سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

به گزارش فارس، «علیرضا سجادپور» دبیر هیات اسلامی هنرمندان گفت: من اعتراض اخیر «مجید مجیدی» را تحسین می‌کنم و معتقد هستم که نباید بگذاریم ایشان دراین اعتراض تنها باشد؛ باید فکرهای دیگر هم به این اعتراض بپیوندند. ( خبر کامل http://www.farhangnews.ir/site/Default.aspx?tabid=2&CId=8&NewsId=4401 )

 

بی عینک : خوشبختانه مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی یعنی آقای آفریده به این دعوت لبیک گفتند و در واقع خودشان را در بین جامعه منور الفکر های به اصطلاح هنرمند خراب کردند و از مجید مجیدی دفاع کردند و گفتند :

همه هنرمندان دربرابر توهین به اعتقاداتشان حساس هستند و اصولا اگر هنرمندان به خصوص سینماگران چنین حساسیت‌هایی نداشته باشند، هنرمند نیستند. ( خبر کامل  http://www.farhangnews.ir/site/Default.aspx?tabid=2&CId=8&NewsId=4408 ) 

 

بی عینک : هنگامی که خبر اعتراض آقای مجیدی به دکتر سروش را داشتم از 20:30  می دیدم واقعا شوکه شده بودم و بی نهایت خوشحال . چون نماینده ایران در سینمای جهان داشت این حرفها را می زد اما این خوشحالی زیاد به طول نیانجامید زیرا از آقای سجادپور در خبر ها نقل شده بود که گفته بود

 متاسف هستم که می‌شنوم در بعضی از سایت‌ها و مجامع به «مجید مجیدی» به خاطر اعتراض اخیرش به جریان های داخلی و خارجی ضداسلام و پیامبر عظیم الشان ما، حمله شده و البته این نشانه نوعی بیماری در فرهنگ و هنر ما است که ما نیز مدت هاست که داریم هشدار می دهیم و باید جلوی این بیماری یک جا گرفته شود.
وی گفت: عناصری در گوشه‌هایی از گلوگاه‌های فرهنگ و هنر رخنه کرده‌اند که علاقمندند که فرهنگ و هنر فقط طریق انحراف و ابتذال را بپیماید و اگر گوشه‌ای از فرهنگ و هنر به سمت حق و عدالت برود با جوسازی، فشارهای تبلیغاتی و عناصری که در دست دارند، با حق طلبی فرهنگ و هنر برخورد می‌کنند. یا آن را بایکوت می‌کنند یا به آن حمله می‌کنند .

 

بی عینک : خوب اگر این مسائل اجتناب ناپذیر است باید راهکاری اندیشید .

راهی که به ذهن من میرسد این است که هنرمند باید به زبان هنر حرف بزند . زیرا اولا هنر القای پیام به نحو غیر مسقیم است و عکس العمل هایی که در مقابلش شکل میگیرد به مراتب کمتر خواهد بود  و ثانیا موج فراگیری اش گسترده تر از کلام است و ثالثا در ناخودآگاه انسان جای خواهد گرفت . لذا الان آرزو میکنم ای کاش آقای مجیدی فیلمی میساخت به نام رنگ کفر و در آن کفر و کافر را به تصویر میکشید و در معرض دید جهانیان قرار میداد .

یا حق


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در یکشنبه 86/12/19 و ساعت 7:10 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 41
مجموع بازدیدها: 379207
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه