سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

حراج شوالیه‌های ناتوی فرهنگی

کتاب «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» نوشته‌ی پیام فضلی‌نژاد، منتشر شد. نویسنده در بخشی از این کتاب و در تعریف ناتوی فرهنگی نوشته است:

"صورت‌بندی نظریه‌ی ناتوی فرهنگی، گامی است برای گشودن روزنه‌های نفوذ نرم به جان و روح جوانان ایران. باید طبقه فکری‌ای نو در ایران سر برمی‌آورد تا در یک جنگ استراتژیک نرم، بتواند هم راهبرد ناکام «فروپاشی ایدئولوژیک جامعه ایران» را احیاء کند و هم هدف نهایی فروپاشی از درون را محقق سازد. برای احیاء آن راهبرد و تحقق این هدف، یک ایدئولوژی صورت‌بندی شد و طبقه‌ی فکری جدیدی، ظاهر گشت. با تحلیل اندیشه‌های بنیادین در استراتژی ایالات متحده و مکتب جنگ نرم، ایدئولوژی جدید را به اعتبار تولد در پیمان آتلانتیک شمالی و مسئولیت سازمان نظامی ناتو برای تعریف مبانی و گسترش آن، ایدئولوژی ناتویسم (NATOism) می‌نامیم و طبقه فکری برآمـده از آن را، ناتویست‌ها می‌خـوانیم. تعریف زیر، کوششی است ابتدایی و ناتمام، برای تعریف این ایدئولوژی آمریکایی نوین:

ایدئولوژی ناتویسم، ایدئولوژی‌ای است برخاسته از فلسفه‌ی «سکولاریزم ستیزه‌گر» که بر اساس دکترین جهانی سازی ایالات متحده آمریکا، می‌کوشد با پدید آوردن زلزله‌ای معرفت شناسی (اپستمولوژیک) و هستی شناسی (آنتولوژیک)، ماهیت اصیل مسلمانی و جغرافیای اسلام سیاسی را دگرگون کند و پس از ساخت شهروند مدرن و ملحد جهانی، با برپایی کودتایی مخملی، هدف نهایی فروپاشی از درون را در کشور هدف (ایران) تحقق بخشد. ناتویسم، هدف میان مدت خود را گسترش سکولاریسم ذهنی، تعریف کرده است.

 

گسترش ناتویسم، با ترکیبی از فعالیت‌های شبه‌فلسفی و جنگ‌های استراتژیک نرم دنبال می‌شود. از رهگذر این ترکیب، یک سکولاریسم ستیزه‌گر برای نبرد با مکاتب فکری و هویت بومی ایرانیان پدید آمد؛ که در اندیشه‌ی تسخیر همه‌ی حوزه‌های اجتماعی است. ناتویسم، برای تسخیر حوزه‌های اجتماعی، شامل دو گزاره است و به صورت اولی، بر مداخله‌ی کلان "هستی شناختی"، برای فروپاشی ایدئولوژیک جامعه‌ی ایران و به صورت ثانوی، بر مداخله‌ی نرم "روانشناختی"، با هدف سیطره‌ی ایدئولوژیک بر همه‌ی سازه‌های شخصیتی افراد، بنا شده است. در مداخله‌ی هستی شناختی، تمام سازه‌های فکری و اعتقادی فرد، چه مکتب و چه ایدئولوژی، به چالش کشیده می‌شود و او، با بحران عمیق هویتی، روبه رو می‌گردد.

در مداخله‌ی روانشناختی، پروسه‌ای جایگزین برای انسان خلق می‌گردد تا او، با جدا گشتن از هستی اصیلش، مدل شخصیتی انسان مدرن را در خود، بازآفرینی کند. مداخله‌ی هستی شناختی، تردید آفرین و ایدئولوژی زدا است و آدمی را به شکاکیتی بی‌سبب، پیرامون مبانی فکری و عقیدتی‌اش و در نهایت انقطاع از آنان می‌کشاند و مداخله‌ی روانشناختی، مجموعه‌ای از کالاهای فرهنگی را پشت ویترین می‌گذارد تا مخاطب، به مقتضای ذائقه‌اش، یکی از آنان را برگزیند. این دو مداخله، استراتژی خلق «انسان ناتویست» است که نام آن را "شهروند مدرن جهانی" گذاشته‌اند. برخی شاخص‌های ایدئولوژی ناتویسم، عبارت است از: ضرورت ظهور شهروند مدرن جهانی، ایدئولوژی‌زدایی از جامعه‌ی ایران، تکیه بر ترویج الهیات سکولار در کسوت مرجعی دینی، نهادینه کردن دموکراسی به مثابه‌ی خیر مطلق، توانمند ساختن جامعه‌ی مدنی برای دگرگون کردن نظام اسلام سیاسی، صورت‌بندی نمادها و نشانه‌های اروتیکال در ساخت فرهنگ عمومی، گسترش فمینیسم و استفاده‌ی ابزاری از زنان در فرآیند توسعه سیاسی ایران."

به گزارش کتاب‏نیوز، کتاب «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» که جلد سی‌ام از مجموعه کتاب‌های «نیمه پنهان» است، همزمان با ایام‌الله دهه فجر، در 368 صفحه و با قیمت 3200 تومان روانه بازار کتاب شد.

"شوالیه‌های ناتوی فرهنگی" برای نخستین بار، ریشه‌های کودتای موسوم به «انقلاب مخملی» را در ایران ارزیابی و تحلیل می‏کند و به تبیین نظری و عملی پروژ‌ه‌ی «ناتوی فرهنگی» می‌پردازد.
 
علاقمندان برای خرید کتاب می توانند با شماره‌ 33110709 ‏(دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان) تماس حاصل فرمایند و یا با واریز مبلغ 3200 تومان به حساب جاری 8/6800 بانک ملت، شعبه لاله‌زار جنوبی، به نام ‏‏«شرکت انتشارات کیهان» و ارسال اصل فیش بانکی همراه با آدرس پستی خود به نشانی: «تهران، خیابان ‏فردوسی، کوچه شهید شاهچراغی، موسسه کیهان، شرکت انتشارات کیهان»، این کتاب را از طریق «پست» دریافت کنند.‏
 
بنا بر این گزارش مجموعه کامل کتب 30 جلدی «نیمه پنهان»، به مناسبت ایام دهه مبارک فجر با قیمت 40 هزار تومان برای نهادها و موسسات فرهنگی عرضه می‌گردد.

????/??/??


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در چهارشنبه 86/11/17 و ساعت 3:46 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 59
مجموع بازدیدها: 379502
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه