بی عینک
خواجه امیری ها (ایرج و احسان )کلا با حکومت وقت مشکلی ندارند و در خدمت اهداف حکومت وقت هستند
شجریان ها(محمدرضا و همایون) کلا با حکومت وقت مشکل دارند و در خدمت اهداف حکومت وقت نیستند چون مردم ضد حاکمانند در قلوب مردم جای می گیرند و نان شان در روغن است
گلپایگانی ها (اکبرگلپا و محمد گلریز) بر اساس اینکه اغراض حکومت با اغراض خودشان سازگاری دارد یا نه ؟ تصمیم می گیرند با یک حکومت همکاری کنند و به هیچ قیمتی حاضر نیستند با حکومتی که اغراض غیر همسو با خودشان دارند همکاری کنند
گلپا به هیچ عنوان در خدمت حکومت اسلامی قرار نگرفت که از جهت نون به نرخ روز نخوردن و موج سواری نکردن بر روی حس حکومت ستیزی مردم جای تقدیر داره
گلریز هم به هیچ عنوان در خدمت دربار طاغوت قرار نگرفت که از جهت نون به نرخ روز نخوردن و موج سواری نکردن بر روی حس حکومت ستیزی مردم جای تقدیر داره
در یکی از این پیامهای توئیتری با انتقاد از سخنرانی ترامپ آمده است: «تنها ترامپ میتواند حدود چهل دقیقه از نابودی یک کشور و تهدید آن و نیز متهم کردن دیگر کشورها در حین سخنرانی صحبت کند و سپس بگوید ما در حال نبرد برای برقراری صلح هستیم.»
بی عینک :
ببینید صهیونیست (zionist) فحش نیست بلکه به معنای پیرو مکتب دانشوران کوه zion است که پروتکلهای دانشوران صهیون را مو به مو اجرا کرده و میکنند
از جمله این پروتکل که فقط یهود انسان هستند و بقیه حیواناتی هستند به شکل انسان که برای خدمت به یهود خلق شده اند لذا یهود می تواند آنها را آزار دهد یا حتی بکشد
لذا کانون های قدرت و ثروتی تشکیل می دهند و نبض اداره جهان را در دست دارند
از جمله مراکز صلح بین المللی را که در پی صلح برای انسان ها هستند لذا جانورانی همچون مسیحیان و بوداییان و مسلمانان تخصصا از بحث خارج اند یعنی به این دلیل از جنگ با آنها بحث می شود که در دایره انسان ها نیستند
هر وقت صفحه شامس (شانس) خندوانه رو میبینم یاد قمار خونه های مجلل لاس وگاس می افتم
حالا یزد دوره گز که نزدیکه بجای اینکه این همه راه بکوبیم بریم لاس وگاس خوب لاس وگاس رو میاریم اینجا
اون اوایل مسابقات تلویزیونی صرفا بر اساس تلاش عجیب و غریب شرکت کننده ها تنظیم شده بود
بعد به مرور شامس (شانس) هم اضافه شد
و الان تلاش حذف شد و برنده شدن نه نیاز به عرق کردن مغز داره نه سختی دادن به بدن بلکه یهویی طرف یه میلیون برنده میشه
این دقیقا وجه تسمیه میسره یعنی از اونجایی که مالک شدن شخص در قمار خیلی یسر و آسونه لذا اسم قمار شده میسر
میسر در قرآن در کنار خمر اومده و یه جوری وارد بحث شده که کسی که معتاده به قمار و شرابه سکته ی ناقص نکنه
و هنر مندانه فرموده شراب و قمار خوبی داره بدی هم داره ولی بدیش بیشتر از خوبیشه
جا داره حاجی دیانی(رییس اسنوا) که از مردان نیک روزگاره اجازه نده طراح برنامه خندوانه با پول شرکت اسنوا از این کپی کاری ها بکنه
امیر المومنین می فرماید
اگر قلبتان اقبال دارد (یعنی امادگی قلبی دارید) علاوه بر واجبات مستحبات را هم انجام دهید و
اگر قلبتان ادبار دارد (یعنی آمادگی قلبی ندارید) به واجبات اکتفا کنید
اگر پای این مطلب را به جامعه شناسی باز کنیم خوب است بگوییم اگر جامعه کشش لازم را ندارد به 10 روز عزاداری در اول محرم اکتفا کنید مثل زمان امام رضا که جامعه بیش از این آمادگی نداشت و مردم می خواستند بلافاصله بعد از ده روز سیاهی ها را از در و دیوار بزدایند و به زندگی عادی شان ادامه دهند
ولی چنانچه جامعه آمادگی بیشتری داشته باشد چه مانعی وجود دارد که این روزها متناسب با آمادگی جامعه هدف افزایش پیدا نکند ؟
مگر غیر از این است اوضاع برای امام عصر علیه السلام غیر عادی است و ایشان طبق فرمایش خودشان در زیارت ناحیه مقدسه هر صبح و شام برای مصیبت های اباعبدالله اشک می ریزند و اگر اشک شان تمام شد خون گریه می کنند ؟
و مگر شیعه نمی خواهد هم سنخ با امامش شود خوب چرا عزاداری برای اباعبدالله به ده روز منحصر شود ؟
یک شهری به نام اصفهان یک زمانی اکثرا سنی و بعضا ناصبی بودند که باتلاش های ابونعیم اصفهانی و همچنین آن وزیر ادیب زیرک که قبرش در طوقچی اصفهان است به شیعیانی تبدیل شده اند که کل سال را روضه میگیرند و هیچ روزی نیست که صبح یا ظهر یا شب در آن روضه یا زیارت عاشورا که مشتمل بر لعن اجداد وهابی هاست نباشد
رهبر عزیز انقلاب هم که به استان مادری خود یعنی اصفهان تشریف آوردند بر این مساله تاکید فرمودند و این را نقطه مثبت اصفهان ارزیابی کردند
یک روحانی جامعه شناس به نام دکتر حجت الاسلام مریجی (رییس دانشگاه باقرالعلوم قم)بدون توجه به اقتضائات زمان امام رضا در همایش مبلغان و شبهات عاشورایی بیان کرد که چون در زمان حضرت فقط 10 روز عزاداری بوده پس الان هم نباید از بعد از عاشورا عزاداری باشد و یه جورایی شبهه شبکه کلمه (متعلق به وهابیت) را تقویت کرد و از کسی هم اعتراضی شنیده نشد
در حالی که وقتیدکتر حاج آقا واعظی رییس دفتر تبلیغات قم (برادر وزیر سابق) در ایام انتخابات از آقای روحانی دفاع کرد اکثریت اعتراض کردند و حتی جلسه متشنج شد و دکتر حاج آقا واعظی به زحمت جلسه رو جمع و جور کرد
خلاصه اینکه برای طلاب قم وضوح حق و باطل در سیاست بیشتر از مباحث امامت است
و این مساوی است با موفقیت شبکه نور و کلمه چون مردم مباحث دینی را از طلاب می گیرند و با وجود ولعی که نسبت به دریافت شبهات از مجراهای مختلف (تلگرام ، شبکه کلمه و نور شایعات کلثوم ننه و ...) دارند اصلا ولعی نسبت به دریافت جواب از مجراهای مختلف ندارند
لذا اگر مبلغ جواب را کامل بلد بود که هیچ و الا اگر طلبه در جهل مرکب بود جوان هم الی الابد در جهل مرکب می ماند
بی عینک :
یکی از راههای لوث کردن یک چیز تکرار بیش از حد و در غیر جایگاه واقعی اش است که در ابتدا باعث خنده و در ادامه باعث تنفر و حالت چندش و در انتها باعث دریافت نگاههای عاقل اندر سفیه و حس ترحم شنونده که بیچاره گوینده عجب آدم نادونیه
مثلا بکار بردن بیجای مرگ بر امریکا در فیلم نهنگ عنبر 1 و واژه حلال و حروم در فیلم گینس و وازه ی نامحرم در من سالوادور نیستم واژه غیرت در فیلم طبقه حساس که همگی با بازی هنرمندانه رضا عطاران انجام شده
بکار بردن واژه نظام اسلامی بجای دولت های نیمه اسلامی بعد از انقلاب و بکار بردن واژه اقتصاد مقاومتی بجای ریاضت و عدم توزیع عادلانه تمکنات مالی
در سریال ناصر تقوایی (دایی جان ناپلئون)که خوشبختانه بخاطر پیروزی انقلاب توقیف شد و ناصر تقوایی مجبور شد امثال ای ایران را بسازد این جمله شهدای روحانی مشروطه که کار کار انگلیسی هاست رو به لجن کشید تا دیگه بجا هم استفاده نشه و تا افراد بشنوند سریال دایی جان ناپلئون در ذهن شان تداعی شود و هو کنند
مرکز اسناد انقلاب اسلامی: فرح پهلوی در مورد انتصاب وزرا بر اساس رضایت سفرای دولتها بیگانه میگوید: «در موقع انتصاب دکتر منوچهر اقبال به نخستوزیری، محمدرضا نظر سفیر کبیر آمریکا در تهران را هم استعلام نمود و با خوشحالی به من گفت: هم آمریکا و هم انگلستان بر سرنخستوزیری دکتر اقبال توافق دارند. محمدرضا همیشه قبل از صدور حکم نخستوزیری جدید، با سفرای آمریکا و انگلستان مشورت میکرد. او این عادت را از زمان اشغال ایران در شهریور ماه 1320 پیدا کرده بود!. همچنین حسین فردوست نیز میگوید: مصباحزاده، رئیس مؤسسه کیهان، فرد بسیار مقامپرستی بود. یک بار دیگر به من مراجعه کرد و خواستار شد که از بندرعباس وکیل شود (برای دوره چهاردهم)، به محمدرضا گفتم و قرار شد که با فرمانده ژاندارمری منطقه هماهنگ کند. مصباحزاده گفت که فرمانده ژاندارمی را که یک سرهنگ بود نزد من آورد. گویا قبلا او را دیده بود و روابطه خوبی دشتند، به سرهنگ فوق گفتم که دستور اعلیحضرت است که به ایشان کمک کنید تا رأی بیاورد ولی ظاهرا همان موقع انگیس فرد دیگری با نام عبدالله گلهدار را کاندید کرده بود و به همین دلیل مصباحزاده موفق نشد.
بی عینک :
البته گفتن اینها برای درباریان غرب زده نه تنها عار و ننگ نیست بلکه افتخار هم هست مثل پیامبر که نسبت به خدای غنی خود را فقیر میداند و میفرماید الفقر فخری (فقر وجودی ، فقر ویژگی های اخلاقی موهبتی و ... )
اینها هم دست خود را در آستانه غرب دراز می کنند تا به پیشرفت نائل شوند و به این نیاز خود به غرب و اینکه غرب آنها را به غلامی پذیرفته افتخار می کنند و اگر این اساتید سیاست در سیاست کشور ایران نظری هم بدهند چون خریط فن هستند نظرشان بی برو برگرد مطاع است و جای اندیشه ندارد ایشان قبلا فکرهایش را کرده اند و با عدم تمکین خودمان خسر الدنیا و الاخرة خواهیم شد و به بارگاه کبریایی بریتانیای کبیر و ایالات متحده آمریکا (سجده واجب) ننشیند گرد
انگلیس و آمریکا هم ابایی از گفتنش ندارد چون کمک به مردم رنج کشیده را وظیفه انسانی خود می داند ، مخصوصا اینکه خود دولت ها از آنها تقاضاهای مستشاری دارند
مگر سردار سلیمانی در دمشق و بغداد به درخواست اسد و العبادی مستشار نیست ؟ خوب اینها هم به درخواست محمدرضا شاه کارهای مستشاری انجام می دادند با این فرق که عملیات مستشاری سردار سلیمانی با درخواست دولتمردان به پایان می رسد ولی عملیات مستشاری آمریکا و انگلیس هرگز به پایان نمی رسد از بس اینها پلیس جهان اند و همه چیز جهان بهشون ربط داره و هر کی هر جای دنیا پا بذاره صدای یکی از کشورهای بلژیک و هلند و پرتغال و فرانسه و اسپانیا و انگلیس و آمریکا در میاد معلوم میشه محدوده دم اینها کل جهانه
نسل امروز از مرتبا از کلید واژه هایی مثل
حالشو ببر
چه حالی می ده
کلا رد داده
وات ایز یور فاز ؟
و ....
استفاده می کنه و اگه کسی با اینها رابطه خوبی نداشته باشه با شنیدن اینها حس مناسبی بهش دست نمی ده و ارتباطش با نسل امروز ضعیف میشه
نسل قدیم هم یه فرهنگ لغتی داشتند که طی قرن ها بمرور شکل گرفته و اگه کسی نتونه درست با این لغات ارتباط بگیره نمی تونه به معنایی ای که در دل این الفاظه منتقل بشه و به تبع از دست دادن الفاظ معانی رو از دست میده
که با توجه به حجم انبوهی از معانی وحیانی و عاطفی و عقلی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی که در تراث ادبی ایران هست این مخاطب گنج بزرگی رو از دست میده که مجبور میشه برای جبرانش به اینترنت مراجعه کنه و دیجیتالیسم هم بخاطر سرعتی که در ذاتش داره عمق کم و گستره پالایش نشده اطلاعاتی را در اختیار فرد میذاره که بمرور فرد رو دچار سطحی نگری و سطحی اندیشی میکنه
کاری که مجموعه دیرین دیرین می کنه دقیقا همینه یعنی هم داره معضلات جامعه رو هجو می کنه و هم کلیدواژه های تراث ادبی مانند لفظ " وی "را که در دیرین دیرین با ای وی هجو می شود
اسمش هم مشترک لفظی است بین دیرین به معنای قدیمی و دیرین به معنای ملودی ای که بچه ها براحتی می توانند بگویند
لذا عوامل ساخت این مجموعه فرهنگی دارند شاخه درختی که رویش نشسته اند را اره می کنند و با فرو افتادن این شاخه کارگزاران فرهنگی هم فرو خواهند افتاد
خطر این مجموعه از خطر BEN TEN بیشتر است چون BEN TEN هویت زدایی نمی کند و فقط هویت زایی می کند برای نوجوانی که توسط دیرین دیرین و معلم پیش دبستانی و مادر و پدر و دوست هویت زدایی شده است
دیرین دیرین هویت زایی نم ی کند چون هیچ کدام ابرقهرمان نیستند و بچه آرزو ندارد به جایش باشد و صرفا هویت زدایی می کند
لذا دیرین دیرین و BEN TEN
دو لبه یک قیچی هستند با این فرق که لبه هویت زدا تقدم رتبی دارد نسبت به هویت زای هالیوودی و تا هویت زدا نباشد هویت زا اثر تام ندارد
نوشت افزار بن تن شرف دارد به نوشت افزار دیرین دیرین
چون بن تن معلوم الحال است ولی دیرین دیرین گرگ در لباس میش است و صرفا جغرافیایش ایران است و الا به شدت غربی است
ان شالله از این بعد قوه قضاییه پرونده رو بده به یه قاضی خالی الذهن که هیچ گونه شناخت قبلی از سیر ماجرا نداشته باشه
که یا اینکه رسیدگی به پرونده بیشتر طول بکشه و یا اینکه قاضی به واقعیت ها کمتر پی ببره و جیگر طرفداران متهم خنک بشه
و اگر کمبود نیروی انسانی داره و مجبور میشه به همون قاضی میسپره حتما از محمود احمدی نژاد اجازه بگیرند
که خاطر شریف شان مکدر نشود و جنجال به پا نکنند
نیست کم جنجال داریم از سوی مسئولین فعلی و سابق حالا مسئولان اسبق هم با جنجال آفرینی باعث افتراق در بین نیروهای انقلابی می شوند