سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

بابا صد رحمت به این آخوندها !

اسراییلی ها از آخوندها هم بدترند چون کارشون از سهمیه بندی و اینا گذشته دیگه گفتن سوخت رسانی  به غزه کاملا تعطیل !

حالا باز بگو آخوندها ، بد هستند !


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/10 و ساعت 12:58 عصر | نظرات دیگران()

iqna :

 نگارش تفسیر عربی «المختصر للقرآن الکریم» اثر ارزنده «آیت‌الله محمدعلی تسخیری»، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پس از سی سال تلاش قرآنی بی‌وقفه در 604صفحه به پایان رسید.

 

 وی (آیت الله تسخیری  ) مطابقت تفسیر عربی المختصر للقرآن‌ الکریم با رویکرد اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و توجه به تقریب بین مذاهب اسلامی را از ویژگی‌های این تفسیر دانست و اظهار‌کرد: تفسیرهای قرآن‌کریم نباید با هدف حمله به یک مذهب اسلامی نوشته‌شود بلکه باید مطابق آیات الهی که منادی وحدت هستند، برای عموم مذاهب، کاربرد داشته‌باشد که این مسئله نیز از ویژگی‌های اصلی این تفسیر است.

http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=212257

..........................................

 

  گفتنی است این تفسیر با تکیه بر آراء شهید صدر و با رویکرد انسجام اسلامی به آیات کریمه قرآن نوشته شده است .

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/10 و ساعت 12:48 عصر | نظرات دیگران()

 

این تموم چیزیه که پیریز دنت بوش بعد از کلی تمرین چشمک زنی تونست انجام بده . خداییش دیگه


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در سه شنبه 86/11/9 و ساعت 4:26 عصر | نظرات دیگران()

یادداشت زیبایی به نام بیت الغزل انسانیت از حضرت آیت الله جوادی آملی پیرامون آشنایی با وجوه و ابعاد انسان کامل ( امام حسین علیه السلام ) و چهارچوب های بهره گیری و ایجاد ارتباط با انسان کامل در   سایت موعود منتشر شده است .

 از آنجایی که مطلب دست اول و بدیع است شاید بد نباشد روی آن وقت بگذارید البته اگر با نحوه بیان ایشان آشنا نباشید شاید کمی به اصطلاح آب بکشد و خسته کننده بنظر بیاید اما واقعا ارزشش را دارد که ذهنتان را درگیر آن کنید . هرچند که مدرنیته ما را بی حوصله کرده و ذائقه ما را هدایت کرده  به سمت  fast food .fast travel .و فیلم کوتاه و داستان مینی مال و خلاصه هرچیزی که ما را سریعتر به مقصد برساند و ما را از ژرف نگری که شرط اولیه نگاه توحیدی به جهان است بدور داشته و حتی متنفر کرده اما با اینحال باید از جایی شروع کرد چون دین مباحث استخوان دار و اصولی را در دل خود دارد و اگر کسی خواست آن را بشناسد ناچار است که خودش هم اساسی فکر کند و امروز اگر کسی خواست اساسی فکر کند بهترین استاد در این زمینه امثال آیت الله جوادی آملی هستند که سالها با فراغت بال در بحر پر از مروارید دین غور و غوص کرده اند . 

با همه این تفاصیل اگر باز هم فکر میکنید این مطلب برای شروع سنگین است میتوانید از کتابهای آسانتر ایشان شروع کنید کتابهایی مثل « پرسشها و پاسخها در محضر حضرت آیت الله جوادی آملی »  .

و توضیح در مورد مقاله فوق الذکر اینکه میتوانید از پاراگراف سوم آن و از عبارت  

 * .....برای تبیین برخی از اصول اسلامی که از سنت و سیرت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مخصوصاً سالار شهیدان استنباط می شود، به تذکّر چند مطلب بسنده می‌کنیم.
در سایه‌ی بهشت  .......    *


  شروع به خواندن کنید چون ماقبل آن بسیار دیر فهم است و در حکم مقدمه است .

آدرس مقاله :          http://mouood.org/content/view/6160/3

                                                                                                                          یا حق

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در جمعه 86/11/5 و ساعت 12:33 عصر | نظرات دیگران()

حضرت حجت الاسلام مرتضی آ‍قا تهرانی حفظه الله در برنامه بدرد بخور شبکه اصفهان یعنی پیک هفته که در مورد انحرافات عزاداری بود گفتند : مقام معظم رهبری میفرمایند قمه نزنید . خوب خلاص ( با یه لحن خیلی جالب ) .

 

حالا اگه کسی واقعا میخواد بیشتر بدونه میتونه به این وبلاگها مراجعه کنه .

و در این زمینه نکته قابل ذکر اینکه آقای مهدی مسائلی که یک روحانی پر مطالعه حوزه علمیه اصفهان است پیشگام در این زمینه ( تبیین چهره واقعی قمه زنی )بوده ولی اصلا اسمی از ایشان برده نمیشود و حتی بعضا از مطالب ایشان کپی میشود بدون ذکر منبع که این یعنی مفت خوری با کلاس البته امیدوارم کاری که با کتابهای مرحوم استاد علی دوانی میشد با این کتاب نشود . چون از صفحاتی از کتب ایشان که غلط چاپی داشت کپی میکردند و حتی این زحمت را به خود نمیدادند که به منبع اصلی یک مراجعه ولو جزیی داشته باشند!    

 

لازم بذکر است کتاب مهدی مسائلی یعنی قمه زنی ؛‏سنت یا بدعت ؟ به چاپ چهارم هم رسیده است و سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان آن را به هیئات اصفهان هدیه داده است . تلفن مرکز پخش کتاب هم اینه : 03113360686

و اما وبلاگها :

http://ghamezani.parsiblog.com               ««««««    وبلاگ مهدی مسائلی

http://zionism.blogfa.com

http://www.dastepenhan.com

http://ghame_zani.persianblog.ir

http://ghamezani.blogfa.com

http://ghamezani.blogspot.com

 

 

این تمام چیزی است که خبرگزاری رویترز از فرهنگ تشیع نشان میدهد ! و دیگر جایی برای منطق تشیع نمی ماند . 

 

این هم برای اتمام حجت برای همه با هر گرایش سیاسی ، فکری ، فرهنگی و ...       http://abarcooh.blogfa.com/post-2.aspx 

(مصاحبه دکتر مایکل برانت معاون رئیس سابق سازمان سیا و عضو فعال بخش شیعه شناسی)


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/3 و ساعت 9:59 عصر | نظرات دیگران()

کامران نجف زاده در جدیدترین یادداشت خود در وبلاگ شخصی اش نوشت :

سلام.من هم مخالف بعضی کارها در مراسم امام حسین (ع) هستم.اما اینکه مثلا قرار باشه دیگه علم هم بلند نکنن هم ناراحتم می کنه.فکر می کنم درد تاریخی ما این باشه که یا سیاه سیاه نگاه می کنیم یا سپید سپید.
یک روز اصلا کاری نداریم به کار مداح هایی که هرجور دلشون می خواد رنگ می گیرند و یکسال هم چنان سخت می گیریم که علم هم نباید باشه.
اصلا من از بچگی که با بابا می رفتم هیات یا دسته/ قیافه اونی که زیر علم بود توی ذهنم مونده.-یکبار هم بچه بودم افتادم دنبال یکی از همین دسته ها گم شدم که خودش ماجرایی داره-

پایان نقل قول

http://www.najafzadeh.ir/weblog/archives/post_50.php

..........................................

مقدمه : با وجود اینکه نجف زاده را خیلی توی بحث خبر قبول دارم اما این یکی از اونجایی که تو تخصصش نبوده یه ریزه بیراهه رفته و بنده به آن نقد دارم . شاید بد نباشد که بدانید که در غرب یک پروفسور فیزیک دینامیک حتی در مورد مسائل پیش پا افتاده فیزیک هسته ای هم نظر نمیدهد ولو اینکه احاطه هم داشته باشد چه رسد به اینکه بخواهد در مورد علوم دیگر نظر بدهد . اما متاسفانه در کشور ما که نهایتا 200 هزار متخصص دین داشته باشیم حداقل 20 میلیون نفر در مورد مسائل دینی نظر میدهند ، رد میکنند ، تایید میکنند و بعضا تکفیر میکنند و بعضا ...  .  اما قطعا نه تاییدشان بدرد میخورد نه ردشان چون تصدیق موخر از تصور است . بگذریم . بریم سر اصل مطلب البته در قالب گفتگو با یه بنده خدا .

شسته و رفته و تریپ استدلال منطقی طلبگی اش اینه :

ان الدین عند الله اسلام    ،  اولا

الاسلام هو التسلیم     ،     ثانیا

ان الدین عند الله التسلیم  ،  ثالثا

 یعنی از طرفی طبق آیه قرآن بدون تردید دین نزد الله اسلام است

از طرف دیگر اسلام فقط و فقط یعنی تسلیم ( اونم همه نوع تسلیم و در هر زمینه و با همه درجاتش چون ال در التسلیم «ال» جنس است .)

پس بدون تردید دین نزد خدا یعنی تسلیم اونم همه جنس تسلیم .

................................

حالا تسلیم در برابر کی ؟

خداوند پاسخ میدهد : اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم

یعنی اطاعت کنید از الله و رسول و اهل بیت علیهم السلام

................................

خوب حالا اهل بیت علی الظاهر نیستند چی ؟ حالا دیگه خدا کم اورد .( البته معاذ الله )

نه داداش اهل بیت فکر اونش هم کردند حضرت مهدی علیه السلام عده ای را معرفی میفرمایند و بیان نموده اند که من حجت خدا بر این افرادم و این افراد حجت خدا بر شمایند .

..............................................

آخه معصوم که نیستند ممکنه اشتباه کنند و بعضا ما یه حرف بهتر از اونا بزنیم ؟

شرمنده ولی اونش دیگه به من و شما ربطی نداره چون حجت بر ما تمام است و ما معذور در بارگاه الهی هستیم .

.....................

خوب حالا شرایط این افرادی که گفتی چی هست ؟

آهان ! حالا شدی پسر خوب ! شرایط ایشان طبق روایت امام زمان علیه السلام عبارتند از :

اینکه فقیه باشد ،  عالم به زمانش باشد ،  مخالف هوای نفسش باشد  و مطیع امر مولایش باشد .

اگر کسی این شرایط را داشت میشود نایب عام امام زمان اونم با حکم چی ؟ امام زمان .

..............................

اینا که گفتی درست اما نمیشه حالا ما بعضی وقتها نظر بدیم در مورد مسائل شرعی ؟

شما نه قابلیت تشخیص داری نه حق نظر . چون اولا 30 سال در حوزه استخون خورد نکردی ثانیا از طرف اولی الامر اجازه نداری . و هر چیزی را گفتی این به نظر من باید جزء‏دین باشد میشود بدعت و از کبائر گناهان است پس بیخود خودتو با خدا در نینداز . ضمنا اگر حاکم اسلامی هم اشتباه کند هیچ مسئولیتی متوجه ما نیست اما اگر فکر میکنیم خیلی سرمان میشود میتوانیم نظر خود را بصورت پیشنهاد بصورت شفاهی یا مکتوب یا الکترونیکی به عرض ولی امر مسلمین برسانیم .

........................

اما من فکر میکنم حق با منه .

باشه عزیزم اصلا شما درست میگی هم قمه زنی خوبه هم علامت های آهنی دسته های عزاداری خوبه ، هم تعزیه خوبه ،‏ هم سبکهای مداحی رپ و تکنو خوبه ، هم لخت شدن سینه زنها جلوی زنان نامحرم خوبه ، هم چند صدایی و عدم امتثال امر حاکم اسلامی خوبه ، هم من خوبم ،‏ هم بوش خوبه ، اصلا همه خوبن خیالت راحت شد ؟

.......................

  اما من ...                                                         

  اصلا بی خیال .              

  ..............................                                                                                                                                                 یا حق                             

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در دوشنبه 86/11/1 و ساعت 8:27 عصر | نظرات دیگران()

امروزه یکی از اصلی ترین پرچمداران نهضت حسینی در جهان سید حسن نصر الله است .

شاید برای خیلی ها سوال باشد که او دست پرورده کیست . تا به امروز یکی از اساتیدش مشخص شده بود و او کسی نبود جز مقام معظم رهبری که سید حسن نصر الله ایشان را بعنوان مرد اول جهان اسلام معرفی کرد . .و امروز استاد دیگر او مشخص شد بله امام موسی صدر .

 به گزارش خبرگزاری فارس 1386/10/30 به نقل از شبکه خبری "المنار" لبنان، نصرالله که در جمع میلیونی عزاداران حسینی در بیروت سخن می‌گفت، بار دیگر از تمامی مقامات و سازمان‌های اسلامی و عربی خواست به منظور حل مسأله امام موسی صدر، در کنار مردم لبنان قرار گیرند.
وی که سخنانش با تشویق‌های مکرر حضار روبرو شد، مطالبه موضوع امام صدر را "یک مطالبه بر حق" نامید و تصریح کرد: «از سران کشورهای عربی، اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و از همه وجدان‌های زنده این امت می‌خواهم تا در این مسأله حق، در کنار ما قرار گیرند و همه تلاش‌های خود را مبذول بدارند تا این امام بزرگ را به صحنه جهاد و فعالیت خود باز گردانند
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «اکنون که موضوع اسرا مطرح است، وظیفه خود می‌دانم که از مسأله امام موسی صدر یاد کنم که مؤسس، رهبر و امام مقاومت اسلامی لبنان است
وی با اشاره ضمنی به ربوده‌شدن امام موسی صدر و دو همراه وی در کشور لیبی افزود: در این روز [عاشورا] که روز پیروزی مظلوم و روز پیروزی اسیر است، مجدداً از همگان استمداد می‌کنم که به حل این پرونده کمک کنند.
امام موسی صدر، رهبر ایرانی شیعیان لبنان و دو همراه وی، در نهم شهریورماه سال 1357 هجری شمسی، در جریان سفر رسمی به کشور لیبی ربوده شدند که گزارش‌های اطلاعاتی بین‌المللی از زنده‌بودن وی در زندان‌های این کشور حکایت دارد.

http://www.imamsadr.ir/news/news.php?id=4209

 

حال شاید بد نباشد از زاویه دید امام موسی صدر حفظه الله به کربلا نگاه کنیم ، مسلما او نکات کاربردی تر و امروزی تری را از دائرة المعارف کربلا استخراج نموده است .

برای خواندن متن این سخنرانی میتوانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید .

 

  http://www.imamsadr.ir/news/news.php?id=4214

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در دوشنبه 86/11/1 و ساعت 8:21 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 91
مجموع بازدیدها: 378885
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه