سند 2030 همچنان به قوت خود باقی است که باعث شده گروهی از نمایندگان مجلس در حال پیگیری برای اجرای این سند باشند.
سیاست سوم هدف پنجم سند 2030 به «ریشه کنی ازدواج سنین پایین» (1) می پردازد، که طبق تعریف کنوانسیون بین المللی حقوق کودک سازمان ملل، سنین زیر 18 سال کودک تلقی می شود، شاخص مورد نظر این سیاست «نسبت زنان با سن 20 تا 24 سال که قبل از سن 15 سالگی و قبل از 18 سالگی ازدواج کرده باشند[2]» است. بعضی اعضای فراکسیون زنان مجلس که گویا تعهد نانوشتهای به سازمانهای بینالمللی دادهاند، با ارائه آمارهای غلط از ازدواج دختران در سنین پایین، در تلاش هستند تا قوانین موجود کشور را جهت همسو شدن با اهداف سند 2030 تغییر دهند. فاطمه ذوالقدر نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس در این رابطه می گوید: «در حال جلب نظر موافق علما هستیم تا ماده 1041 قانون مدنی در خصوص سن ازدواج اصلاح شود و تنها اذن پدر و شرط سن مدنظر نباشد[3]». پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس پا را از این هم فراتر گذاشت و در حال پیگیری برای افزایش سن ازدواج پسران است. وی گفت: «اصلاح سن ازدواج به 16 یا 18 سال مطرح است. علاوه بر اصلاح سن ازدواج دختران، اصلاح سن قانونی ازدواج پسران نیز مورد نظر نمایندگان قرار گرفته است، از این رو شاید بتوان سن ازدواج پسران را به 18 سال افزایش داد. زیرا هماکنون سن ازدواج برای پسران 15 سال تمام است».[4]
این جریان دلیل پیگیری برای افزایش سن ازدواج را «کودک بودن» این گروه سنی عنوان میکند، حال آنکه با توجه به تنوع اقلیمی در جهان، رشد و بلوغ انسانها در نقاط مختلف، متفاوت از هم و تابعی از محیط زندگی آنها است؛ تعیین شاخص سنی واحد برای همه جهان، امری غیر قابل قبول است. برخی از کشورها با پی بردن به این مهم شاخصهای دیگری را برای خود تعیین کردهاند و صرفا به دلیل خواست یک نهاد بینالمللی، سیاستهای خود را تغییر نمیدهند، جالبتر اینکه سن ازدواج در برخی کشورهای اروپایی مشابه ایران تنطیم شده است. به عنوان نمونه انگلستان سن ازدواج را 16 سال و اتریش 15 سال قرار داده است، اما گروهی در ایران، بدون هیچگونه بررسی علمی در تلاش برای دخالت و تغییر الگوی دیرینه زندگی ایرانی_ اسلامی هستند.
تلاشهای این گروه از نمایندگان مجلس برای افزایش سن ازدواج در حالی است که طبق آمارهای موجود پرشمارترین و پایدارترین (نسبت به وقوع طلاق) ازدواجها برای دختران در بازه سنی 15-19 سال است[6]. در سال 1384، 176 هزار ازدواج دختران 15-19 سال با پسران 20-24 سال ثبت شد که 22 % از کل ازدواجهای این سال بوده است. بررسی آمارها نشان میدهد که این الگوی ازدواج در 10 سال اخیر ثابت بوده و تغییری نکرده است. نکته قابل توجه دیگر میزان طلاق این گروه سنی است، طبق آمارهای سازمان ثبتاحوال کشور، در گروههای سنی زیر 15 سال و 15 تا 19 سال، به ازای ثبت تعداد ازدواج زیادی، یک طلاق ثبت شده است، در سال 1394، به ازای هر 30 ازدواج زیر 15 سال زنان فقط یک طلاق ثبت شده است و در گروه سنی زنان 15 تا 19 سال، به ازای هر 11 ازدواج، یک طلاق ثبت شده است. این درحالی است که در گروههای سنی بالاتر، نظیر زنان 20 تا 24 سال و 25 تا 29 ساله، به ترتیب به ازای هر 6 و 3 ازدواج یک طلاق ثبت شده است[7]. این پدیده نشان میدهد هرچه ازدواجها در سنین پایینتری رخ دهد دوام و پایداری خانوادهها بیشتر میشود.
--------------------------------------
بی عینک :
اولین تجربه جنسی بعضی از پسران در سنین 10 تا 14 سالگی صورت می پذیرد در حالی که محضر ازدواج پسران زیر 15 سال را ثبت نمی کند چون قانون گفته باید غریزه حیوانی زبون نفهم را باید 5 سال کنترل کند تا 15 سالش بشود بعد که 15 سالش شد از طرف پدرش منع میشود که تو غلط کردی زن میخوای بچه پررو ما پامون رو جلوی بابامون دراز نمی کردیم حالا تو اومدی با کمال وقاحت میگی زن میخوای ؟ هنوز دهنت بوی شیر می دهد در صورتی که ربطی به بوی دهن ندارد یک غریزه خدادادی است که فعال شده و اگر پاسخ صحیح دریافت نکند از هر راهی که شده تامین نیاز می کند چند سال بعد از سوی مادرش منع میشود که من هنوز دختری که به سن تو بخورد پیدا نکردم باید چند سال صبر کنی شاید پیدا کردم بعد که 20 سالش شد پدرش می گوید مشغول کار یا دانشگاه یا سربازی میشه و توی این مدت به هر روشی که پیش بیاد به نیازش پاسخ می ده و در هر بار گناه کردن یه نسخه از اعمالش توی نامه اعمال پدر و مادرش هم ثبت میشه والدین هم خوشحال که ماشالله بچه مون فعلا که سرش گرمه بذار 4 ریال جمع کنه بعد زنش میدیم آخه توی این دوره و زمونه در خونه هر کی بری هیچی هیچی نخواد اقلا 10 میلیون تومن طلا می خواد غیر از اینه ؟
حالا این بچه بدو قیمت طلا بدو بعد که 10 میلیون پس انداز کرد میگن یه سر توی بنگاه برو تا حساب کار بیاد دستت نه خودت بگو خداییش میتونی با این در آمد بخور و نمیرت ماهی 700 تومن اجاره بدی؟
دختره خونه باباش نشسته داره راحت زندگی میکنه چرا بیخودی هم اونو بدبختش کنی هم خودتو بندازی تو هچل ؟ صبر کن خونه و ماشین و شغل حسابی که پیدا کردی اون وقت میریم در خونه ی دختر مردم
اگه بدونی ما چقدر سختی کشیدیم تا شما ها رو به سر وسامون برسونیم دیگه دوست نداریم شماها با سختی زندگی تون رو شروع کنین چون تا آخرش هشت تون گرو نه تونه
خلاصه اینکه پیر پسر بیچاره با کوله باری از گناه با فیلم و عکس سر خودشو گرم میکنه و پدر و مادرش از ترس اینکه پسرشون بدبخت نشه با دست خودشون پسرشون رو بدبخت میکنن
که خدا از این جور پدر و مادر های زیاد از حد دلواپس نگذره که نسل سوم و چهارم انقلاب رو سوزوندند و وقتی دور هم میشینن میگن بد زمونه ای شده زمان شاه با اینکه اسلامی نبود ولی از حالا اسلامی تر بود اون موقع فساد توی کاباره ها بود حالا کف جامعه فت و فراوونه واه واه خدا بدور
در صورتی که این پدر و مادر ها از عوامل اصلی گسترده شدن فساد در جامعه اسلامی مون هستند ولی هرگز قبول نمیکنند .
نهال زودتر پیوند میخره یا یک درخت تنومند ؟
خوب معلوم است وقتی یک پیر دختر با کلی توقعات و منیت ها که مقتضای سن و سال و دانشش است با یک پیر پسر ازدواج می کنند نتیجه بجز تحمل طرف مقابل یا طلاق نیست
در حالی که دو نوجوان راهنمایی یا دبیرستانی که پر از شور و عشق جوانی هستند زودتر پیوند می خورند ولی کو گوش شنوا
اتفاقا مشاوران و روانشناسان عزیز بر عکس می گویند و ناخواسته به طلاق های زودرس دامن می زنند
خلاصه با دست فرمون این والدین بیش از حد نگران بخوایم پیش بریم جامون ته دره است
در دهه 70 شمسی عکس و مشخصات مرسدس بنز و BMW و پورشه و لکسوس را در مجله ماشین می دیدم
من حتی توی خوابم نمی دیدم که چشمام وا بشه به روی ماهش
حالا در دهه 90 شمسی اینقدر معمولی شده که اگه کسی 40 درصدشو داشته باشه میتونه 60 درصدشو وام بگیره
http://www.karmacar.ir/sell-terms-credit?utm_source=weclick&utm_campaign=weclick&utm_medium=weclick_native&utm_term=yn_item_9381
ماشین سوارها به 4 گروه اقسیم میشن :
1- مسئول زاده هایی که از این ماشین ها سوار نمیشن (به هر دلیلی - ماشین مدل پایین سوار میشن یا اساسا ماشین ندارن)
2- مسئول زاده هایی که از این ماشین ها سوار میشن (به هر دلیلی - حالا یا از عقلش استفاده کرده یا از وسوسه اش استفاده کرده و ماشین لوکس سوار میشه)
3- غیر مسئول زاده هایی که از این ماشین ها سوار نمیشن (به هر دلیلی - ماشین مدل پایین سوار میشن یا اساسا ماشین ندارن)
4- غیر مسئول زاده هایی که از این ماشین ها سوار میشن (به هر دلیلی- از عقلش استفاده کرده یا از وسوسه اش استفاده کرده و ماشین لوکس سوار میشه)
پس این طور نیست که تا ماشین مدل بالا دیدی بگی آقازاده است و فوری از بالا تا پایین نظام رو فحش کش کنی
چون احتمال داره قواعد بیزینس رو بلد بوده و پول دار شده یا قواعد کلاهبرداری رو بلد بوده ولی تا هفتاد نسل قبلشون مسئول جایی نبودن و وقت و حوصله این جور کارها رو هم ندارن و آقازاده تهمت بزرگی به اینهاست چون اصلا توی خونشون نیست البته اگه کسی راحته بهشون بگه آقازاده و بنده مزاحمش نمیشم
از اونجایی که هیچ جا به عموم مردم راه و رسم شرعی و قانونی پولدار شدن و پولدار موندن رو یاد ندادن تا میبینه یکی لوکس زندگی می کنه به جای اینکه خودش و مسئولان آموزشش رو سرزنش کنه شروع میکنه به بدگویی کردن و تهمت زدن و اولین تهمتی که به ذهنش می رسه همینه :
آقازاده رو ببین
ایران الان مصرف لوازم آرایشش از خود آلمان و ایتالیا که تولید کننده اند بیشتره ان شالله بزودی تعداد خودروهای لوکس اروپایی در ایران از خود اروپا هم بیشتر میشه و ما طبق معمول پز مصرف بیشتر را می دهیم نه تولید بیشتر
امیدوارم این سیاست تلقینی کشورهای تولیدکننده به کشورهای مصرف کننده نباشه و خود به خود در جامعه ما نهادینه شده باشه
هر چند خیلی بعید است که تولید کننده عطش مصرف ایجاد نکند و دیمی تولید کند تا بلکه یه روز یه مشتری پیدا بشه جنسشون رو بهش بفروشن کشورهای صنعتی از بحران اقتصادی جنگ جهانی رسیدند به جایی که شدند کشورهای صنعتی و بعد هم شدند کشورهای پسا صنعتی که احتمالا سیاست ایجاد عطش هم جزء برنامه هایشان بوده و با اجی مجی لاترجی نمیشود اینقدر رشد کرد
کرمان خودرو به این نتیجه رسید که بازار کشش جنس 190 میلیونی را دارد لذا سانتافه را به صورت مشترک با هیوندای تولید می کند و الان 65 درصد قطعه هایش را می سازد ولی ایران خودرو و سایپا همچنان با روش قدیمی خود کلاهبرداری میکنند در حالی که میتوانند از روش های بروز کلاهبرداری هم استفاده کنند
وقتی که یکی از بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان یعنی تویوتا مدل های معیوبش را فراخوان می کند و ماشین نو به مشتری ها می دهد احتمالا مغز مدیران سایپا و ایران خودرو هنگ می کند که این چشم بادامی ها چه احمقهایی هستند چرا مثل ایساکو شمع های نو را با شمع دست دوم عوض نمیکنند تا ماشین به تعمیر احتیاج پیدا کند ؟
به گزارش جهان نیوز، رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (دوشنبه، 16 مرداد) در دومین نشست سالانه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار رشد، با اشاره به اقدام اخیر نمایندگان در مراسم تحلیف رئیسجمهور در مجلس که با حضور موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد، گفت: نوع افراطی احساس حقارت و ذلت، جاسوسی و خیانت است اما نوع رایجتر و رقیقتر آن پیشه گرفتن نمایندگان مجلس بود و به گونه ای که با این اقدام به آدم "احساس تهوع" دست میدهد.
وی با بیان اینکه اکثر این نمایندگان، نمایندگان تهران بودند که در میان آنها هم آخوند بود، تصریح کرد: دیدیم که اینها با چه ذلتی سلفی می گرفتند و این خطر بزرگی است. در واقع این اقدام با وجود این همه اهانت که در این چند سال اخیر ما در حوزه تحریمها و هستهای به ما کرده و حق و حقوق و عزت ملت ایران را پایمال کردهاند، صورت گرفته است.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه ذلت و حقارت را در چشمان نمایندگان و گردنهای کج آنها به مانند دوره قاجار و دوره پهلوی می دیدیم گفت: دوره قاجار و پهلوی هم همین تیپها حکومت میکردند، منتهی اینها مذهبی نما هستند و با این حال آیا اینها در برابر اولتیماتوم ابر قدرتها میتوانند مقاومت کنند؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرار بود مدرسها به مجلس بروند، تصریح کرد: در دوره مدرس کشور با مسائلی هم چون انگلیس، روسیه، تهدید، اشغال، جنگ و بعد اولتیماتوم روسها روبه رو بود و آنها میگفتند ما آمدیم بعد مجلس مثل همین نمایندگان با ذلت ترسیدند و گفتند امتیاز بدهید و الا روس ها حمله می کنند که مدرس در پاسخ گفت آقایان از ترس مرگ می خواهید خودکشی کنید شما می ترسید که آنها بکشنتان اما قبل از آن خودکشی می کنید. با عزت و شرافت پای حقوق ملت بایستید و نه آن هم اگر روس ها جرات کنند و بیایند، بگیرند و هزینه بدهند این است که آنها ایران را اشغال می کنند اما شما می خواهید قبل از آنها کشور را دو دستی تقدیمشان کنید.
وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند از امریکا نترسید از خودتان بترسید. ما باور نمی کردیم که در دهه چهارم انقلاب و با این سرعت نمایندگان مجلس این گونه ذلیل و پست عمل کنند به گونه ای که یکی از آنها برگشته و می رود بغل آن خانم عکس سلفی بگیرد و یکی با التماس نگاه می کند. در واقع برخورد نمایندگان به گونه ای بود که به نظرم موگرینی ترسیده و با خودش گفته که نکند نمایندگان نسبت به او نظر سو دارند اما او نمی داند که صحبت مردانگی هم نیست که آنها از آن جهت بخواهند برای سلفی گرفتن جلو بیایند.
رحیمپور ازغدی با بیان اینکه واقعا این همه ذلت و پستی را که در مجلس اتفاق افتاد ندیده بودیم تصریح کرد: این نشان می دهد داخل حکومت خطری متولد شده است در واقع عمر غرب زدگی در داخل حکومت منفجر شده است در واقع امروز شاهد ترس از غرب، عشق به غرب، جدایی غرب مواجه هستیم و این در حالی است که غرب بر سرشان می زند و بعد برایش پارس می کنند و این خیلی خطر بزرگی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: عمر ما که تمام شد ولی در این یکی دو سه دهه آینده مراقب باشید حکومت نباید به دست این ها بیفتد.
وی با بیان اینکه در برابر مستکبر باید مغرور بود تصریح کرد: بچه های ما در خلیج فارس کاری کردند که همه کشتی ها که از آنجا عبور می کنند مجبور هستند که مترجم فارسی داشته باشند و با زبان فارسی با ما صحبت کنند بعد از سوی دیگر شاهد آن اقدام از سوی نمایندگان مجلس هستیم.
پور ازغدی با اشاره به اینکه هر چه دقت کردم ببینم آیا در این اقدام نمایندگان حسن نیت بوده یا نه تصریح کرد: در چندین مجله اروپایی به خاطر این اقدام نمایندگان به ما خندیدند در واقع پستی و بی شخصیتی مانع بزرگی بر سر راه تمدن سازی نوین اسلامی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ترس از غرب، عشق به غرب و پارس کردن جلوی آن ها برای کسب رضایتشان به شکل مجسم با سلفی گرفتن نمایندگان خود را نشان داد البته اشکال نامجسم دیگری هم وجود دارد تصریح کرد: امام (ره) می گفتند که تکلیف خود را روشن کنید امریکا دشمن است اما برخی ها آن را دشمن نمی دانند و می گویند چون این کشور پیشرفته تر است باید زیر سایه آنها باشیم البته یک مدل دیگر هم که یک مدل مستقل است وجود دارد که این به معنای منزوی بودن نیست حرف ما این است که ملت ایران باید لوکوموتیو باشند نه اینکه برای حرکت در واگن ها قرار بگیرند .
وی با بیان اینکه هر گاه منافع ما با منافع دشمن تعارض پیدا کند آنها به بهانه های مختلف همچون جنگ، تحریم، موشکی و حقوق بشر تلاش می کنند حقوق ما را پایمال سازند تصریح کرد: در واقع اگر بهانه دست دشمن ندهیم آنها خودشان بهانه ای می تراشند از این رو امام خمینی (ره) فرمودند اگر مسائل خود را جدی با جهان خواران حل نکنیم هرگز آسوده نخواهیم بود. اما سوال این است که چگونه می توانیم مسائل خود را با جهانخواران حل کنیم؟ که امام نیز در پاسخ به این سوال گفته اند با جهانخواران آشتی نکنید و خود را به مرز یک قدرت بزرگ جهانی برسانید و از نظر ایدئولوژیک، سیاست، علم، اقتصاد و نظامی به یک قدرت جهانی تبدیل شوید و اگر به این جا رسیدید آنها دست از توطئه برمی دارند.
رحیم پور با بیان اینکه امریکا در دهه 60 به هیچ کشوری حمله نکرد اما در ده سال اخیر 5 کشور اسلامی از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لیبی و یمن را با خاک یکسان کرده تصریح کرد: برخی ها می گویند امریکا آدم شده اما واقعیت این است که امریکا وحشی تر شده است و نشانه آن هم حمله این کشور به 5 کشور اسلامی است البته اگر جرات می کردند ایران را نیز مورد حمله قرار می دادند اما می دانند با حمله به ایران جنگ جهانی سوم شکل می گیرد و از این طریق ذخایر نفتی به آتش کشیده می شوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قاطعیت امام در برابر جهانخواران تصریح کرد: زمانی که هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس مورد حمله موشکی ناو امریکایی قرار گرفت امام خمینی (ره) خطاب به امریکایی ها گفتند که این گونه نیست که شما همواره دست به این اقدامات بزنید ممکن است نیروهای ما ناوهای شما را به قعر خیلج فارس بفرستند. در هر حال ما باید آنقدر قوی شویم که امریکا بفهمد اگر یک ضربه بزند دو ضربه می خورد و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله اشاره کرده اند.
وی با اشاره به اینکه برخی ها می گویند غیر از مبارزه راه دیگری برای رویارویی با امریکا وجود دارد تصریح کرد: با این وجود امام (ره) گفته اند که راهی جز مبارزه نباید ولی با این وجود با مذاکره هم نمی شود با امریکا تعامل کرد چون یا کلاه ما را برمی دارند و یا ظلم می کنند و البته رهبر معظم انقلاب نیز در جریان مذاکرات گفتند که من به مذاکرات بد بین هستم و خواهید دیدید که به ریشتان می خندند در هر حال امروز شاهدیم برخی ها به ریششان می خندند اما امروز برخی ها که برجام نقض شده است و به ریششان می خندند به ریششان نمی گیرند و می گویند حالا حالاها برجام را نقض نمی کنند و بعد یکی دیگر می آید و می گوید نقض فاحش کرده اند.
پور ازغدی با بیان اینکه امروز یک طرف می گوید با شجاعت زمینه ادامه توافق را داریم و یک طرف هم در مجلس زیر پای اروپایی ها می افتد تصریح کرد: امام خمینی (ره) گفته اند که راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان امریکا و ابرقدرت ها را شکست و گرنه آنها ما را ول نمی کنند و البته امام باز هم گفته اند که این ریسک است اما ما باید در نهایت یکی از دو راه را انتخاب کنیم که یکی از این راهها شهادت و دیگری پیروزی است.
وی با بیان اینکه برای تمدن سازی نوین اسلامی باید داربست هایی در محور کرامت انسانی بنا شود، تصریح کرد: مسلمانان باید جسارت ایجاد این داربست ها را داشته باشند البته در این مسیر تهمت، تحریم، تهدید و شایعه هم وجود دارد.
رحیم پورازغدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما در حج پیام انقلاب اسلامی را صادر کردیم، تصریح کرد: یکی از برکات حج ایجاد جنبش جهاد اسلامی فلسطین توسط فتحی شقاقی بوده از طرفی در چند سال اخیر شاهدیم که در 120 کشور جهان پرچم آمریکا را آتش می زنند البته برخی ها می گویند که این بی احترامی به ملت آمریکا است در حالی که درجریان انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که طرفداران هر دو حزب آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند و این پرچم را نماد خود نمی دانستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین امروز شاهدیم که پرچم اسرائیل که آن را مقدس می دانستند در نیویورک به آتش کشیده می شود. در هر حال دشمن هم ساکت ننشسته به گونه ای که شاهدیم جهاد تکفیری ها را جایگزین جهاد اسلامی علیه استکبار کرده اند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تفاوت های تمدن سازی اسلامی با تمدن سازی غیردینی اشاره کرد و افزود: در تمدن سازی اسلامی در کنار علم، تحصیل، رفاه، مسکن که نیازمند مدیریت عقلانی و دقیق هستند باید به آخرت خود هم توجه داشته باشیم در واقع در تمدن سازی اسلامی باید دنیا را معطوف به آخرت درست کنیم.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه در تمدن سازی اسلامی نمی توانیم از استثمار ضعفا، دروغ، غصب به حقوق دیگران، سرقت، ربا، حق کشی و فریب مردم استفاده کنیم، اضافه کرد: در تمدن دینی ثروت و قدرت هدف است اما این ثروت و قدرت باید در چارچوب اصالت دادن به خداوند و توحید باشد با این وجود اگر کسی بخواهد مردم را به جهنم ببرد حکومت باید جلوی او را بگیرد و اجازه ندهد که فساد، گناه و ربای سازماندهی شده رواج یابد. متاسفانه قوانین صددرصد اسلامی را رها کرده اند به همین دلیل امروز شاهد رواج پدیده هایی مانند ربا و رشوه هستیم و اینها مباحث کوچکی نیست و جزو محرمات و گناهان کبیره محسوب می شوند به همین دلیل پیامبر (ص) فرموده اند هم رشوه دهنده و هم رشوه گیرنده قطعا اهل جهنم هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ربا کار ضدتوحیدی است و استثمار محسوب می شود، تصریح کرد: نظام سرمایه داری غرب با ربا شکل گرفته اما الان نیز آنها فهمیده اند که نه تنها آخرت خود بلکه دنیای خود را هم نابود ساخته اند.
وی با بیان اینکه امروز همه مشکلات را به یکدیگر ارجاع می دهند در حالی که امام خمینی فرموده اند که هر کسی که در هر کجا هست آنجا را آباد کند تا مشکلات حل شوند، تصریح کرد: همه می دانیم که چه قدر داریم چوب بی تقوایی، بی عقلی، برعرضگی، بی سوادی، تنبلی و سوء مدیریت خود را می خوریم اما بعد همه چیز به اسم اسلام تمام می شود واقعیت این است که ما باید مدیریت را اصلاح کرده و آدم های پاک تر و قوی تر سر کار بیایند.
رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای تمدن سازی صورت بگیرد که با دنیایی با حداقل ظلم، جنگ، نفاق و نفرت و حداکثر محبت، عدالت و برادری مواجه باشیم، اضافه کرد: چمران، طهرانی مقدم و سیدحسن نصرالله هر کدام یک نفر هستند امروز شاهدیم که هر کدام از آنها کارهای بزرگ و ماندگاری را انجام داده اند به گونه ای که شهید طهرانی مقدم با راه اندازی صنعت موشکی در کشورمان دست به کاری زده که هیچ کشوری جرات تجاوز به ما را ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تمدن سازی اوج علم، نظم، دقت، برنامه ریزی، پیش بینی، پیشگیری، شفافیت و انسجام است، تصریح کرد: باید مردم و مدیریت متمدن داشته باشیم تا تمدن سازی نوین شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه تمدن سازی اسلامی در دو بستر عبادت و عدالت شکل می گیرد، اضافه کرد: به فرموده امام رضا علیه السلام علامت یک فرد خانواده و جامعه دینی مدیریت درست اقتصادی است.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی با غرب محوری و غرب زدگی نمی توانیم ایران را آباد کنیم چراکه با این روند ایران به یک کشور دست چندم وابسته تبدیل می شود، تصریح کرد: جریان غرب گرایی از ابتدا در کشورمان بوده است که از جمله آنها می توان به بازرگان در دولت موقت و بنی صدر به عنوان نخستین رئیس جمهور کشور اشاره کرد. واقعیت این است که جریان غرب گرایی در کشورمان حذف نشده و فقط آدم های آن عوض شده اند که آخرین نمونه این آدم ها نمایندگانی بودند که در مجلس سلفی گرفتند البته برخی ها نیز در دانشگاه ها دارای این نگرش هستند و همچنان می گویند قبله آن طرف است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگرچه انتقاداتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد است واقعیت این است که مصوبات این شورا باید توسط دولت اجرا شوند، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمانت اجرایی را که بخواهد دولتی را که مصوباتی را اجرا نکرده محاکمه کند در اختیار ندارد.
وی با بیان اینکه ثروت و قدرت در اختیار قوه مجریه است و کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود تمام اختیار اجرایی به دست اوست، تصریح کرد: به عنوان نمونه امروز بودجه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را نمی دهند و این در حالی است که این نهاد باید جلسات، برنامه و انواع کارها را اجرا کند. در هر حال این مسئله موجب شده که رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از مسئولیت خود استعفا دهد.
------------------------------------
بی عینک : مسئول بودجه پخش کن دولت امید فروردین ماه بودجه صفر تومانی به صداوسیمای به شدت عیالوار اختصاص داد به علت اینکه صدا و سیما سخنرانی جان کری جون ! رو پخش کرد که تاییدی بود بر پیش بینی های نه چندان شعبده گونه ی منتقدان بی سواد برجام
الان هم که بودجه نهاد رهبری رو نمیدن پس میتوان حدس زد که امید دوباره جوانه زده و در واقع نهاد درست عمل کرده و دانستن را حق شهروندی دانشجو دانسته و پسا برجام همان حرفهایی را می زند که پیشا برجام می زده و با این کار تیشه به ریشه خودش زده و با برخورد قهرآلود امیدی ها روبرو شده و حالا که بی پول شدند خداحافظ شما
بهتر بود که با بی پولی کارها را جلو می بردند و امیدی ها را بدعادت نکنند که تا به اسب شاه گفتیم یابو اوقاتشان تلخ شود و یک تدبیر دیگر به خرج دهند
چون عده ای ضعیف الایمان در نهاد هستند که میگویند چه کاریه با دولت در بیوفتیم بهتره یه جوری صحبت کنیم که همه خوششون بیاد هی بودجه بدن و هی خوششون بیاد کلا با هم دوست باشیم دنیا دوروزه چرا توی سروکله هم بزنیم با این همه سفارش به وحدت !
خدا رو شکر که تدبیری ها دارند دم از آزادی می زنند و الا اگر دم از دیکتاتوری و سرکوب میزدند دیگر چه می شد نمی دانم شاید دیگر از این بدتر هم نمی شد چون بطور مویرگی دارن دهن نیروهای انقلابی رو صاف میکنن ولی نیروهای انقلابی هرجا استقامت کردند دولت های هاشمیستی جمهوری اسلامی کوتاه اومدن و مدتی شرشون رو کم کردند
مطلب دوم هم در مورد کودکستان شورای اسلامیه که به لطف لیست رفرمیست ها تعدادی از کودکان ناقص الخلقه تمدن نوین اسلامی هم به مجلس فخیمه راه پیدا کردند و level مجلس رو کم کردند بطوری که آدم روش نمیشه بگه اینا وکلای ما هستند چون رفتارشون مثل بچه هاییه که تازه تبلت خریدن و راه پول دراوردن از اینستاگرام رو یاد گرفتن و حالا رفتن با جک و جونورهای باغ وحش عکس بگیرن تا دنبال کننده هاشون افزایش پیدا کنن و پول یامفت به جیب بزنن
واقعا باید اون 270 نماینده دیگه گوش این اطفال مجلس رو بپیچونن که دیگه با آبروی مجلس بازی نکنن و برن جاهای دیگه سلفی بگیرن
مردمی که به این 20 نفر رای دادن شرعا مسئول این مضحکه شدن مجلس در رسانه های غربی هستند
چرا در انتخاب وکلای مجلس شورای اسلامی دقت نمیشه ؟
درسته که با پخش زنده جلسه تایید صلاحیت وزیران در سال 92 خیلی ها متوجه شدند که مجلسمون یه شوخی بیشتر نیست ولی به هر حال هر چی بیخیالش بشیم بدتر میشه و باید دقت بیشتری کرد در انتخابات مجلس بعدی
من که چشمم آب نمی خوره
http://www.jahannews.com/news/539291/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1
بنده سالهاست پای درس های تلویزیونی استاد عزیزم جناب حجت الاسلام و السلمین حسن رحیم پور ازغدی نشسته م و بهره بردم و در هر موضوعی مفصل تحقیق کردم و اتفاقا موضوع سخنرانی ایشان هم بوده متوجه زحمات طاقت فرسای استاد برای اینکه بحث رو از آب و گل دربیارن شدم و فکر میکنم بالای % 95 صحبت هاشون دقیق ه ولی بعضی وقت ها مطالبی دارن که به نظرم دقیق نیست و چون کار و و زندگی ندارم و از طرفی خودم هنر طراحی سخنرانی نظام مند ندارم میشینم نظراتشون رو نقد میکنم مثلا این قسمت تقطیع شده از سخنرانی ایشان که در مورد پوشش واجب
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000536/nf00536690-1.mp3
لب این سخنرانی این است که :
1-چادر حجاب عالی است2- ولی نباید همه را مجبور کنیم حجاب عالی داشته باشند ،4- هیچ جای قرآن به صراحت در مورد نحوه پوشش واجب نیامده و همچنین در مورد رنگ پوشش5- لذا باید باتوجه به شرایط زمان و مکان پوشش و رنگ پوشش انتخاب شود
اینها 6 تا مطلب درسته که سر جای خودش درسته ولی ربطی به هم نداره و نمی شه ازش نتیجه دقیق گرفت چون بر اساس متد غلط است و به نوعی فقه زیر لحافی است نه یک فقه سرزنده و پویا
میگن یه کسی گفت من استاد خبر بد دادنم اجازه بدید من برم خبر بد بدم
رفت و به کسی که واقعا باباش مرده بود گفت خوب این چیه طرف گفت آکواریوم گفت این چیه طرف گفت صندل گفت این چیه طرف گفت جارو گفت خوب چه نتیجه ای می گیریم طرف گفت نمی دونم گفت نتیجه می گیریم بابات مرد
خوب اینها جمله های مطابق با واقع اند از طرفی خبر فوت هم مطابق با واقع است ولی روش نتیجه گیری متودیک نیست
جواب نقضی :
خوب در مورد کم و کیف روزه هم صریح قرآنی نداریم و اجمالا فرموده:" کتب علیکم الصیام " خوب چرا در مورد جزییات روزه نمی گویید باید مطابق شرایط زمان و مکان باشد ؟
یا در مورد نماز می فرماید:" اقیموا الصلوة " و جزییاتش را تصریح نکرده چرا در مورد نماز نمی گویید بر اساس مقتضیات زمان و مکان ؟
جواب حلّی :
در متد مکتب اجتهادی قم ملاک مذاق شریعت است و چیزهایی که در آیات و روایات صراحتا نیامده مجتهد بر اساس مذاق شریعت طی 20 سال یا بیشتر بدستش آمده مذاق شارع را در این بحث بیان میکند لذا صرف اینکه در قرآن نیامده نمی توان گفت دین در این زمینه ساکت است
در متد اجتهادی نجف ملاک آیه و روایت مسند است و مراسیلی که با آنها معامله مسانید می شود لذا صرف اینکه مطلبی که در قرآن تصریح نشده نمی توان بدون فحص در روایات مسند یا شبه مسند گفت که دین در این زمینه ساکت است و چون شریعت فقط قرآن نیست خود قرآن ما را ارجاع داده به پیامبر تا قرآن را برای مردم تبیین کند
این که این نتیجه دقیقا همون چیزی ه که قبلا بعضی های دیگه از متد درست به همین نتیجه رسیده بودند دلیل بر این نیست که این متد آقای رحیم پور هم درست باشد
لذا این نتیجه درست از ایشان پذیرفته نیست ولی از آیت الله خامنه ای پذیرفته است چون از متد صحیح رفته است و سالها پیش به همین نتیجه رسیده بوده است
و خوب چون عادت داریم حرفهای ایشون را به موزه بسپریم و سعی کنیم با آزمون و خطا سیاست گذاری کلان فرهنگی رو انجام بدیم این ریل گذاری ایشون باز هم به فنا رفت و حجاب نسل جدید دخترانی که مهاجرت کرده اند به شهرهای بزرگ به فنا رفت چون عفاف و حیاء شون توسط ماهواره و رمان های قبح زدا و اینترنت و شبکه های اجتماعی غیر امن (سکس با نقاب علم) به فنا رفت و یک عامل مهم دیگر اینکه مهاجرین چون دوست دارن یک شبه شهری بشن اولین کاری که می کنند اینه که لباس ها و آرایش و ادا و اطواری داشته باشن که شهری تر جلوه کنن در صورتی که تا قبل از اینکه سیل مهاجرین به شهر سرازیر بشن شاهد چنین مسابقه ای نبودیم و با فکل و مانتو اپل دار قضیه تموم شده بود و جالب اینکه خود شهری ها هم باورشون شد که باید همین کار رو بکنن تا از با کلاس ها عقب نمونن غافل از اینکه با روستایی هایی مسابقه گذاشتن که قبله آمالشون دختر شهری ها هستند خلاصه اینکه با هم هم افزایی کردند و شد آنچه شد
و نکته دیگه اینکه مردم شبیه روانشناس ها شدند و کاری را که همه انجام می دهند و هنجار شده خوب می دانند و کاری که کسی انجام نمی دهد مگر عده قلیلی ناهنجار و بد می دانند همان امل بازی خودمان و برای تشخیص خوب از بد به این کار ندارند چی به صلاحشان است ؟ در حال که اگر ازشان بپرسید کسی عمدا کار به ضرر خودش انجام می دهد چه نظری در موردش دارید می گن بی عقله
عوام قرن هاست شبیه ببعی ها زندگی می کنن چون ببعی ها وقتی به جوی آب می رسن به هم نگاه میکنن ببینن کسی میپره یا نه ؟ اگه دیگران پریدند یعنی این کاریه که باید انجام بدن و اگه دیگران نپریدند یعنی این کاری ه که نباید انجام بدن و متاسفانه خواص هم بعضا از عوام عوام تر می شوند و خوشبختانه بعضی از عوام از خواص هم خواص تر می شوند و سعی میکنند اگه با جامعه گله وار روبرو شدند با دلیل عقلانی و وحیانی راه کم ضرر را انتخاب کنند و از سرزنش سرزنش کنندگان ترسی ندارند بلکه آن را طبیعی میدانند چون ببعی ها هرگز خودشان را متهم نمی کنند بلکه دیگران را متهم میکنند و بع بع می کنند
و نکته مهمی که هست اینه که کلاس پدر مردم رو در اورده
اگه بهشون بگن چادر کلاس داره چادر می پوشن اگه بگن مانتو اپل دار کلاس داره مانتو اپل دار می پوشن اگه بگن مانتو تنگ دکمه دار کلاس داره می پوشن اگه بگن مانتو بدون دکمه کلاس داره می پوشن اگه بگن تی شرت استرچ و شال بلند و ساپورت کلاس داره می پوشن در سال 1404 هم اگه بفهمن لباس زیر کلاس داره زمستونا بخاطر سرما با لباس زیر میان بیرون تابستون هم سعی میکنن یه جور گرما رو تحمل کنن تا یه تفاوتی وجود داشته باشه بین یونانی های باستان که لخت مادرزاد و همچنین اجداد داروین یعنی میمون ها و ایرانی هایی که طبق حکاکی ها هرگز برهنه نبودند
شما از 10 تا دختر نوجوون و جوون و تازه به سن تکلیف رسیده بپرس بگو نسبت پوششت با نظام سیاسی حاکم بر ایران و واجب دونستن چادر توسط این نظام چیه ؟
ببین چند تاشون حقیقتا عاملش کلاس ه و این که همه همین جوری ان دیگه گیر نده و آزادی خواهی بی حد وحصر و مرز ناشناسی این مقطع سنی و اینکه حیا زدایی شدن توسط جنگ قلب ها و ذهن ها یعنی soft war هرچند در توجیه شان این است که هر چی امر به معروف کردند بدتر شد(که متاسفانه حجت الاسلام ابراهیم فیاض هم هم سطح اینها فکر می کنه)
دخترها اصلا منطقی و چهارچوب بندی شده تصمیم نمی گیرن بلکه از چیزی که خوششون بیاد میرن سمتش ولو اینکه عالم و آدم هم جمع بش و صغری و کبری بچینن که کار ت درست نیست و عواقب بدی داره که فقط یه جواب میشنون اونم اینکه دلم میخواد به شما چه مربوطه من نمی تونم کاری بکنم که خودم دوست ندارم و یه عده دیگه دوست دارن اونا اگه دوست دارن خوب خودشون برن انجام بدن چرا منو مجبور به اون کار می کنن ؟ آیا خوبه منم اونا رو مجبور منم کاری رو انجام بدن که دوست ندارن ؟(همراه با اشک و ناله)
ببین این یعنی دقیقا استخوون کج که باید باهاش مدارا کرد چون نه میشه بی خیالش شد نه نمیشه باهاش جنگید نه میشه استدلال کرد چون باز عاطفی جوابت رو میده البته این نقطه ضعفش نیست این ویژگی شه و خیلی هم مطلوبه چون مسئول تربیت نسل بعدیه باید عاطفی باشه و اگه عقلش رو غلبه بده کما اینکه فمینیست ها تونستن و غلبه دادند هم خودش آسیب می بینه هم نسل بعدی کمبود محبت می گیره
لذا تنها راهی که هست اینه که اینقدر خونه رو براش جذاب کنی و اموراتش رو وابسته به بیرون رفتن نکنی که حتی الامکان از خونه خارج نشه چون اگه خارج شد و یه مهاجر براش افه اومد تا پوزشو نزنه آروم نمی شه و چون جامعه پر شده از مهاجرای افاده ای آرامش دختر کاملا از دست میره و هم و غم ش این میشه که هر روز خوشگل تر از دیروز توی جامعه ظاهر بشه تا هر کی شک داره که این دختر خانوم بهترینه خاطرش جمع بشه و قلب این دختر آروم بشه
اکثر دخترهای جذاب پسرها داخل آدم حساب نمیکنن چون فلسفه خلقت شون رو پوچ می دونن چه برسه به اینکه بخوان براشون آرایش کنن و فقط و فقط برای نگاه تحسین برانگیز خانوم های دیگه است که اینقدر شیرینه که حاضر نیستند لذت ش رو با هیچ چیز عوض کنن
و اگه حس کردند خدا دستور داده که دخترها انگشت نما نشن و چشم بقیه دخترها نزنه بیرون با خدا قهر می کنن و حس می کنن خدا درکشون نمی کنه و حتی اتهام بیجاکاری هم به خدا میزنن که اگه خدا نمی خواد همه دخترها به زیبایی ما پی ببرن خوب چرا اینو توی وجود همه ما نهادینه کرده ؟ مسخره کرده مارو ؟
و اگه هم جواب بدی بهشون که خوب معشوق عاشق رو با چیزی که خیلی دوست داره امتحان می کنه نه چیزی که راحت ازش دل می کنه
جواب می شنوی من نمی دونم من نمی تونم از این لذت صرف نظر کنم هر کی ناراحته می تونه نگاه نکنه مگه من مجبورشون کردم منو ببینن (بردن نگاه به سمت دیگه و ترک جلسه)
سازندگان کارتون های باربی دخترها رو خوب میشناسن و یه دختر موفق بی مشکل رو بی حجاب و بی حیاء قرار دادن و با حیازدایی تدریجی از دختران یهودی و مسیحی و مسلمان دخترانی که تا 100 سال پیش اکثرا محجبه بوده اند را علاقه مند به باربی بی حیاء می کنند تا دختر هم ناخواسته خودش را به شخصیت محبوب بی حجاب و بی حیاء اش یعنی باربی بیابد و نه دیگر کاری از دست خودش ساخته است نه دیگران چون در آن گفتمان قرار گرفته و روز بروز بیشتر باربی گونه خواهد شد و فقط میتوان نشست و به حالش گریست که دنیا و آخرتش به فنا رفت
این دختر عاشق باربی که در این discourse زیست می کند فرقی ندارد حاکمیت او را مجبور کند بی حجاب تر باشد یا با حجاب تر
او کار خودش را می کند و حیاء زدایی اش اگر در مرحله 3 باشد همان را زیست می کند و اگر در مرحله 4 باشد همان را زیست می کند و برایش مهم نیست حاکمیت چه می گوید لذا در فرانسه و ترکیه که دختران یه دین مودیفای شده دارند و نیمه باحیا هستند و با شلوار جین تنگ و بلوز آستین بلند تنگ و شال لبنانی بدون اینکه یک تار مو پیدا باشد تا دم در دانشگاه می روند وقتی مجبور می شوند روسری شان را بردارند بعد از دانشگاه روسری را باز می پوشند و روز از نو روزی از نو
فرانسه و ترکیه هم مثل ایران غیر عاطفی با دخترها برخورد می کنند لذا موفقیتشات مقطعی و در بلند مدت نتیجه عکس میدهد دخترهای فرانسوی و ترکیه ای از سر یک تصمیم عاطفی لجبازانه چادری می شوند که از نظر من کم ارزش است چون پروپایه درستی ندارد و امکان برگشت حالت بی چادری منتفی نیست هر چند کوته فکرانی خوشحال می شوند و این چادری های ترک و فرانسوی رسانه ای می شوند و می شوند چماق بر سر دختر با حیای مانتویی ایرانی که سر وسنگین به دبیرستان می رود که ببین بدبخت مسلمون یعنی این خارجیه که واقعا اسلام رو پذیرفته غافل از اینکه یه حسن روحانی فرانسوی و اکبر گنجی ترکیه ای هم اونجا پیدا شده که برخورد غیر عاطفی با حجاب دخترها کرده و دخترها رو انداخته توی بازی ای که این مجبورن تا آخر ادامه بدن(حسن روحانی و اکبر گنجی و خیلی از مجسمه های آزادی کنونی ، اول انقلاب با نفوذ به کمیته های سپاه برخورد غیر عاطفی با دخترها نسل اول انقلاب می کردند و حالا شدند منادی آزادی برای دختران نسل چهارم انقلاب اینم از عجایب روزگاره و یکی از هزار بدبختی ما که نمی دونیم چطوری به دخترها بگیم اینها همونا ن)
تصمیم یه دختر زیبا برای به نمایش نگذاشتن زیبایی اش کار بسیار مشکلی است ولی اگه دختری موفق بشه لذت نگاه تحسین برانگیز دختران دیگر را ندیده بگیرد با نگاه تحسین برانگیز خداوند روبرو می شود که لذتش وصف ناشدنی است و قابل مقایسه با لذت قبلی نیست
جوانی که در اوج طغیان جوانی اش رو به زیباترین معشوق عالم هستی بیاورد باعث مباهات معشوقش به ملائکه اش می شود
چه لذتی از این بالاتر که معشوق انسان عاشق انسان بشه و با نگاه پر از محبت و افتخار انسان رو به همه معرفی کند که ببینید این عزیز دل منه ها !
مرفه زندگی کردن از نظر فرهنگ تشیع اولا و بالذات هیج مشکلی ندارد بلکه ممدوح است اما ثانیا و بالعرض اشکال دارد و مذموم است
بر خلاف فرهنگ غالب هندوستان که در آن گدایی و تارک دنیا بودن حالت شریفی است رهبانیت در اسلام ممنوع است و دستور داده اند که مومن باید بهترین منزل و وسیله حمل و نقل را داشته باشد
لذا در حالت عادی نه تنها پولدار شدن و پولدار ماندن و پولدار زیستن بد نیست بلکه تمام تلاش تشیع برای پولدار ماندن و قدرتمند ماندن شیعه است و اگر کسی به موجب کم کاری در کسب یا زیاده روی در خرج یا تصفیه نکردن مال بواسطه خمس واجب و زکات واجب و خروج چرک مال از دارایی اش به پولش برکت نبخشد مورد نکوهش تشیع قرار می گیرد که چرا وقتی می توانی به پولت برکت ببخشی این کار را نمی کنی ؟ و چرا مال پرانی می کنی ؟(برکت از برکه ای که آب در آن حفظ می شود می آید)
خوب این از حالت عادی که اول انقلاب برادران شبه مارکسیست نگذاشتند این فرهنگ نهادینه شود و اول انقلاب پولدارها مجبور بودند به ساده پوشی و ساده زیستی که کار بسیار غلط و ریاکارانه ای است و اگر کسی شیک میپوشید یا سواری شیک سوار می شد انگ خوردن حق طبقه کارگر را بر روی پیشانی اش مشاهده می کرد حالا بیا و ثابت کن والله بالله من نه آقازاده ام نه حق کسی را خوردم فقط یه چیزی دارم که بقیه ندارند هنر پولدار ماندن (گذشته لایه های دوم و سوم قدرت در ایران را بررسی کنید به عرض بنده می رسید)
بگذریم که همین چپ های ضد امپریالیسم حالا برق مال دنیا کورشان کرده و از آن طرف بام افتاده اند و شده اند کاسه لیسم برای امپریالیسم و با یه بورس بازی یا قرارداد واردات یه شبه از زمین بلند میشن و تا هفت نسلشون می تونن توی خیابون فرشته و کامرانیه برج سازی کنند و با مازراتی و پورشه به ملت فخر بفروشند همان مردمی که قبلا توده بودند و برایشان یقه جر می دادند و بعضا عملیات مسلحانه انجام می دادند(که بعضا سالها در بخش بورسیه وزارت علوم یا در سازمان های دیگر انجام وظیفه می کردند )
خوب پس اولا و بالذات یعنی در حالت عادی بچه مایه دار بودن یه جورایی الزامی است
ولی اگر یک عنوان ثانوی بر روی این شخص بیاید مثلا کسی خودش را گم کند یعنی وزن پوله از وزن آدمه بیشتر باشد توصیه به ساده پوشی و ساده زیستی شده ایم چون عالبت بخیری انسان اصل اساسی در تشیع است و هیچ چیزی ولو مهم باشد اگر مانع عاقبت بخیری باشد باید حذف شود
یا اگر کسی پست سیاسی گرفت که در فرهنگ غربی رییس و در فرهنگ تشیع مسئول (یعنی کسی که از او بازخواست می شود که چه کردی و چه نکردی ؟ و یک جورایی وکیل و زیر دست مردم پابرهنه است نه آقابالاسر ملت ) نامیده می شود دیگر رفاه ممنوع است و باید زندگی اش در سطح کف جامعه باشد نه در حد سقف جامعه
لذا باید کسب درآمد ها را لغو کند و رتق و فتق امور غیر اقوام و آشنایانش بپردازد که طبیعتا از چشم فامیلش خواهد افتاد چون انتظارشان را برآورده نکرده است
این عنوان ثانوی مسئولیت سیاسی در نظام شیعی باعث می شود پولدار شدن و پولدار ماندن و پولدار زیستن برای این شخص خاص مذموم باشد و هیچ ریاکاری ای هم لازم نیست چون واقعا دستور تشیع است و لازم الاجراء است تا مبادا فقیر از فقرش احساس خجالت کند
لذا اگر کسی پورشه نیم شاسی اش را که با پول جراحی چشم یا زیر میزی یا هر دو خریده بود وقتی وزیر شد باید پورشه را بفروشد و پراید بخرد و خانه اش را پایین شهر بیاورد و دست از زیر میزی گرفتن بردارد و پسر و همسرش را متقاعد کند که ایام طاقت فرسای مسئولیت شروع شده سعی کنید پابه پای من بیایید والا استعفا می دهم و به زندگی حرفه ای سی ساله ام ادامه می دهم ولی اینکه هم بخواهد به مردم خدمت کند و هم پورشه کاین اش را تبدیل به پراید نکند این دیگه میشه مصداق کسی که هم خدا را می خواهد هم خرما را
که سالهای سال محال بود و حالا با تلاش و پیگیری آقایان ممکن شده
اونم چی ؟ مثل آب خوردن
اونم کی ؟ تو روز روشن
اونم چطور ؟ با قیافه حق به جانب
خوب خداییه
در شورای روابط خارجی آمریکا شخص ریچارد هاس در مقابل ظریف قرار گرفت و با او مصاحبه کرد و این یعنی تیر آخر آمریکایی ها
ریچارد هاس طراح جنگ های مذهبی سی ساله در بین مسلمانان است یعنی چیزی شبیه آن چیزی که بین کاتولیک ها وپروتستان ها رخ داد
و حالا که با بدست گرفتن ابتکار عمل توسط سپاه قدس انقلابی و استراتژی های شخص قاسم سلیمانی بیشتر نقشه هایش نقش بر آب شده سعی می کند تناقض های قولی دیپلماسی دستگاه دیپلماسی کشور و فعلی سپاه قدس را نشان دهد و این کار را بخوبی انجام می دهد و ظریف برای رفع تناقض اقوال سپاه قدس را بیان می کند تا تناقض را بپوشاند خوب از ای جهت که این حرف ها از یک مسئول دیپلماسی کشور شنیده می شود جای خوشحال هست ولی نکته ای که هست این حرفها بر خلاف دیپلماسی است و از رییس دیپلماسی کشور قبیح است
چون دیپلماسی که برای ما نوشته اند شبیه آن چیزی است در قانون مطبوعات بریتانیا برای ما نوشته اند یعنی سر به راه بودن ما و پا نکردن در کفش آنها
و آنچه خودشان برای خودشان قائل اند آزادی به معنای بی حد و حصر آن است
لذا دکتر ظریف دارد خلاف علمش عمل می کند چون علمش جوابگوی globalization به معنای آمریکایی سازی جهان نمی باشد و لازم است علم ارتباط بین الملل به گونه ای نوشته شود که اسلامی به معنای واقعی کلمه باشد یعنی یار مظلوم و دشمن ظالم
امیرالمونین به امام حسن و امام حسین علیهما السلام سفارش فرمودند کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا یعنی ظلم ستیزی بدون مرز یعنی خمینیسم بین الملل
سوالات ریچارد هاس از جواب های ظریف برای من مهم تره ولی سایت وزارت امور خارجه ایران سوالهای ریچارد رو سانسور کرده ولی سایت شورای روابط خارجی آمریکا سوالها رو هو آورده که خدمتتان عرضه می کنم تا پی به خباثت برادر ریچارد ببرید
1- HAASS: Well, good evening. Welcome to the Council on Foreign Relations. As you can see, sitting next to me is the foreign minister of Iran, Mohammad Javad Zarif. I’m Richard Haass. And I also want to welcome not just those of you in the room but those of you who are joining us through all means electronic and digital from around the country and around the world. Just to say, this meeting is on—O-N—the record, and the minister and I will talk for about half an hour, and then we’ll open it up to you, our members. At the end of the meeting, we’ve asked that the members stay in their seats until the minister is able to leave Peterson Hall.
Foreign Minister Zarif has been to the United States in his current capacity for four—over the four or five last years, you’ve been minister—
2- HAASS: —four years, many times. He was educated here, got his doctorate at the University of Denver, and he and I have worked together, one way or another, sometimes in parallel purposes, sometimes in cross-purposes, in government, and I would just say he is a consummate professional. And it is—we are very pleased to have him here. Timing could not be better given all that is going on in his part of the world and beyond.
As I said, I’ll start with a few questions, and then we’ll open up.
Mr. Minister, welcome to the Council on Foreign Relations.
3- HAASS: Let me just ask you a general question about the part of the world where your country resides. When you compare it to other regions—Asia, Latin America, Europe, even Africa—the Middle East has been, is, and promises to be the least stable geography in the world. Why is that? What is it about the Greater Middle East that makes it so instability-prone?
4- HAASS: Following up on that, the new crown prince of Saudi Arabia, when he was the deputy crown prince, gave an interview several months back and he said—and I think I’ve got the quote roughly right—that we won’t wait for the battle to be in Saudi Arabia. Instead we will work so the battle is in Iran, not in Saudi Arabia.
What did you understand him to mean by that?
5- HAASS: But just following up on what the crown and the deputy crown prince said, are you worried that—the fact that you and Saudis and others are on opposite sides of the conflict in Yemen, could one way or another lead to direct confrontation?
6- HAASS: You mentioned Syria, so let me turn to that.
You yourselves have been the victims of the use of chemical weapons. Now you find yourself supporting and embedding a government that’s using chemical weapons. How is it you square that?
7- HAASS: Do you have serious doubts whether the Syrian government used chemicals weapons?
8- HAASS: OK. I’m not going to do some follow ups, so I want to say some other issues out there and then I want to open it up. Just this past week, we marked the second anniversary of the U.S., not just U.S., but the Joint Comprehensive Plan of Action, the JCPOA, the multilateral agreement on the Iranian nuclear program.
I guess I have two questions. One is, what is your assessment of compliance up to date? I don’t expect you to assess your own, some people here might have some views on that. I’m curious, your assessment of the compliance of others, particularly the United States.
9-HAASS: You’re talking about sanctions, for example, dealing with terrorism or human rights or other such issues.
10- HAASS: Secretary Tillerson, I think, again, I’ve got the quote roughly right, recently called for, quote, “supporting elements inside Iran that would lead to a peaceful transition of the Iranian government.” And several American senators have been less diplomatic and have called for regime change. So my question is, how do you hear that? And what impact does it have on how you see the United States?
11- HAASS: Let me raise a few other questions. One, there was a New York Times story over the weekend I’m sure you saw, essentially arguing that Iran now dominates in Iraq, thanks to a U.S. policy. And we’ve seen in Iraq several times where you had a government nominally in charge and then alienated Sunnis, who formed al-Qaida, ISIS, what have you.
Whether Iran dominates Iraq or not will make a debating point. Iran clearly has significant influence in Iraq.
What confidence do you have that this—that history won’t repeat itself, that Shi’a militia and then basically a Shi’a-dominated government won’t overreach and whatever they call it—you know, that some version of Sunni terrorism 3.0 won’t emerge just like ISIS and al-Qaida did? What confidence do you have there?
12- HAASS: Do you believe that there’s a place for American forces in Iraq?
13- HAASS: But you have foreign—you have Iranian forces in Syria. Why are American forces in Iraq not destabilizing—Iranian forces in Syria not—
14- HAASS: You mentioned the Kurds. Late in September, there’s a vote, as you know, to be taken by the Kurds in Iraq. I don’t have a crystal ball, but I’m mildly confident they will vote for a state of their own, to that effect. You’ve obviously got a significant Kurdish population in your own country. There’s significant Kurdish populations elsewhere, including Turkey and Syria. What is—what is the Iranian government’s view towards Kurdish self-determination?
15- HAASS: Would you qualify Turkish policies as anti-Kurdish?
16- HAASS: Two last questions, in that case, analytically. The United States is considering introducing additional forces into Afghanistan. From your country’s perspective, this would be with the acceptance or at the request of the government. Would—is this something that you believe will make it more likely that Afghanistan will be able to wind down the civil war and forge a peace agreement?
17- HAASS: And my last question before I open it up. Over the weekend there were new reports about Americans in detention in Iran, one receiving a 10-year sentence, a student at Princeton. There’s a number of other Americans or Iranian-Americans who are also being detained in Iranian prisons.
Is Iran prepared to release these people as a humanitarian gesture? What possible good is served by having these people under questionable, to say the least, charges serve long prison sentences in Iran?
18- HAASS: Have you had any signals one way or the other from the Trump administration that’s now been in office for six months that lead you to believe that there’s anything new, either positive or negative, to be introduced?
19- HAASS: In all modesty.
20- HAASS: You mentioned the JCPOA. Just to be clear, in eight years, just to choose one provision, all limits on centrifuge quantity and quality expire. Has your government—and in 10 years limits on stockpile quantity and quality expire. Has your government made any decisions or statements about what Iran’s intentions would be after these ceilings expire?
21- HAASS: Just given that, has the Iranian government articulated a position on North Korea? Because at the moment it is busy expanding both its nuclear as well as its missile inventory.
22- HAASS: Just to be clear, you wouldn’t support, or you don’t support the use of sanctions against Russia for its occupation of Crimea?
23- HAASS: Minister Zarif, thank you for being with us for the last hour here today. I’d ask, again, people to please remain in their seats. But, Mr. Minister, thank you. (Applause.)
https://www.cfr.org/event/conversation-mohammad-javad-zarif