سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: سه شنبه 102 اسفند 29

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» 

در برنامه «هفت» مطرح شد

آبیار: حوزه هنری فیلم روحوضی را به «نفس» ترجیح داد

 

به بالاترین مقام عالی رتبه کشور پناه می برم   !
آبیار ادامه داد: من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی رتبه این مملکت پناه می آورم تا ما را از این بی عدالتی نجات دهند! دلم بسیار پر است و آمده ام در «هفت» تا گلایه کنم. من مردانگی یا زنانگی کردم و فیلم «شیار 143» را ساختم، حالا شما از من بخاطر آن فیلم در «نفس» حمایت کنید. از نهادهایی که از ما کمک نکردند و نهادهایی که از ما کمک کردند مثل سازمان اوج که از ما دلجویی کردند و باعث دلگرمی ما شدند، تشکر می کنم

.

چند روز پیش یک مادر شهید که نفس سه فرزند دلبندش بریده شده تا نفس مولایش بریده نشود، نه تنها سهم خواهی نمیکند بلکه از محضر مولایش اجازه میگیرد برای اهدا دو فرزند دیگرش!

اگر شیار 143 یک فیلم ضد جنگ بوده است که به نظر من بوده است (مهمترین فیلمساز ضد جنگ ایران هم از این فیلم دفاع همه جانبه کرد ) بالاترین مقام عالی رتبه کشور نظر مساعدی نسبت به هنر ضدجنگ ندارد به عنوان نمونه می توانید تعبیر تند و تیز ایشان در مورد داستان ضد جنگ "زمین سوخته" احمد محمود را بخوانید

و اگر شیار 143 یک فیلم ضد جنگ نبوده است  از خداوند بخواهید "اللهم تقبل منا القلیل"  چون واقعا فیلم ساختن و مشهور شدن خیلی ناچیزتر از بذل مهجه (بهترین خون قلب) و شهید گمنام شدن است .

از زمان حضرت آدم تا زمان حضرت خاتم تا برسد به زمان حاضر و نهایتا ظهور حضرت جان فشانی های زیادی شده و خواهد شد که اوج آن در جنگ های آخرالزمان است که طبق روایت خون و عرق و شمشیر ما را میطلبد .

لذا سهم خواهی اصلا تا استقرار حکومت بقیه الله الاعظم معنا ندارد و تنها چیزی که معنا دارد سبقت از مردم در  از خود گذشتگی و فداکاری برای ولایت الهی است و عجیب تر از عجیب اینکه افراد هر چه بیشتر ایثار می کنند بیشتر خود را بدهکار ولایت می دانند(و دغدغه شان این است که ما برای مولا چه کرده ایم ؟) و کسانی که کم ایثار می کنند خود را طلبکار ولایت می دانند ( و دغدغه شان این است که مولا برای ما چه کرده است؟)

 

حوزه فیلم روحوضی را به «نفس» ترجیح داد
آبیار در ادامه با گلایه از حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری که ادعای کار فرهنگی دارد و از نمایش فیلم «لانتوری» بخاطر نامناسب بودن فیلم سر باز می زند، الان فیلم روحوضی نمایش می دهد و از سالن دادن به ما خودداری می کند. ما از ابتدا با 23 سالن شروع کردیم و الان 16 سالن داریم. در حالی که «نفس» همواره با سالن پر و ظرفیت خوب اکران شده اما وضعیت سانس دهی و سالن دهی ما بسیار بد است و سانس های شبانه ما را می گیرند و ساعت 11 صبح می دهند!

وی افزود: حوزه هنری با شرکت نورتابان قرارداد پخش نیز داشت اما به راحتی آب خوردن تمام سالن هایش را با شروع اکران «سلام بمبئی» به این فیلم اختصاص داد.

 

 

این رفتار در شان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیست و شاید با یک سری تذکرات حل میشد.شاید. (لازم به ذکر است ترکیب حوزه هنری انقلاب اسلامی اشتباه است)

 ببینید در اسلام داریم "اوفوا بالعقود" یعنی به عهدهایی که بستید وفا کنید همچنین مومن باید حجت را بر دیگران تمام کند و نباید هیچ حجتی بر علیه اش باشد.

 بصورتی که طرفش در خلوت و جلوت مومن را تحسین کند و اگر هم احیانا در جلوت مومن را تقبیح کند ، مومن سهمی نداشته باشد .

همانند معاویه و مامون که در بین هم پباله های خود از محاسن ابوالحسن اول و ابوالحسن ثانی می گفتند .  

لذا در روایات داریم " اتقوا من مواضع التهم " یعنی خودتان را دور کنید از موقعیت هایی که بواسطه قرار گرفتن در آنها مورد اتهام واقع می شوید.

از آنجایی که نزد خدا احترام مومن از کعبه بالاتر است لذا خدا بر روی مومن حساس است و از آنجایی که خدا غیور است غیرتش اجازه نمی دهد مومن حتی در معرض بی احترامی قرار بگیرد متقابلا حیاء و ادب حکم می کند که مومن هم با خدا همکاری کند و بدست خودش حریم خودش را نقض نکند .

اینقدر خدا روی پرستیژ مومن حساس است که از مومن میخواهد حد شوخی را نگه دارد تا مبادا از چشم بیافتد.

 

و اما بعد.....  

 

از این ها که بگذریم این رفتار حوزه یک کنش نیست بلکه یک واکنش است (یعنی اول خود خانم آبیار روحوضی را به نفس ترجیح داد آنگاه حوزه هنری روحوضی را به نفس ترجیح داد )در واقع کنش از سوی خانم آبیار بوده است و آن هم دریافت جایزه از سردمدار انقلاب رنگی ایران یعنی سید دکتر حجت الاسلام فلانی است که حوزه هنری درست یا غلط او را دشمن خود میداند و این مطلب اظهر من الشمس است (و نیاز به گفتن ندارد که دوست دشمن هر انسانی دشمن آن انسان است) و خانم آبیار که یک طرف ریشش را به حوزه هنری گره زده نباید طرف دیگر ریشش را به سردمدار انقلاب مخملی گره میزد چون بر اثر بکش بکش هر دو طرف (حوزه هنری و انقلاب مخملی ها)ممکن است ریشه کن بشود.

 

آبیار : با سینما برخورد جناحی می شود
وی درخصوص علت گرفتن سالن های فیلم «نفس» در حالی که سالن های فیلم همواره پر است، گفت: من نمی دانم و به فیلم های دیگر هم نمی خواهم بی احترامی کنم، اما انتظار داریم وقتی حوزه هنری به ما قول داد و قرارداد دارد، حمایت کند و پای قول شان بیاستند. اما متاسفانه با سینما بحث جناحی می شود. در حالی که من از ابتدا گفتم من اساسا آدم جناحی نیستم! من می گویم باید میان همگی صلح باشد. من میان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب که می روم می بینم آدم های خوبی هستند اما بعد می بینیم برخوردها طور دیگری است. وقتی فیلم من روی پرده سینما نیست درباره چه چیزی از فیلم حرف بزنم و تبلیغ کنم؟ این بی عدالتی در اکران چرا باید رخ دهد؟

 

این موضع مثل موضع "خواجه ربیع" است که در هنگام جنگ به حضرت امیر عرض کرد : از نظر من هر دو طرف جنگ بر حق !!! هستند پس مرا به مکانی دوردست بفرست تا به دور از این فضاها در آرامش به عبادت خدا !!! مشغول باشم .

که در ما نحن فیه میشود  مشغولیت به کار هنری در کمال آرامش !!!

پیامبر اکرم فرمودند :"علی مع الحق و الحق مع علی" ما وقتی در سیره حضرت علی نگاه عمیق می کنیم می بینیم حضرت جریان شناسی سیاسی داشتند و کسانی که در سیاست حقیقتا به دنبال حق بودند ولی مصداق حق را اشتباه گرفته بودند با  کسانی که در سیاست حقیقتا به دنبال باطل بودند را همواره دو جریان می دانستند لذا برخوردشان نیز به فراخور حال همان جریان بود.

 یک گونه برخورد هم داشتند با مومنینی که در سیاست حقیقتا به دنبال حق بودند و مصداق حق را بدرستی یافته بودند.

لذا آن دو نوع دافعه قوی و این جاذبه قوی که در سیره سیاسی حضرت امیر غیر قابل انکار است اسوه خوبی برای باهنرها و بی هنرهاست و شایسته است که همگی جریان شناسی سیاسی داشته باشند و بر اساس آن موضع گیری و رفتار کنند مگر اینکه کسی بگوید علی علیه السلام اسوه ما نیست یا اینکه بگوید همه کارهای علی علیه السلام اسوه نیست بلکه باید گزینشی عمل کرد که هر دو اشتباه محض است و پیدا کردن علت اشتباه بودنش با شما . خیلی دوست دارم از نظر شما آگاه بشوم . 

ادامه دارد .....

 



 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 95/9/24 و ساعت 11:57 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 2
مجموع بازدیدها: 377993
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه