سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

بسم الله الرحمن الرحیم

تحریم؛ درمقابل ایران آری اما درمقابل انگلیس تحریم بی تحریم

فکر نمی کنم از سابقه ی فعالیتهای استعماری انگلستان در اکثر نقاط جهان کسی بی اطلاع باشد و با اثبات یا نفی امثال بنده این مطلب تغییر نمی کند . اگر همه ی این اقدامات راهم نادیده بگیریم بازهم 3 اقدام اخیر کشور انگلستان واقعاً توهین آمیز بود ولی با تسامح عجیب دولت و ملت همراه بود .

 

 اولین مورد , جشن تولد ملکه ی انگلیس در تهران بود . در این مورد بهتر است اعتراضی نکنم چون (خطر ناکه حسن ) دوست ندارم از باتوم های بعضی از سربازهای نیروی انتظامی نوش جان کنم . رو حساب باتومهایی که تجمع کنندگان مقابل سفارت انگلیس خوردند , اینو گفتم .

 

دومین مورد , تهدید جفری آدامز (سفیر انگلیس در تهران) است.که وی با ارسال پیامی نمایندگان ملت را تهدید کرد . متن نامه از این قرار است : "در صورتی که دو فوریتی الزام دولت به تبدیل باغ قلهک به پارک موزه استعمار شناسی و استکبار ستیزی تصویب شود به باز پس گیری مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی در لندن و بویژه باغ منچستر اقدام خواهد کرد." تا کی ما باید ذلیلانه از طرف یک سفیر در کشور خودمان تهدید شویم ؟ برای برون رفت از این حالت به این دو مثال توجه بفرمائید : اولاً انگلیس با اسرائیل از لحاظ خوی غاصبانه هیچ تفاوتی ندارند , آیا اسرائیل که در تهران سفیر ندارد مشکل خاصی برای ایران پیش آمده ؟ معلوم است که نه . پس اگر انگلیس هم سفیر نداشته باشد مشکلی بوجود نمی آید. ثانیاً : ایران در کشور نامبیا اجازه اعزام سفیر ندارد . بدون اینکه ما خصومتی با این کشور داشته باشیم , خوب تکلیف انگلیس با یک کلکسیون اقدامات خصومت آمیز علیه ایران مشخص است .

 

سومین مورد , اعطای لقب "شوالیه" یا بنا بر قولی "سر" به سلمان رشدی ترسو از دست ملکه ی انگلیس است . در این مورد به چند بیا نیه وسخنرانی مبنی بر محکومیت سلمان رشدی ومحکومیت ملکه ی انگلیس اکتفا شد. نه تحریم سیاسی ,نه تحریم اقتصادی ,نه تحریم فرهنگی ونه تحریم امنیتی ونه حتی محدود کردن فعالیت خبر نگاران انگلیسی در ایران وتا آنجا که بنده اطلاع دارم هیچ کار اساسی در مقابل اش انجام نپذیرفته است .واقعاً جالب است کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد از کسی که به حقوق یک میلیاردو سیصد میلیون مسلمان (که شک دارم اینها از دیدگاه انگلیس بشر باشند ) اهانت کرده است , حمایت میکند وجالبتر آنکه این همه به اصطلاح پیروان پیامبر حتی نتق هم نمیکشند چه برسد به اینکه عکس العمل شدید نشان دهند . مگر در مقابل اهانت به اسلام در قالب کاریکاتور , دانمارک تحریم اقتصادی نشد ؟ وتبادل کالا قطع نشد ؟ پس چرا در مقابل انگلیس هیچ چیزی در عمل نمی بینیم ؟ ممکن است کسی جواب دهد , انگلیس جنبه اش فرق میکند وما در شرایطی هستیم که مجبوریم با انگلیس تبادل داشته باشیم تا بتوا نیم سر پا بایستیم . اما باید عرض کنم این حرف الآن دیگر درست نیست چون الآن ایران یک چهره ی بین المللی محبوب است ومکان خوبی برای سرمایه گذاری بین المللی می باشد به صورتی که همه ی ما شاهد هستیم که بعضی وقتها در یک روز مسئولان بلند پایه 3 کشور مختلف به ایران می آیند برای عقد قرارداد های اقتصادی . پس آنقدرها هم بی مشتری نشده ایم که مجبور باشیم در مقابل انگلیس کوتاه بیائیم تا مبادا از دستش ندهیم . آخر من نمیدانم چرا ایالات متحده باید ما را بخاطر جرمی که انجام نداده ایم (منظورم رساندن اسلحه به تروریست های عراق است ) تحریم تسلیحات نظامی بکند ولی ما باید بر علیه خصومت علنی انگلیس با ایران اسلامی تحریمی را شاهد نباشیم . اگر اینگونه پیش برود باید منتظر بروز دشمنی های بیشتری هم از انگلیس باشیم . اما هیهات من الذلة چرا که عزت فقط برای خدا و رسول خدا و مؤمنین است.

والسلام علی من اتبع الهدی

نوشته شد توسط جواد صدیقی به مورخ 19/4/1386


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در سه شنبه 86/4/19 و ساعت 6:8 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 10
مجموع بازدیدها: 378095
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه