سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

انگار توهین به اصناف و گروه های موجود در اجتماع ایران جزء لاینفک آقای سعید سهیلی شده

در گشت 2 به وهن و سبک کردن احمق های مقدس نما می پردازه در مصاحبه ی جدیدش به خانه سینما و صنف کارگردانها می پردازه

درسته که مخالفین دولت از سوزوندن کارت خانه سینما و صنف کارگردانان دارن بهره سیاسی شون رو می برن ولی یه مقدار عمیق تر که به سعید سهیلی نگاه کنیم می بینیم که به نظر میرسه یه آدم ایده آل گراست که دوست داره همه چیز نزدیک به 100% باشه و اصلا توجه نمیکنه که عوامل زیادی باید دست به دست هم بده تا راندمان یک  کار حتی به %80 نزدیک بشه  و این همه عوامل در اختیار یک نفر نوعی مثلا سعید سهیلی نیست لذا بهتره امثال سعید سهیلی مقداری واقع گرا باشه مخصوصا اینکه ما در ایران زندگی می کنیم جایی که از دبستان یاد گرفتیم دور زدن قانون و پیچوندن یا چرب کردن سبیل ماموران اجرای قانون یه زرنگی و یک خاطره فراموش نشدنیه که دوست داریم با افتخار همه جا نقل کنیم و جالب اینکه بازخوردهای خوبی هم از طرف مقابل مان می گیریم و بعضا دیده شده طرف آخرین متد پدر سوختگی در همان زمینه را فی البداهه برایمان بیان می کند که ابلیس رو در بهت فرو میبره و بعد که ابلیس به خودش میاد از شدت حسادت تا دم مرگ رفته که بابا تو دیگه هستی ؟

لذا با این فرهنگی که باهاش بزرگ شدیم و هیچ ارتباطی نه مکتب کنفوسیوس داره نه با مکتب زرتشت نه با مکتب اسلام این یه خرده فرهنگ رعیت در برابر ارباب و خان بوده که در اشل بزرگ ترش میشه پنهان کاری و فریب غیر درباری ها در برابر درباری ها و به مرور به فرهنگ غالب ایرانی ها ابدیل شده .

استاد محمود کلاری بهترین فیلمبردار ایران توی ورک شاپ حوزه هنری می گفتند: وقتی در مهمترین جشنواره فیلمبرداران جهان نفر اول شدم بهم گفتند تو حتما خیلی شرایط مهیایی داشتی ،درسته ؟ گفتم : نه . ما توی ایران یه قانون داریم اونم اینکه اول صبح آفیشه بعد قسمتی از تجهیزات نیست یا خرابه بعضی عوامل هم نیستند بعد دم ظهر کارگردان میاد شزایط رو که بهش توضیح می دیم میگه محمود یه کاریش بکن . این قانون کار هنری در ایرانه ، حالا یه کاریش بکن . بعد اونا با تعجب و ناباوری گفتند ما اگه صفر تا صد کار مشخص نباشه اصلا سر کار نمی ریم .

این حال امروز کل اجتماع ماست.  انصافا به خودمون و دور برمون یه نگاهی بکنیم ببینیم اینطور هستیم یا نه ؟

آقای سهیلی اینجا ایرانه ، زیاد خودتو اذیت نکن کسی که بخواد حرفه ای کار کنه  همه چیز سر جاش باشه احتمالا مثل نوروزبیگی یا پویا شهبازیان یا داریوش خنجی بهتره بره هالیوود (البته در مورد شخص آقای سهیلی فکر نمی کنم در هالیوود بتونه فیلم های پرفروش بسازه چون پیدا کردن فرمولش خیلی طول می کشه در حالی که فرمول ایرانی شو خوب پیدا کرده اونم فرمولیه که جمال زاده و صادق هدایت و محمد حجازی و کمال تبریزی و پیمان قاسم خانی و ... پیدا کردند و اون فرمول اینه :

بجای اینکه با خود دین درگیر بشی و شکست بخوری برو با پیروان ادیان مخصوصا احمق ترین یا شارلاتان ترین شون درگیر شو تا قطعا پیروز بشی و چون نتیجه از قبل معلومه میتونی اصلا از بالا به اینها نگاه کنی و ژانر هجو رو برای نمایش زندگی اینها انتخاب کنی  . )

درسته که هالیوود دشمن تمدن ایرانیه اما قرار نیست وقتی دشمنت یه کار درست کرد مخفی ش کنی و اسمی ازش نبری .

نظم و معلوم بودن صفر تا صد کار خوبه چه ما داشته باشیم چه دشمن ما .

درسته که ما آخرت برامون شوخیه و خداپسندانه و متقن کار نمی کنیم اما اونا دنیاشون براشون جدیه لذا دقت و دوراندیشی جزء لاینفک زندگی ماشینی شونه .

ما که متاسفانه آخرت رو که رها کردیم حداقل بیاییم دنیامون رو داشته باشیم.

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من .......

 

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در پنج شنبه 96/3/4 و ساعت 8:6 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 77
مجموع بازدیدها: 378803
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه