سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

بسم الله الرحمن الرحیم

دست دادن آقای خاتمی با دختران به مثابه یک سناریو!!!!

بنظر میرسد طراحی این سناریو و انتشار سریع این فیلم دست دادن آقای خاتمی با دختران اروپایی از جانب ایالات متحده آمریکا بوده و پیرو طرح اختلاف افکنی بین ملتهای مسلمان است مسلم دامن زدن به این اختلاف آب به آسیاب دشمن ریختن و نوعی اجرا و نقش آفرینی در این سناریوست. .

البته اشتباه نشود من یکی از منتقدان سرسخت آقای خاتمی هستم و به هیچ وجه از موضع ام دست نمیکشم چون صدها دلیل دارم و حاضرم ساعتها بحث کنم اما عرضم این است که باید اتفاقها را با توجه به بستر زمانی اش تحلیل و در مقابل آن موضع گیری کرد. .

برای روشنتر شدن بحث لازم است مثالی را ذکر کنم . توجه بفرمایید: :

خود را درشب عملیات و در جبهه جنگ تصور بفرمایید.اگر دشمن چند جانور موذی فرستاد به سمت شما . شما نباید یک واکنش طبیعی از خود نشان دهید و جیغ بکشید زیرا موقیعیت لشکر لو میرود و این دقیقا چیزی است که دشمن میخواهد در اینجا باید مدیریت بحران بلد بود تا بتوانیم از آن عبور کنیم و دشمن را ناکام بگذاریم. .

مثال دوم : جنگهای تاریخی راتصور بفرمایید که هر دو لشکر با سرعت و قدرت تمام به سوی هم حمله میکنند ؟

خوب فرض کنید یکی از دو طرف یک آدم نخاله را توانسته فرمانده لشکر حریف کند و این فرمانده اصلا ارزشهای زیر دستانش را قبول ندارد خوب در حین حمله دو طرفه ناگهان فرمانده مزدور و ابله طبق دستور اربابانش یک افتضاح اخلاقی یا جنگی به بار میآورد تا بتواند تمام توجه لشکرش را به خودش جلب کند و در نتیجه لشکر از حریف اصلی غافل بماند. .

واما در این حالت ما میتوانیم 3 واکنش احتمالی داشته باشیم :

بی خیال باشیم با این بهانه که مبادا اختلافی پیش نیاید. -1.

سریعا و حساب نشده واکنش شدیدی نشان دهیم.-2 .

بدقت بحران را مدیریت کنیم. -3.

واکنش اول مربوط به افراد غیر حماسه ساز غیر حکیم است.

و واکنش دوم مربوط به افراد حماسه ساز غیر حکیم است.

و واکنش سوم مربوط به افراد حماسه ساز حکیم است .(و به تعبیر قرآن مجید در سوره مبارکه انفال : عزیز حکیم)

ما جزء کدام گروه هستیم؟؟؟؟؟؟

تمام عرض بنده این است که باید هم فرقان داشت تا بتوانیم حق را از باطل بشناسیم و هم باید سعه صدر داشت تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم و مطمئن باشیم که این تصمیم مرضی درگاه الهی است.

میدونید تحمل چی سخته ؟ اینکه ببینی روزنامه وزین و موقعیت شناسی همچون کیهان که دوست و دشمن روی آن حساب میکنند و ناشیانه تر از آن افرادی تحت عنوان انصار حزب الله در نشریاتی از قبیل( عبرتهای عاشورا که عکس آقا را هم هر هفته روی هفته نامه شان چاپ میکنند ) دقیقا دارند آب به آسیاب دشمن میریزند و به خیال خام خودشان دارند فقط آقای خاتمی را نقد میکنند یعنی همان نقش آفرینی در سناریوی ایجاد تشنج در جوامع شیعی که توسط سی آی ای نوشته شده است که در لبنان هم در جریان است البته با نقش آفرینی فتح و حماس همچنین در عراق بین سنی و شیعه و در ایران هم بین جریان داغ و مذهبی و اهالی تساهل و تسامح.. .
از جریان دلسوز اما داغ مذهبی درخواست میکنم چشم به چشم ولایت بدوزند و همچون مقام معظم رهبری صبر پیشه کنند و با اقتدا به مولا علی علیه السلام استخوان در گلو داشتن را فرا بگیرند.و کاسه داغتر از آش نشوند. .
این بازی است که غرب شروع کرده وما باید قواعد بازی را بلد باشیم . مثلا در فوتبال اگر همیشه حمله کنی شکست میخوری و باید همیشه ابتکار عمل و توپ به دست شما باشد ولو اینکه مجبور باشید توپ را در زمین خودی نگه داری.

عرایض بنده یک مسئله ایست که امتحان خود را پس داده است .مثلا نمونه اخیرش همین قضیه تفنگداران انگلیسی که تونی بلر تعمدا آنها را فرستاده بود تا بتواند در مقابل کنش ما واکنش شدید و حتی نظامی انجام دهد.ولی جناب رییس جمهور محترم با توجه به بصیرت الهی شان به جای کنش شدید یک برخورد کریمانه داشتند و بدین صورت هم بلر سر جایش نشانده شد نقشه اش نقش بر آب شد هم موجب شد افکار جهان سیاست خارجی ایران را تحسین کند. پس ببینید اینها کاملا عملی است و جای تردیدی ندارد.

از عزیزان زحمتکش کیهان هم دوستانه تقاضا میکنم که جهتگیریهای جناب شریتمداری را مبنای کار خویش قرار دهند و اسیر جو جامعه نشوند (یادداشت روز آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان در روزهای اولیه انتشار فیلم واقعا هوشمندانه است.) .

اگر این قضیه در سال گذشته اتفاق افتاده بود قضیه فرق میکرد و آنجا تلافی همه بدعتهای آقای خاتمی که طی هشت سال نهادینه کردند را بر سرش در می آوردیم .پس باید قدری زمان شناس بود (حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف میفرمایند : العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس)

.
والسلام علی من اتبع الهدی

نوشته شده توسط جواد صدیقی به مورخ 1386/4/12

 

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در سه شنبه 86/4/12 و ساعت 11:26 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 35
مجموع بازدیدها: 378578
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه