سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

 

خارج از گود

فارس نیوز :

آیت الله استادی به اهمیت کیفیت در سریال‌های صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: نباید مسئولان صدا و سیما به تعداد سریال‌های خود افتخار کنند، بلکه باید به موضوع کیفیت سریال‌ها نیز توجه داشته باشند.
امام جمعه موقت قم با اشاره به روابط میان زن و مرد در سریال‌ها گفت:‌ نباید این ارتباط‌ها به گونه‌ای باشد که از حالت شرعی خارج شود، بلکه باید در ساخت سریال‌ها کیفت را مدنظر قرار داد.
وی با انتقاد به پخش برنامه‌های رادیو پیام گفت: متاسفانه ما شاهد هستیم که روزانه ساعت های بسیار زیادی از این رادیو موسیقی پخش می‌شود. پخش مداوم موسیقی از رادیو مغایر با منویات نظام است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8702200539

 

در حال ورود به گود

بی عینک : مسئله اینست که تعریف آقایون به اصطلاح هنرمند ! با تعریف اسلام از کیفیت متباین است . من زیاد با اینها بحث کرده ام .

آنها نفس محور هستند و اسلام خدا محور و همانطور که میدانید نفس دقیقا در ضدیت با خداست .

آنها هر آنچه را نفس بگوید کیفیت دارد قبول دارند نه آنچه را خدا بگوید .

مکرر به عرضتان رسید که تنها راه حل اینست که بندگان خدا را هنرمند کنیم و الا هنرمندان ( منظور هنرمند نماست ) عمرا بنده خدا نمی شوند .

هنرمند هنگام خلق اثر درونش تجلی میکند و اثر پدید می آید و اگر درونش را تهذیب و پاکسازی نکرده باشد کثافات روحی اش از قبیل پوچ انگاری و شهوت رانی و زن پرستی و جاه طلبی و به رخ کشیدن و غضب نفسانی و دیگر رذائل در تار و پود اثر هنری اش تنیده خواهد شد و اگر صدها فیلتر و سانسور هم قصد سالم سازی این اثر را داشته باشند موفق نخواهند شد چون همچون خونی در رگهای اثر هنری جریان دارد .

اما اگر یک فردی که اهل سیر و سلوک و مراقبه از نفس است هنرمند بار بیاید آنگاه میشود یکی مثل حافظ یا ملا محسن فیض کاشانی که سالها به فقه و اصول و تفسیر و روایت و تهذیب نفس پرداخته اند و سالها قبل از اینکه دست به خلق اثر هنری بزنند موفق شده اند اسب چموش نفس را رام کنند و حتی آن را بکشند . در این صورت از درونیاتشان ( اعم از فطرت و نفس اماره )فقط فطرت است که هنر نمایی میکند نه نفس اماره . 

 اهل مطالعه میتوانند جهت تعمق بیشتر به کتاب « سیر و سلوک سینمایی » نوشته استاد محمد مددپور مراجعه نمایند .  

 

داخل گود

 ایکنا نیوز :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «هادی صادقی» رئیس دانشکده صدا و سیمای استان قم کمبود نیروی انسانی متخصص و نبود دانش رسانه‌ای مکفی در تولیدات مذهبی را از عوامل اصلی ضعف در ارتباطات دینی در سازمان صدا و سیما عنوان کرد و گفت:‌ متأسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه هنر دینی مجبور هستیم از نیروهای موجود در صدا و سیما استفاده کنیم از این‌رو در انتقال مفاهیم دینی دچار ضعف هنری هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر دانش،‌ شیوه‌ها و ابزارهای ارتباطی که ما در تولیدات رسانه‌ای خود از آن استفاده می‌کنیم برگرفته از دانش و شیوه‌های غربی است از این‌رو نمی‌توان از دانش و شیوه‌ غربی انتظار داشت که معنویت و اخلاق را به خوبی به مخاطبان القا کند.

http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=246472

 

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در یکشنبه 87/2/22 و ساعت 1:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 115
بازدید دیروز: 91
مجموع بازدیدها: 378962
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه