سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

شهید مطهری رحمة الله علیه با آن بینش سیلسی نافذ و فرزد ایشان با این همه سهل انگاری سیاسی ! واقعا که عجیب است . از ایشان تقاضامندیم یک دور دیگر آثار پدرشان را بخوانند تا مفهوم مغالطهو برهان برایشان کامل جا بیافتد .

آخر مرد مومن مگر« آقا» نفرمودند که مجلس جای هر کسی نیست . حواستا ن کجاست ؟

وقتی که در قانون حداقل مدرک تحصیلی برای نامزد شدن  ذکر شده  و طبق گزارش ایرنا   http://www2.irna.ir/fa/news/view/line-9/8611172111130718.htm

 یک عده که زیر آن حد نصاب هستند و رد صلاحیت میشوند آیا باز هم میگویید باید همه افراد سرشناس در انتخابات شرکت داشته باشند تا رقابتی باشد ؟!

اینها که اصلا صلاحیتی نداشته اند که بخواهد رد بشود .

یا مثلا اگر در بین افراد سرشناسی که میگویید افرادی پیدا شدند که سابقه کیفری داشته اند  یا التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی نداشته اند میفرمایید اینها تایید صلاحیت شوند تا مبادا رقابت از بین نرود ؟ اینها که رد صلاحیت شده خدایی هستند که .

 این لفاظی ها را خواهشا واسه ما دیگه انجام ندهید ما خودمون شب هفتیم . بروید یک جایی که سرشون توی باغ نباشه .

اما جون من این  کتاب منطق و فلسفه پدرتان را حتما یه مروری بکنید .

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

افراط در رد صلا‌حیت‌ها - علی مطهری


رد صلا‌حیت گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلا‌می موجب تعجب همه علا‌قه‌مندان به نظام جمهوری اسلا‌می شده است. این امر باعث شده که در برخی حوزه‌ها امکان رقابت به حداقل خود برسد یا منتفی شود و به طور کلی در سطح کشور رقابت انتخاباتی را کم‌فروغ کرده و طبعاً از شور و نشاط انتخابات خواهد کاست.

متأسفانه دوستان اصولگرای ما به جای آنکه از سر انصاف و بی‌غرضی درباره این مساله قضاوت کنند، گاه سخنانی بر زبان رانده یا بر قلم جاری کرده‌اند که به مغالطه نزدیک‌تر است تا برهان. گاه گفته‌اند وقتی بیش از 5 هزار نفر تایید صلا‌حیت شده‌اند آیا می‌توان گفت امکان رقابت وجود ندارد؟ پاسخ این است که آری، می‌توان گفت، زیرا امکان رقابت، تنها به تعداد کاندیداها نیست بلکه بیشتر به تعداد افراد شناخته شده و فعال در صحنه سیاسی است. گاه نیز گفته‌اند برخی کسانی که رد‌صلا‌حیت شده‌اند با توجه به اینکه قبلا‌ رد‌صلا‌حیت شده‌بوده‌اند عملا‌ً ثبت‌نام کرده‌اند تا رد صلا‌حیت شوند و مظلوم‌نمایی کنند و این خود یک شگرد انتخاباتی است. باید گفت فرضا که چنین باشد، آن شخص قانوناً حق داشته مانند دیگران ثبت‌نام کند، ما به نیت او نباید کار داشته باشیم و نباید پیشداوری کنیم. به علا‌وه کسی که قبلا‌ رد صلا‌حیت شده ممکن است این رد صلا‌حیت را قبول نداشته باشد، بنابراین ثبت‌نام او می‌تواند معقول و خالی از توطئه باشد.

از همین جا پاسخ برخی دوستان اصولگرا که گفته بودند کسانی که یک بار رد صلا‌حیت شده‌اند ثبت‌نام نکنند، روشن می‌شود. از نظر نگارنده رد صلا‌حیت افراد فقط به استناد دو عامل موجه است؛ یکی فساد حاد اخلا‌قی و دوم خیانت به نظام جمهوری اسلا‌می. هیچکس نباید به دلیل طرز تفکر خود یا انتقاد سازنده از نظام رد‌صلا‌حیت شود. ای‌بسا افرادی که بینش سیاسی و اجتماعی خاصی دارند یا منتقد هستند اما به قانون اساسی و قوانین مدنی جمهوری اسلا‌می التزام عملی دارند و نباید صلا‌حیت آنها برای نمایندگی مجلس رد شود. در غیر این صورت میدان برای افراد متملق و چاپلوس باز می‌شود و افراد حر و آزاده به حاشیه رانده می‌شوند. ‌ امید است شورای محترم نگهبان این مشکل را که می‌تواند آسیب جدی‌ای به انتخابات مجلس هشتم بزند حل کند و صالحانی را که رد صلا‌حیت شده‌اند به جرگه کاندیداها بازگرداند و البته در مورد ردشدگان قطعی نیز هیات‌های اجرایی و نظارت و شورای محترم نگهبان لا‌زم است ولو اجمالا‌ ذهن جامعه را قانع سازند.

انتهای خبر // روزنا - وب سایت اطلاع رسانی اعتماد ملی//www.roozna.com

http://www.roozna.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=54997

پایان نقل قول


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/17 و ساعت 3:48 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 378201
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه