سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

امام صادق صلوات الله علیه :                   کونوا لنا زینا و لا تکونوا لنا شینا

                                         یعنی برای ما زینت باشید برای ما عیب ( ننگ ) نباشید .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام خمینی رحمة الله علیه:     ملا شدن چه مشکل       آدم شدن محاله

درست است که توی حوزه علمیه اگر کسی قدری بد بود فوق العاده زننده به نظر می رسد اما خودمونیم باید قبول کنیم به فرض محال اگر کسی آدم شد واقعا دست مریزاد دارد و انصافا انسان به حالش قبطه می خورد چون شده آیینه تمام نمای حضرت ولی عصر روحی فداه .

سیدنا الاستاد حاج آقا شفیعی حفظه الله قریب به این مضمون می فرمودند : انسان معمولی در حوزه نداریم بلکه فقط « ترین » داریم یا بهترین یا بدترین . مراقب باشید اگر بهترین نشدید بدترین می شوید .

ببینید در آخرت که چیز تازه ای اتفاق نمی افتد بلکه ظهور اعمال و خلقیات خود ما در این دنیاست . پس اگر در روایت می بینید که در قیامت عالمی که به علمش عمل نکرده از بوی گندش همه در عذابند ( نقل به مضمون ) نباید فقط فکرمان به سمت آخرت برود بلکه همین دنیا را هم شامل میشود . میگید نه ؟ پس این همه فحش را خلق الله دارند به کی میدن ؟ خوب به همین علمای بی عمل . البته مردم لطف میکنند عالم با عمل و بی عمل را یه جا می پیچن و چشمها رو میبندن و ..........  .

حال بد بشنویم از یک عالم با عمل افتخارات علمای دوست بداری رو .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز گذشته، سی‌ام آبان‌ماه، در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) قم، که با حضور مدیران، مسؤولان و شماری از اساتید حوزه علمیه قم، پس از نماز مغرب و عشا در محل این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این‌که پوشیدن لباس روحانیت برای طلاب افتخار بزرگی است، اظهار داشت: قدر خود را بدانید که در چنین مکان مقدس حضور یافته‌اید و به ترویج معارف اهل بیت(ع) می‌پردازید.
وی خاطرنشان کرد: در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) کوشا باشید و از احادیث و روایات اهل بیت(ع) بهره لازم را بگیرید.
این مرجع تقلید با بیان این‌که در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) طلاب وظیفه سنگینی را به عهده دارند، گفت: در تحصیل علوم حوزوی کوشا باشید و بدانید که رضایت امام زمان(عج) در درس خواندن و گام برداشتن شما برای ترویج فرهنگ و معارف دینی است.
وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر، هدایت مردم و تعلیم علوم و معارف قرآنی را از خواسته‌های امام عصر(عج) دانست و خواستار تلاش هرچه بیشتر طلاب برای جلب رضایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: کسانی که در تحصیل علوم حوزوی کوشا باشند و در این راه مخلصانه گام بردارند، در حقیقت قلب مقدس امام زمان(عج) را شاد می‌کنند.
وی در پایان تأکید کرد: قدر ولایت اهل بیت(ع) را بدانید که ولایت از بزرگ‌ترین نعمت‌های الاهی است و براساس روایات فراوان مقامی بالاتر از ولایت نیست.

 www.rasanews.com        منبع خبر

-----------------------------------------------

 * بر این اساس دعوت میشود کسانی که دوست دارند به این افتخار نائل شوند همین امسال به خیل سربازان حضرت عجل الله فرجه الشریف بپیوندند .

یاحق

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در جمعه 86/9/2 و ساعت 11:58 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 59
مجموع بازدیدها: 380104
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه