سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

شهید مطهری رحمة الله علیه با آن بینش سیلسی نافذ و فرزد ایشان با این همه سهل انگاری سیاسی ! واقعا که عجیب است . از ایشان تقاضامندیم یک دور دیگر آثار پدرشان را بخوانند تا مفهوم مغالطهو برهان برایشان کامل جا بیافتد .

آخر مرد مومن مگر« آقا» نفرمودند که مجلس جای هر کسی نیست . حواستا ن کجاست ؟

وقتی که در قانون حداقل مدرک تحصیلی برای نامزد شدن  ذکر شده  و طبق گزارش ایرنا   http://www2.irna.ir/fa/news/view/line-9/8611172111130718.htm

 یک عده که زیر آن حد نصاب هستند و رد صلاحیت میشوند آیا باز هم میگویید باید همه افراد سرشناس در انتخابات شرکت داشته باشند تا رقابتی باشد ؟!

اینها که اصلا صلاحیتی نداشته اند که بخواهد رد بشود .

یا مثلا اگر در بین افراد سرشناسی که میگویید افرادی پیدا شدند که سابقه کیفری داشته اند  یا التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی نداشته اند میفرمایید اینها تایید صلاحیت شوند تا مبادا رقابت از بین نرود ؟ اینها که رد صلاحیت شده خدایی هستند که .

 این لفاظی ها را خواهشا واسه ما دیگه انجام ندهید ما خودمون شب هفتیم . بروید یک جایی که سرشون توی باغ نباشه .

اما جون من این  کتاب منطق و فلسفه پدرتان را حتما یه مروری بکنید .

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

افراط در رد صلا‌حیت‌ها - علی مطهری


رد صلا‌حیت گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلا‌می موجب تعجب همه علا‌قه‌مندان به نظام جمهوری اسلا‌می شده است. این امر باعث شده که در برخی حوزه‌ها امکان رقابت به حداقل خود برسد یا منتفی شود و به طور کلی در سطح کشور رقابت انتخاباتی را کم‌فروغ کرده و طبعاً از شور و نشاط انتخابات خواهد کاست.

متأسفانه دوستان اصولگرای ما به جای آنکه از سر انصاف و بی‌غرضی درباره این مساله قضاوت کنند، گاه سخنانی بر زبان رانده یا بر قلم جاری کرده‌اند که به مغالطه نزدیک‌تر است تا برهان. گاه گفته‌اند وقتی بیش از 5 هزار نفر تایید صلا‌حیت شده‌اند آیا می‌توان گفت امکان رقابت وجود ندارد؟ پاسخ این است که آری، می‌توان گفت، زیرا امکان رقابت، تنها به تعداد کاندیداها نیست بلکه بیشتر به تعداد افراد شناخته شده و فعال در صحنه سیاسی است. گاه نیز گفته‌اند برخی کسانی که رد‌صلا‌حیت شده‌اند با توجه به اینکه قبلا‌ رد‌صلا‌حیت شده‌بوده‌اند عملا‌ً ثبت‌نام کرده‌اند تا رد صلا‌حیت شوند و مظلوم‌نمایی کنند و این خود یک شگرد انتخاباتی است. باید گفت فرضا که چنین باشد، آن شخص قانوناً حق داشته مانند دیگران ثبت‌نام کند، ما به نیت او نباید کار داشته باشیم و نباید پیشداوری کنیم. به علا‌وه کسی که قبلا‌ رد صلا‌حیت شده ممکن است این رد صلا‌حیت را قبول نداشته باشد، بنابراین ثبت‌نام او می‌تواند معقول و خالی از توطئه باشد.

از همین جا پاسخ برخی دوستان اصولگرا که گفته بودند کسانی که یک بار رد صلا‌حیت شده‌اند ثبت‌نام نکنند، روشن می‌شود. از نظر نگارنده رد صلا‌حیت افراد فقط به استناد دو عامل موجه است؛ یکی فساد حاد اخلا‌قی و دوم خیانت به نظام جمهوری اسلا‌می. هیچکس نباید به دلیل طرز تفکر خود یا انتقاد سازنده از نظام رد‌صلا‌حیت شود. ای‌بسا افرادی که بینش سیاسی و اجتماعی خاصی دارند یا منتقد هستند اما به قانون اساسی و قوانین مدنی جمهوری اسلا‌می التزام عملی دارند و نباید صلا‌حیت آنها برای نمایندگی مجلس رد شود. در غیر این صورت میدان برای افراد متملق و چاپلوس باز می‌شود و افراد حر و آزاده به حاشیه رانده می‌شوند. ‌ امید است شورای محترم نگهبان این مشکل را که می‌تواند آسیب جدی‌ای به انتخابات مجلس هشتم بزند حل کند و صالحانی را که رد صلا‌حیت شده‌اند به جرگه کاندیداها بازگرداند و البته در مورد ردشدگان قطعی نیز هیات‌های اجرایی و نظارت و شورای محترم نگهبان لا‌زم است ولو اجمالا‌ ذهن جامعه را قانع سازند.

انتهای خبر // روزنا - وب سایت اطلاع رسانی اعتماد ملی//www.roozna.com

http://www.roozna.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=54997

پایان نقل قول


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/17 و ساعت 3:48 عصر | نظرات دیگران()

حراج شوالیه‌های ناتوی فرهنگی

کتاب «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» نوشته‌ی پیام فضلی‌نژاد، منتشر شد. نویسنده در بخشی از این کتاب و در تعریف ناتوی فرهنگی نوشته است:

"صورت‌بندی نظریه‌ی ناتوی فرهنگی، گامی است برای گشودن روزنه‌های نفوذ نرم به جان و روح جوانان ایران. باید طبقه فکری‌ای نو در ایران سر برمی‌آورد تا در یک جنگ استراتژیک نرم، بتواند هم راهبرد ناکام «فروپاشی ایدئولوژیک جامعه ایران» را احیاء کند و هم هدف نهایی فروپاشی از درون را محقق سازد. برای احیاء آن راهبرد و تحقق این هدف، یک ایدئولوژی صورت‌بندی شد و طبقه‌ی فکری جدیدی، ظاهر گشت. با تحلیل اندیشه‌های بنیادین در استراتژی ایالات متحده و مکتب جنگ نرم، ایدئولوژی جدید را به اعتبار تولد در پیمان آتلانتیک شمالی و مسئولیت سازمان نظامی ناتو برای تعریف مبانی و گسترش آن، ایدئولوژی ناتویسم (NATOism) می‌نامیم و طبقه فکری برآمـده از آن را، ناتویست‌ها می‌خـوانیم. تعریف زیر، کوششی است ابتدایی و ناتمام، برای تعریف این ایدئولوژی آمریکایی نوین:

ایدئولوژی ناتویسم، ایدئولوژی‌ای است برخاسته از فلسفه‌ی «سکولاریزم ستیزه‌گر» که بر اساس دکترین جهانی سازی ایالات متحده آمریکا، می‌کوشد با پدید آوردن زلزله‌ای معرفت شناسی (اپستمولوژیک) و هستی شناسی (آنتولوژیک)، ماهیت اصیل مسلمانی و جغرافیای اسلام سیاسی را دگرگون کند و پس از ساخت شهروند مدرن و ملحد جهانی، با برپایی کودتایی مخملی، هدف نهایی فروپاشی از درون را در کشور هدف (ایران) تحقق بخشد. ناتویسم، هدف میان مدت خود را گسترش سکولاریسم ذهنی، تعریف کرده است.

 

گسترش ناتویسم، با ترکیبی از فعالیت‌های شبه‌فلسفی و جنگ‌های استراتژیک نرم دنبال می‌شود. از رهگذر این ترکیب، یک سکولاریسم ستیزه‌گر برای نبرد با مکاتب فکری و هویت بومی ایرانیان پدید آمد؛ که در اندیشه‌ی تسخیر همه‌ی حوزه‌های اجتماعی است. ناتویسم، برای تسخیر حوزه‌های اجتماعی، شامل دو گزاره است و به صورت اولی، بر مداخله‌ی کلان "هستی شناختی"، برای فروپاشی ایدئولوژیک جامعه‌ی ایران و به صورت ثانوی، بر مداخله‌ی نرم "روانشناختی"، با هدف سیطره‌ی ایدئولوژیک بر همه‌ی سازه‌های شخصیتی افراد، بنا شده است. در مداخله‌ی هستی شناختی، تمام سازه‌های فکری و اعتقادی فرد، چه مکتب و چه ایدئولوژی، به چالش کشیده می‌شود و او، با بحران عمیق هویتی، روبه رو می‌گردد.

در مداخله‌ی روانشناختی، پروسه‌ای جایگزین برای انسان خلق می‌گردد تا او، با جدا گشتن از هستی اصیلش، مدل شخصیتی انسان مدرن را در خود، بازآفرینی کند. مداخله‌ی هستی شناختی، تردید آفرین و ایدئولوژی زدا است و آدمی را به شکاکیتی بی‌سبب، پیرامون مبانی فکری و عقیدتی‌اش و در نهایت انقطاع از آنان می‌کشاند و مداخله‌ی روانشناختی، مجموعه‌ای از کالاهای فرهنگی را پشت ویترین می‌گذارد تا مخاطب، به مقتضای ذائقه‌اش، یکی از آنان را برگزیند. این دو مداخله، استراتژی خلق «انسان ناتویست» است که نام آن را "شهروند مدرن جهانی" گذاشته‌اند. برخی شاخص‌های ایدئولوژی ناتویسم، عبارت است از: ضرورت ظهور شهروند مدرن جهانی، ایدئولوژی‌زدایی از جامعه‌ی ایران، تکیه بر ترویج الهیات سکولار در کسوت مرجعی دینی، نهادینه کردن دموکراسی به مثابه‌ی خیر مطلق، توانمند ساختن جامعه‌ی مدنی برای دگرگون کردن نظام اسلام سیاسی، صورت‌بندی نمادها و نشانه‌های اروتیکال در ساخت فرهنگ عمومی، گسترش فمینیسم و استفاده‌ی ابزاری از زنان در فرآیند توسعه سیاسی ایران."

به گزارش کتاب‏نیوز، کتاب «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» که جلد سی‌ام از مجموعه کتاب‌های «نیمه پنهان» است، همزمان با ایام‌الله دهه فجر، در 368 صفحه و با قیمت 3200 تومان روانه بازار کتاب شد.

"شوالیه‌های ناتوی فرهنگی" برای نخستین بار، ریشه‌های کودتای موسوم به «انقلاب مخملی» را در ایران ارزیابی و تحلیل می‏کند و به تبیین نظری و عملی پروژ‌ه‌ی «ناتوی فرهنگی» می‌پردازد.
 
علاقمندان برای خرید کتاب می توانند با شماره‌ 33110709 ‏(دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان) تماس حاصل فرمایند و یا با واریز مبلغ 3200 تومان به حساب جاری 8/6800 بانک ملت، شعبه لاله‌زار جنوبی، به نام ‏‏«شرکت انتشارات کیهان» و ارسال اصل فیش بانکی همراه با آدرس پستی خود به نشانی: «تهران، خیابان ‏فردوسی، کوچه شهید شاهچراغی، موسسه کیهان، شرکت انتشارات کیهان»، این کتاب را از طریق «پست» دریافت کنند.‏
 
بنا بر این گزارش مجموعه کامل کتب 30 جلدی «نیمه پنهان»، به مناسبت ایام دهه مبارک فجر با قیمت 40 هزار تومان برای نهادها و موسسات فرهنگی عرضه می‌گردد.

????/??/??


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/17 و ساعت 3:46 عصر | نظرات دیگران()

یک روز استاد مسلم تاریخ معاصر کشور استاد عبدالله شهبازی در دیگ را برداشت و ......

http://shahbazi.org/blog/Archive/8602.htm

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در پنج شنبه 86/11/11 و ساعت 10:27 صبح | نظرات دیگران()

ایرنا :

مهندس عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما : با فشارهای سیاسی که درعرصه بین‌المللی به وجود آمده قراردادهای ایران برای ماهواره روز به روز بیشتر با مشکل مواجه می‌شود و ساخت و پرتاب ماهواره مستقل یک ضرورت محسوب می‌شود.

او گفت: با وجود ? ???شبکه رادیویی و تلویزیونی ، نداشتن ماهواره مستقل عجیب است.

http://www2.irna.com/fa/news/view/line-5/8611092069114640.htm

پایان نقل قول

..................................................

خوش بحال یانگوم که از سه سال دیگه فیلمهاش از خود ماهواره جمهوری اسلامی ! ایران !!! پخش میشه . حالا دیگه با خیال جمع بازی کن و اصلا به فکر برگشت سرمایه نباش و مطمئن باش آقای ضرغامی هواتو داره .

 البته یانگوم فقط یه سنبله و بطور کلی میتوان این نوید را به همه ی تهیه کنندگان داخلی و خارجی( بخوانید مهاجمین فرهنگی و اعضای ناتوی فرهنگی ) که فیلمهای زن سالار  و فمینستی میسازند ، داد .( از قبیل پزشک دهکده و پرستاران و پلیس های شهر و چهار خونه و مانند آن )

.................................................

جناب آقای ضرغامی بیا و بچه های خودمونو دریاب . اینقدر تصمیمات زود بازده نگیر .

آخه چرا دانشکده صدا و سیمای قم (ویژه طلاب) رشته کارگردانی و بازیگری و تدوین و طراحی صحنه و .... نداره و فقط اکتفا شده به رشته ارتباطات  و تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی ؟

اگر این طلبه ها وارد همه عرصه های فیلمسازی شوند که دیگر از دست اعضای ناتوی فرهنگی که کاری بر نمی آید .  

چرا این بودجه ای را که میدهید برای خرید سریالهای 50 قسمتی خارجی توی دست و بال ایرانی متخصص متعهد فیلم نمی ریزید ؟

مگر غرب از اول حرفه ای بود ؟

نخیر با کارهای آبگوشتی شروع کرد . این که دیگر قابل انکار نیست که .

به جرات ادعا میکنم که ما در سیر تکاملی مان از نمودار رشد سعودی تری نسبت به غرب برخوردار هستیم .

با وجود اینکه ما دیر شروع کرده ایم اما در بعضی زمینه ها مثل فیلم کوتاه گوی سبقت را از غرب ربوده ایم لذا نادیده گرفتن استعداد سینماگران ایرانی را نمیتوان پای حساب سهل انگاری گذاشت و مطمئنا گناهی ست نابخشودنی ! 

من که به آقای ضرغامی هیچ امیدی ندارم و اینها را گفته که گفته باشم اما جا دارد در پایان از همه طلابی که  استعداد فیلمسازی دارند دعوت کنم که آستین ها را بالا بزنند و سربازانه در این عرصه جانفشانی کنند . چون زبان مکالمه امروز با دیروز فرق کرده و کتابها خوانده یا فهمیده نمی شوند و بیشتر با فیلم مکالمه میشود پس بر ماست که محاسن کلام اهل بیت را با زبان روز به سمع و نظر دنیا برسانیم .

با آرزوی تاییدات روز افزون حضرت ولی عصر سلام الله علیه برای همه ی زمینه سازان ظهور در هر لباس و مقامی که هستند .

                                                                                                                      یا حق   


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/10 و ساعت 1:33 عصر | نظرات دیگران()

این هم در پاسخ به آقای دکتر محمد خاتمی که اخیرا فرموده بودند : با وجود رد صلاحیت ها دیگر قدرت رقابت وجود ندارد و روزنامه اعتماد هم با تیتر درشت به نشر آن پرداخته بود .

 

البته جالب این که جواب شبهه قبل از خود شبهه ایراد شده است !

 

 مقام معظم رهبری: نمی‌شود هر کسى را مسلط بر سرنوشت مردم کرد. نمی‌شود به هر کسى با هر کیفیتى در رفتار و اخلاق و عقاید و سلائق و ممشا و معلومات و معرفت و اینها، اجازه داد که براى اداره‏ یک کشورِ هفتاد میلیونى، با این عظمت، با این تاریخ، بیاید قانون بنویسد؛ او را الزام کند که باید تو اینطور بکنى، اینطور نکنى. ...چطور اجازه بدهند یک آدمى که از لحاظ عقیده، اعتقاد محکمى به مبانى نظام ندارد؛ از لحاظ ممشاى عملى، یک انسان سالم و مستقل و داراى روش و اخلاق مستقیمى نیست؛ از لحاظ سیاسى، دلبستگى او به مسائل کشورش و مردم کشورش کمتر از دلبستگى او به مصالح بیگانگان است، فرضاً بیاید در رأس دستگاه اجرایى یا در مسند قانونگذارى قرار بگیرد؟ این کار جایز است؟

 

بیانات راهبردی معظم له پیرامون انتخابات :

http://www.ansarnews.com/?usr=news/detail&nid=711

http://www.ansarnews.com/?usr=news/detail&nid=2884

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/10 و ساعت 1:25 عصر | نظرات دیگران()

ببین آمریکا اون قدر ها هم که میگن بد نیست !

بی جهت به آمریکا تهمت میزنند که ما را کاملا تحریم کرده . این در حالی است که خود آمریکای زبون بسته داره میگه صادرات سیگار آمریکایی از قبیل مارلبورو و ... به ایران آزاد است .

آخه یکی پیدا نمیشه به حرفهای آمریکا گوش کنه ؟

ببین ما واقعا ملت ناشکری هستیم همین که بطور کامل از عنایات آمریکا و محاسن کالاهای آمریکایی محروم نیستیم باید روزی هزار بار خدا را شکر کنیم .

حالا اینقدر کفران نعمت کنید که آخرش قیم و سالار جهان حضرت عمو سام ( زید ذله )همینم از ما دریغ کنه !

Amorim/Brazil


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/10 و ساعت 1:15 عصر | نظرات دیگران()

انه فرانک یکی از یهودیان آلمانی تبار است که در زمان جنگ جهانی دوم به همراه خانواده خود به آمستردام هلند فرار کرد. وی خاطرات خود از این روزها را به صورت دست نوشته هایی نگهداری می کرد و پس از آنکه در اثر یک بیماری در کمپ جان سپیرد، پدر وی این خاطرات را با عنوان "خاطراتی از یک دختر نوجوان" در سال 1947 به زبان هلندی منتشر کرد.

 

مراکز هنری نزدیک به محافل صهیونیستی تاکنون بارها با استناد به این دست نوشته ها اقدام به انتشار رمان و ساخت فیلم و تئاتر کرده اند.

http://www.rajanews.com/News/?22872

پایان نقل قول

.....................................................

چرا در کشور ما این حرکتها به این جهت نیست ؟

چرا کتاب خاطرات احمد احمد http://www.iricap.com/book.asp?id=189            یا  کتاب خاطرات عزتشاهی  http://www.iricap.com/book.asp?id=985      یا حماسه یاسین http://www.iricap.com/book.asp?id=889      مورد اقتباس فیلمسازان قرار نمی گیرد ؟

چرا سیما فیلم که بودجه های کلان در اختیار دارد خط دهی نمی کند ؟

چرا ما هالیوودی بومی  برای به نمایش گذاردن رشادت های فرزندان ایران اسلامی نداریم ؟

و...

 

البته جواب سوال دوم را خودم میدانم چون اولا متعهدین به انقلاب با عرصه فیلم سازی قهر هستند لذا افراد باقیمانده غالبا تعهدی نسبت به انقلاب و خون بلیغ شهید ندارند افراد غیر غالب هم قافیه را باخته اند و همرنگ جماعت شده اند و دارند فیلمهای عشقی میسازند . با تاسف فراوان

 

با وجود این حرفها هنوز سیما فیلم تا حدود زیادی مقصر است .

و همچنین بخش خصوصی متعهد که هالیوود بومی بر پا نکرده است .

 

                                                                                                                 یا حق


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/10 و ساعت 1:2 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 77
مجموع بازدیدها: 378843
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه