سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

یه مرزبندی فوق العاده دقیق و حساب شده و جامع و مانع از استاد حسن رحیم پور ازغدی

البته در اینجا فقط قسمتی از آن آورده شده و کامل آن را می توانید در  http://www.hamandishi.com/More_news.asp?id=38429   بخوانید

.

.

.

بعد از قطعنامه، ما داشتیم برمی گشتیم. داخل اتوبوس یکی از رزمنده ها می گفت حزب اللهی ها 3 تیپ اند: سرخپوست و سفید پوست و سیاه پوست. سیاه پوستها ماییم که هشت سال در منطقه اصلاً تصور اینکه جنگ تمام می شود و ما زنده می مانیم، نداشتیم. سقف خانه ما تار عنکبوت می بست، یک نفر نبود تارعنکبوت ها را پاک کند. هربار می رفتم خانه دوباره بچه هایم من را نمی شناختند، خانمم از من رو می گرفت، دوباره باید عقد می خواندیم. چون دور بودیم. باید می نشستیم مثل اول ازدواج با هم آشنا می شدیم. الآن که جنگ تمام شده و داریم برمی گردیم، نمی دانم دارم کجا می روم و چه کار می کنم.

دسته دوم سرخپوست هستند. می گفت شماها طلبه اید، دانشجویید عقب جبهه زندگیتان را می کنید و درستان را می خوانید. موقع عملیات ها منطقه می آیید. اگر شهید شدید، بردید و اگر هم ماندید، دوباره سرکارتان برمی گردید.

می گفت یک عده حزب اللهی سفیدپوست هم داریم که اینها خط مقدمشان اهواز است. اینها دعای کمیل و نماز جمعه هایشان را مرتب شرکت می کنند. یقه شان را هم تا بالا می بندند. سه تا انگشتر عقیق هم دارند. مستحبات را هم رعایت می کنند ولی حاضر نیست اسلحه دستش بگیرد و برود استقبال شهادت. گفت حالا که باید برگردیم، بدبختی آن است که سرنوشت سیاه پوستها هم دست سفیدپوستها است. مسئول دیگری داشتیم از بچه های قدیمی جنگ که برادر 3-2 تا شهید بود. یکسال بعد از جنگ گفتند که در میدان تره بار یکی از شهرستانهاست. یک وانت قراضه خریده و سبزی و میوه حمل می کند که مخارج زندگیش بگذرد.

ما باید مراقب باشیم سرنوشت انقلاب دست سفیدپوستها نباید بیفتد، هرچه هم آدمهای خوبی باشند. در تبلیغات رسمی من نگرانم که سفیدپوستانه تبلیغ کنیم. آن حالت سیاه پوستی و اقلاً سرخ پوستی تبدیل شود به سفید پوستی. یعنی کسانی که درد انقلاب و جنگ ندارند، نه ترکش خوردند و نه شهید دادند و نه معنی بدبختی و گشنگی و در محاصره گیر افتادن و جنازه برادر به دوش کشیدن را می فهمند، نه دیدند که جلوی دیدگانش استخوان بشکند و سرها قطع شود و چشمها کور شوند، ولی صاحب انقلابند.

وقتی این جور رئیسها می خواهند برای افکار عمومی تصمیم بگیرند، مصیبت شروع می شود. کسانی که هزینه ای نپرداختند و نمی پردازند. نه اینکه قبلاً نپرداخته اند و بعداً می پردازند، بعداً هم اگر پیش بیاید، نمی پردازند. این همان تبدیل ارزش به کلیشه است. نمی گویم با سفیدپوستها باید درگیر شد ولی نباید زمام امور را به دست شان داد.

مردم می فهمند. نمی شود در آرامش بنشینی و به مردم دستور بدهی که باید ارزشی و انقلابی باشید. انبیا اینگونه عمل نمی کردند. بزرگترین و موفق ترین مبلیغین تاریخ انبیا هستند. امیرمؤمنان که به عنوان سمبل شجاعت و رزمندگی مطرح هستند، می فرمایند هروقت در جنگها فشار به ما زیاد می شد به قول بچه های جبهه هوا پس بود، پناه می بردیم به پیغمبر. پناهگاه ما پیغمبر بود. این حرف عجیبیست. امیرمؤمنان می فرمایند من چگونه شب بخوابم در جامعه ای که احتمال می دهم امشب در طرفی از این سرزمین یک خانواده گرسنه بخوابد. اینگونه می شود انقلاب را نگه داشت.

مردم حاضر نیستند بازیچه ما بشوند. اگر از من به عنوان مردم، فداکاری و حضور در صحنه می خواهی باید هزینه آن را بپردازی. من حاضر نیستم از خودم، بچه ام و جان و مال و آبرویم بگذرم برای اینکه تو به اینها برسی ولی اگر تو از آن می گذری، من هم می گذرم. در انقلاب و جنگ همینگونه بود. فرمانده لشکر ما همیشه جلوتر از همه بود. اگر می دید که خط در خطر بود، می دیدیم که فرمانده لشکر ما در کنار بچه ها بود.

.

.

.


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در سه شنبه 86/12/14 و ساعت 12:0 عصر | نظرات دیگران()

خبرگزاری فارس   14:15 - 13/12/86

    : صدها تن از یهودیان ساکن تل‌آویو در اعتراض به محاصره نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه، در مقابل وزارت امنیت این رژیم تجمع کرده و شعارهای ضد آمریکا و ضد صهیونیستی سر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی پانوراما، تظاهرکنندگان که به دعوت حزب مارکسیست، جبهه دموکراتیک و برخی گروه‌ها و احزاب چپ‌گرا دست به این تجمع اعتراض‌آمیز زده بودند، با برافراشتن پرچم فلسطین و بیرق‌های سرخ‌رنگ، شعارهای ضد جنگ سر دادند.

                                                             

بنا بر این گزارش، تظاهرکنندگان پلاکاردهایی برافراشتند که روی آنها نوشته شده بود: «بوش و اولمرت بر سر سیاست جنگ و محاصره با یکدیگر توافق کرده‌اند»، «بوش و اولمرت در دادگاه لاهه یکدیگر را ملاقات می‌کنند»، «ما یهودیان با اعراب دشمنی نداریم»، «قضیه جز با تشکیل دولت و به رسمیت شناختن هویت حل نخواهد شد» و «جنایات و محاصره محکوم است».
دبیرکل حزب مارکسیست، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک، اعضای فراکسیون صلح و بسیاری از نویسندگان و تحلیل‌گران سیاسی نیز در این تظاهرات اعتراض‌آمیز حضور داشتند.

"داف هنین" عضو جبهه دموکراتیک در سخنانی در جمع تظاهرکنندگان تأکید کرد: «کابینه اولمرت از جنگ دوم لبنان درس نگرفته و سیاست خطرناکی را در پیش گرفته است

وی گفت: «اسرائیلی‌ها باید پیش از آنکه جنگ آینده رخ بدهد جلوی وقوع آن را بگیرند
کاتیب نافاع، از نویسندگان اسرائیلی نیز بر ضرورت تداوم مبارزه مشترک یهودیان و اعراب با رژیم صهیونیستی تأکید و حمایت خود را از مبارزه با "اشغالگران" در هر نقطه از جهان اعلام کرد.

تظاهرکنندگان در پایان این تجمع متعهد شدند که در هر گونه فعالیتی که در راستای مقابله با حمله به نوار غزه انجام می‌شود حضور یابند.

انتهای نقل قول/.        منبع :          http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8612130342

  ..........................................................................................

یه زمانی بود موبایل داشتن کلاس داشت چون هیشکی نداشت اما امروز دیگه بچه بازی شده و دیگه هر ننه قمری یه گوشی دستشه  و موبایل داشتن شده عین بی کلاسی .

شعار مرگ بر اسراییل هم قصه اش همینطوره . یه زمانی بود که هیشکی تو دنیا جرات نداشت این شعارو بده و فقط ایرانی های از جان گذشته جیگرشو داشتن که بگن اما امروز اینقدر اسراییل خاک بر سر ( بخوانید بدبخت )شده که دیگه تو خود اسراییل هم این شعارو میدن . دیگه این شعار بی کلاس شد ، دیگه نمیتونه عمق سلحشوری و خط شکنی ایرانی ها رو نشون بده  . نظرتون در مورد یه شعار جدید چیه ؟ البته زیاد جدی نگیرید .


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در دوشنبه 86/12/13 و ساعت 4:17 عصر | نظرات دیگران()

عدالتخانه :

سرانجام نامشخص کمیته تحریم کالا‌های صهیونیستی در وزارت‌ خارجه؛

عدم اراده مسئولان برای تحریم کالاهای صهیونیستی

مرجع : سیاست روز 11 اسفند 1386 ساعت 14:02
بنابر تبصره این ماده قانونی "وزارت امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران موظف است ظرف مدت یک سال در حد امکان لیست کامل شرکت ها و موسسات و کمپانی های صهیونیست را درسطح جهان شناسایی و به مجلس شورای اسلا‌می و هیات دولت ارائه نماید."

تحریم کالا‌های صهیونیستی یکی از راه‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی و کمک به ملت مظلوم فلسطین به شمار می‌رود. به همین منظور سال 1363 قانونی در مجلس شورای اسلا‌می تصویب شد که برای حمایت از ملت فلسطین، مصرف کالا‌های صهیونیستی در ایران ممنوع شود. 
قانونی که اجرا نشد 
برابر ماده 8 قانون حمایت از انقلا‌ب اسلا‌می مردم فلسطین "هر نوع برقراری رابطه اقتصادی و تجاری و فرهنگی با کمپانی‌ها موسسات و شرکت‌های وابسته به صهیونیست‌ها در سطح جهان ممنوع می‌باشد." همچنین بنابر تبصره این ماده قانونی "وزارت امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران موظف است ظرف مدت یک سال در حد امکان لیست کامل شرکت ها و موسسات و کمپانی های صهیونیست را درسطح جهان شناسایی و به مجلس شورای اسلا‌می و هیات دولت ارائه نماید." 
اما این قانون هیچ گاه به صورت کامل اجرا نشد. چرا که شرکت‌های معروف صهیونیستی از قبیل
کوکا کولا‌، پپسی کولا‌، نستله و ... در این سال‌ها براحتی بازار مصرف ایران را در اختیار خود داشته‌اند. 
حرکت ناتمام مجلس هفتم 
روز یکشنبه مورخ 9 /7 /1385 حجت‌الا‌سلا‌م میرتاج الدینی نماینده تبریز و حسین شیخ الا‌سلا‌م نماینده تهران در مجلس شورای اسلا‌می منوچهر متکی وزیر امور خارجه را در این خصوص به چالش کشیدند. این موضوع به صورت سئوال از وزیر در صحن علنی مجلس مطرح شد که چرا وزارت امور خارجه براساس قانون حمایت از مردم فلسطین فهرستی از شرکت‌های صهیونیستی تهیه نکرده است تا تولید و واردات آن به کشورمان تحریم شود؟

منوچهر متکی در پاسخ به این سئوال گفت که "در قانون حمایت از مردم فلسطین الزامی برای انتشار لیست شرکت های صهیونیستی وجود

بنابر تبصره این ماده قانونی "وزارت امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران موظف است ظرف مدت یک سال در حد امکان لیست کامل شرکت ها و موسسات و کمپانی های صهیونیست را درسطح جهان شناسایی و به مجلس شورای اسلا‌می و هیات دولت ارائه نماید."
ندارد. این لیست‌ها بعضاً تغییر می‌کند، بویژه در مورد شرکت‌هایی که چندملیتی هستند، سهام آنها دائماً در حال خرید و فروش است." وزیر امور خارجه به مکاتبات داخلی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها با این وزارتخانه و استعلا‌م لیست شرکت‌های صهیونیستی اشاره کرد و گفت: "مکاتبات وزارت امورخارجه مستمراً با وزارت بازرگانی، صنایع و دیگر وزارتخانه‌های اقتصادی، شرکت‌های داخل و خصوصی انجام می‌شود و از طریق نمایندگی‌های ایران نیز این لیست به بازرگانان ایرانی ارائه می شود." 
متکی از انتشار هفت جلد جزوه اسامی شرکت‌های صهیونیستی و شرکت‌های چندملیتی که اسرائیلی‌ها در آن سهامدار هستند توسط این وزارتخانه خبر داد و در نهایت این مجلدات را به همراه لوح فشرده آن اطلا‌عات تقدیم محمدرضا باهنر نایب رییس اول مجلس کرد. 
وی در مورد این لیست توضیح داد: "این لیست شرکت‌هایی که در اسرائیل فعالیت می‌کنند، شرکتی که تابعیت اسرائیلی داشته، شرکتی که سهام عمده آن را اسرائیلی‌ها دارند، شامل می‌شود." متکی در عین حال به فعالیت شرکت‌های بزرگ صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: "حساب شرکت‌های بزرگ صهیونیستی که علا‌وه بر فعالیت اقتصادی و تحرکات سیاسی آنها در جهت کمک به رژیم صهیونیستی و مقابله با کشورهای اسلا‌می و ملل مسلمان فعالیت می‌کنند، از این لیست جدا است."
 تشکیل کمیته تحریم 
امااین موضوع با گذشت زمان باز هم به فراموشی سپرده شد. حجت الا‌سلا‌م محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با سیاست‌روز در این خصوص گفت: "در نتیجه سئوال از آقای متکی وزیر امور خارجه، ایشان گزارشی به مجلس ارائه دادند که این گزارش شفاف و روشن نبود." وی در پاسخ به این سئوال که چرا مجلس گزارش وزارت خارجه را منتشر نکرد گفت: "گزارش مبهم و غیرشفاف بود و نیاز به کار کارشناسی داشت اما در عین حال مجلس باید آن را منتشر کند." 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نتایج این گزارش نیز گفت: "بر این اساس قرار شد که کمیته تحریم در وزارت امور خارجه تشکیل شود که شرکت‌های صهیونیستی را شناسایی کرده و از فعالیت‌ آنان جلوگیری نماید." وی اظهار داشت: "کمیته تحریم در معاونت اقتصادی
تحریم کالا‌های صهیونیستی وظیفه دولت است و این دستگاه‌های اجرایی هستند که باید در این خصوص اقدام کنند. متاسفانه ما در زمینه حرف و شعار جدی هستیم و هزینه‌های سیاسی آن را هم پرداخت می‌کنیم اما در عمل آن را اجرا نمی‌کنیم. کمیته تحریم تنها یک جلسه بیشتر تشکیل نداد و متاسفانه از آن جلسه نیز چیز سازنده‌ای بیرون نیامد
وزارت امور خارجه و زیر نظر آقای شیخ عطار تشکیل شد و حتی یک جلسه هم با حضور نمایندگانی از دیگر دستگاه‌ها برگزار شد." 
میرتاج الدینی افزود: "نتیجه جلسه آن شد که شرکت‌های صهیونیستی شناسایی شوند اما جلسه دوم هیچگاه تشکیل نشد و عملا‌ بحث کمیته تحریم بی نتیجه ماند ." وی در عین حال گفت: "ما حتی در کمیته حمایت از انقلا‌ب اسلا‌می فلسطین چند کمیته فرعی راه اندازی کردیم که یکی از آنها، کمیته تحریم کالا‌های صهیونیستی بود که با پیشنهاد بنده راه اندازی شد." 
نماینده مردم تبریز افزود: "کار روی این مباحث، حساس، دقیق و پیچیده است و باید به صورت مستمر ادامه یابد. انشاء الله بنده نیز آن را با جدیت دنبال خواهم کرد."
 کمیته تحریم جدی نبود 
حسین شیخ الا‌سلا‌م نماینده مردم تهران یکی دیگر از کسانی بود که وزیر امور خارجه را در این خصوص وادار به پاسخ در صحن علنی مجلس کرد. ‌ وی صهیونیسم بین‌الملل را تشکیلا‌تی دانست که هماهنگ با هم برای منافع خویش کار می‌کند و دارای فعالیت‌های تروریستی مخفی در دنیا هست و گفت: "لا‌بی صهیونیسم در آمریکا نیز گروه فشار قوی هستند که بر کلیه سیاست‌های این کشور و نیز مجلس نمایندگان، مجلس سنا و انتخابات رئیس‌جمهور این کشور اثر مستقیم می‌گذارند."
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مصوبه تحریم کالا‌های صهونیستی و عدم اجرای آن تصریح کرد: "بعد از سئوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس و ارائه گزارش ایشان، قرار شد کمیته‌ای براساس این گزارش اقدام کرده و شرکت‌های ممنوعه را اعلا‌م کند." وی گفت: "کمیته تحریم تنها یک جلسه بیشتر تشکیل نداد که با ریاست آقای شیخ عطار معاون اقتصادی وزارت خارجه برگزار شد." 
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: "متاسفانه از آن جلسه نیز چیز سازنده‌ای بیرون نیامد تا منجر به تحریم شرکت‌های صهیونیستی شود."
 
فقط شعار داده می‌شود 
شیخ الا‌سلا‌م تاکید کرد: "تحریم کالا‌های صهیونیستی وظیفه دولت است و این دستگاه‌های اجرایی هستند که باید در این خصوص اقدام کنند." وی افزود: "متاسفانه ما در زمینه حرف و شعار جدی هستیم و هزینه‌های سیاسی آن را هم پرداخت می‌کنیم اما در عمل آن را اجرا نمی‌کنیم." شیخ الا‌سلا‌م تصریح کرد: "مردم ما در این زمینه آماده همکاری هستند بنابراین دولت باید این موضوع را جدی بگیرد و به آن عمل کند." 
پایان نقل قول

 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در شنبه 86/12/11 و ساعت 9:16 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3      
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 31
مجموع بازدیدها: 378724
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه