سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

بسم لله الرحمن الرحیم

 

  نرم افزار" صحیفه سجادیه " هفته آینده روانه بازار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین  سید احمد سجادی رییس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان در گفتگوی اختصاصی باخبر نگار ایرنا از عرضه آخرین محصول این مرکز با عنوان " صحیفه سجادیه " در هفته آینده خبر داد .

 

 رییس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان در گفتگوی اختصاصی باخبر نگار ایرنا ضمن توضیح  پیرامون نرم افزار صحیفه سجادیه ، تولید این نرم افزار را در نوع خود بی سابقه خواند  و گفت :  صحیفه سجادیه شامل 54 دعا از حضرت سجاد علیه السلام است که بین شیعیان ا ز جایگاه ویژه ای بر خوردار است وعلمای بزرگی به شرح آن پرداخته اند . نرم افزار صحیفه سجادیه شامل متن کامل صحیفه سجادیه ، تلاوت کامل صحیفه سجادیه با صوتی دلنشین , 37 جلد ترجمه صحیفه سجادیه و 57  جلد شرح صحیفه سجادیه می باشد .

 

وی ضمن تاکید بر این مطلب که تمامی این ترجمه ها و شرح های صحیفه سجادیه برای اولین بار است که بصورت دیجیتال در آمده است ، افزود : ازمهمترین شرحها ی بکار برده شده در این نرم افزار میتوان به ریاض السالکین اثر سید علیخان کبیر (7جلد ) ، لوامع الانوار العرشیه اثر حسینی شیرازی (6جلد) ، دیار عاشقان اثر حسین انصاریان (7جلد ) ، ریاض العابدین اثر بدیع الزمان قهپایی (1جلد) ، ریاض العارفین اثر محمد دارابی (1جلد ) نام برد .همچنین همه ترجمه هایی که تا کنون از صحیفه سجادیه شده است در این نرم افزار وجود دارد .

 

وی با اشاره به لغت نامه موجود در این نرم افزار خاطر نشان کرد :   11 هزار عنوان موضوع مختلف از  صحیفه سجادیه استخراج شده است .همچنین میتوان به فرا خور هر عبارت صحیفه سجادیه آیات و روایات متناسب با آنرا مشاهده کرد .همچنین 7 نسخه خطی بسیار قدیمی وکمیاب  با روایتهای مختلف از ابن اشناس ,ابن مالک، ابن اشکیب، ابن الشیخ و... و نیز نسخه کامل صحیفه سجادیه با دست خط شهید اول در این نرم افزار قابل دسترسی است . همچنین 135 جلد کتاب و مقاله پیرامون صحیفه سجادیه ارایه شده است .

 

 وی امکان جستجوی فعال  را از نکات بارز این نرم افزار بر شمرد و یاد آور شد :  میتوان نتیجه جستجو را به دفترچه یادداشت انتقال داد .

 

وی همچنین ضمن اشاره به وجود محیط های کاربری متعدد در این نرم افزار ، تلاوت تمامی دعاهای صحیفه سجادیه با صوتی دلنشین  را از محسنات  این محصول رایانه ای دانست و افزود :  عکسها وپوسترهای زیبا پیرامون صحیفه سجادیه ونیز فیلمی از دعا ونیایش به این نرم افزار طراوت خاصی بخشیده است .

 

 

 وی در پاسخ به اینکه چرا از بین هزاران کتب روایی صحیفه سجادیه انتخاب شده است توضیح داد : اولا : صحیفه سجادیه قابل مقایسه با بقیه کتب روایی نیست زیرا راوی آن امام سجاد وکاتب آن امام باقر علیهما السلام میباشد .تفاوت دیگر اینکه سایر کتب روایی در مقام اخبار هستند ولی صحیفه سجادیه در مقام انشا ء ودعا ء  میباشد وویژگی دیگر صحیفه سجادیه اینست که ششمین کتابی است که در جهان اسلام نوشته شده است . وثانیا : ما در نظر داریم برای  هر یک از ائمه معصومین نرم افزاری تولید نماییم و تا بحال بلطف خدا این مهم در رابطه با پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله و حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام و حضرت ولی عصر عجل اله فرجه الشریف با تولید نرم افزارهایی به نام مدینه العلم و ریحانه و باب العلم و موعود محقق شده است .

 

( توضیحات مسئول روابط عمومی مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان پیرامون سابقه و نوع فعالیت های این مرکز ) :

لازم به ذکر است که مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان با دستور آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در سال 1377 آغاز بکار کرده است و تا هم اینک تحت اشراف معظم له به فعالیت پیرامون تولید کتابخانه های تخصصی دیجیتالی تحت قالب نرم افزار ادامه داده است .

این مرکز که نشانگر درایت و وسعت فکری آیت الله مظاهری میباشد با شعار " کتاب نخرید ، کتابخانه بخرید " فعالیت های چشمگیری در نمایشگاه های قرآن بویژه نمایشگاه بین المللی قرآن تهران داشته است و تاکنون بارها توانسته است رتبه های برتر کشوری را به خاطر تولید نرم افزار بدست بیاورد و از جمله میتوان به  کسب رتبه برتر کشوری  در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران در سال گذشته به خاطر نرم افزار " باب العلم " اشاره کرد .

 

 

 

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در یکشنبه 86/5/28 و ساعت 2:25 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 110
بازدید دیروز: 91
مجموع بازدیدها: 378957
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه