سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

باشگاه خبر نگاران جوان  13/9/86  :

هشدارآیت‌الله مکارم‌شیرازی به رواج خرافات

آیت الله ناصرمکارم شیرازی با اشاره به خطر رواج و نفوذ خرافات دراشعارمذهبی تصریح کرد :شاعران و مداحان از به کار بردن اشعار خرافی و نادرست در ادبیات دینی و مذهبی خودداری کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم در دیدار اعضای کانون شاعران و مداحان مذهبی استان قم با اشاره به اینکه عاشورا و فضائل اهل بیت (ع) بسیار با اهمیت است گفت : انقلاب اسلا می ایران الهام گرفته ازحماسه عاشورا است و مردم ما با این فرهنگ ،هویت خود را حفظ کرده اند.
مکارم شیرازی با اشاره به این که دشمنان برای نفوذ وخدشه دار کردن فرهنگ عاشورایی مردم در تلاش هستندوامروزخطرات زیادی این میراث گرانبها را تهدید می کند هشدار داد : مهمترین خطر و آسیبی که عاشورا را تهدیدمی کند نفوذ فرهنگ بیگانه غربی توسط برخی رسانه است و اگر فرهنگ غربی بر نوع مداحی و اشعاردینی ماحاکم شود، مصیبت بار است.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد :مداحان و شاعران باید هوشیار باشندو نباید برای گریه گرفتن از مردم و گرد آوردن جمعیت بیشتر، شعری بخوانندکه شبیه کفر باشد و یا مقام امام حسین (ع )را تنزل دهد.

مکارم شیرازی افزود : باید مداحان و شاعران ما رسالت کارخود را باورکنند و درپی رسالت اصیل خود باشندکه بردوش آنها قرار دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: متاسفانه خسارات فراوانی به علت نفوذ خرافات در اشعار مذهبی دامنگیر دین شده است . آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد : باید با تدبیر، اندیشه و بدون هرگونه شتاب زدگی این مشکل را برطرف کنیم.
مکارم شیرازی تصریح کرد: متاسفانه برخی شاعران و مداحان به علت اینکه تحصیلات و اطلاعات دینی کافی ندارند و افکارآنها در سطح پایین است به حادثه کربلا ، عاشورا و فرهنگ اهل بیت (ع )ضربه وارد می کنند. وی افزود: دشمنان با چند واسطه و ترفندهای گوناگون تلا ش می کنند ، مداحان و شاعران دینی را به سمت اهداف مغرضانه خود جلب کنند تا به این وسیله ارزش قیام امام حسین (ع )راتنزل دهند.

این مرجع تقلید یادآور شد: متاسفانه برخی شاعران، اشعاری درباره ائمه (ع) می سرایندکه حتی قرائت آنها در مجالس خصوصی خجالت آوراست و این محصول کار و تلا ش عوامل نفوذی است.
آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: اگر چه وسواس کارخوبی نیست ولی در این باره باید وسواس بسیاری به خرج دهیم و در ادبیات دینی هم دقت بیشتری به خرج دهیم.

مکارم شیرازی تاکید کرد : باید جلوی نفوذ خرافات را نیز در نوع برگزاری مراسم عزاداری بگیریم و همه رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید در این کار سهم بیشتری به عهده بگیرند. وی افزود : رسانه ملی باید از مسائلی که بوی خرافه می دهد پرهیز کند. وی با بیان اینکه گاهی مجالس عزاداری خوب است، ولی شیوه عزاداری درشان ائمه (ع) نیست خاطرنشان کرد: گاهی گریه ها و فریادهای زنان درمراسم عزاداری احترام به مجالس امام حسین (ع ) و عاشورا نیست بلکه خطرناک وخسارت باراست .
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد:بایدتحقیق کنیم که ائمه اطهار(ع)چگونه عزاداری می کردند و با توجه به فرهنگ آنهاخرافات را ریشه کن کنیم.


YJC - انتهای خبر // باشگاه خبرنگاران جوان//www.Yjc.ir


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در یکشنبه 86/9/18 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 378138
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه