سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

تا حالا شنیدید که مرغ همسایه غازه ؟

 جوابتون هر چی که هست مهم نیست !

من خودم با چشمای خودم دیدم !

تف به ریا ما خیر سرمون رفته بودیم کلاس فیلم کوتاه شهرداری اصفهان  و مدرس این کلاس که دائما اصرار بر غرب زده نبودن خودش داشت مدام به کتابهای غربی ارجاع میداد و حتی یکبار اسم مثنوی معنوی که دریایی از داستانها و پیرنگ های متناسب با آنهاست را نبرد ( بد نیست بدانید اخیرا دیگر کشورها در سایه غفلت ما، توانسته اند از ذخایر برجسته فرهنگ و تمدن ما برای تامین منافع خود استفاده های ابزاری نمایند و از جمله ژاپن در انیمیشن هایش از کتاب مثنوی معنوی استفاده می کند . ) و reference    هایی که میداد معمولا یا داستانهای استاد! همینگوی شرابخوار بود یا جیمز جویس هرزه نگار

 یا شروود اندرسن مفسد یا آکوتا گاوا ( البته این یکی فسقش واسه م محرز نشده لذا چیزی در موردش نمیگم که غیبتش نشه !) و بدتر از همه اینها یه بنده خدا هم که در مورد نماز یه فیلمنامه کوتاه نوشته بود و دست بر قضا با تسامح  هیئت داوران در جشنواره اول شده بود استاد آنچنان وی را به باد انتقاد و تمسخر و لیچار گرفت که دیگه هیچی آبرویی واسه نویسنده اش نموند و طبق آخرین اخبار طرف الان روی بند رختیه و داره خشک میشه .

البته انصافا فیلمنامه اش از لحاظ ساختار واقعا مزخرف بود اما از لحاظ محتوا خوب در مورد مسئله مهمی مثل نماز بود البته ناگفته نماند که ضعف تحقیق اساسی از سوی نویسنده اش کاملا مشهود بود .

و جناب استاد عقیقی  ( داور جشنواره  فیلم کوتاه تهران امسال ) از این مطلب نهایت سوء استفاده را کردند و اصل نماز و به طور کلی اهمیت  مضمون گرا بودن فیلم را زیر سوال بردند و منکر شدند و گفتند از یک فیلمساز پرسیدم چرا شخصیت اصلی ات روانی شد او جواب داد چون نماز خوان نبود و در خانه ای که نماز نباشد معلوم است که مشکل روانی پیش می آید و من به او گفتم این دو با هم ربطی ندارند بعد استاد خطاب به حاضرین در سالن که حدود 200 جوان متجدد بودند گفت خودتان بهتر میدانید که علم روانشناسی به رابطه  میان نماز نخواندن و  بیماریهای روانی معتقد نیست . و همه فکر کردند که این مطلب را نمیدانند ولی کنار دستیشان میداند لذا با کلاس خاصی به ادامه صحبتهای استاد گوش دادند و به اصطلاح برو بچ ،  سه شو گرفتند.

در آن زمان من خواستم اعتراض کنم اما به نظرم رسید که شاید اثر معکوس دهد چون معمولا انسانهای خالی الذهن حق را به کسی می دهند که در یک علمی متخصص است نه به یک حق گوی نو آموز ولو اینکه آن متخصص در غیر تخصص اش یعنی دین و روح شناسی نظر داده باشد .

 اما مطمئنم اگه سید علی علوی آنجا بود دیگه این حسابها که شاید شیطانی هم باشد را نمی کرد و با صدای بلند و اعتراض گونه حق را می گفت و نتیجه اصلا برایش مهم نبود بلکه به وظیفه اش عمل می کرد .

 کاش من هم قدری مثل او می شدم چون این گونه زندگی کردن است که نهایتش به شهادت ختم می شود .

 

اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک

 

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در سه شنبه 86/9/6 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 59
مجموع بازدیدها: 380104
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه