سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

باز خوانی پرونده روزنامه های زنجیره ای 

 

سپهر نیوز   11/9/86 :

دست اندرکاران روزنامه «شرق» به سرکردگی عطریانفر و محمد قوچانی - که پیش از این ادعا کرده بودند اجاره نشین مطبوعاتی نمی‏شوند- تکاپوی گسترده ای را برای حضور در عرصه مطبوعات آغاز کرده اند،این گروه از متخلفان مطبوعاتی در برخی از روزنامه‌ها‌ از جمله «اعتماد» و «شهروند امروز» نفوذ کرده اند.

شنیده‌ها‌ حاکی است «عطریانفر» در این جابه جایی‌ها‌ نقشی محوری را ایفا می‌کند.

 وی به تازگی گفت و گوهایی را با مدیر مسؤول روزنامه «آریا» برای استقرار شرقی‌ها‌ در این روزنامه آغاز کرده است. روزنامه «آریا» از جمله روزنامه‌ها‌ی زنجیره ای توقیفی در سال 1379 بود که چند ماه پیش پس از طی مراحل قضایی رفع توقیف شد.            پایان نقل قول

خوب برای بسته شدن شرق ، آریا ، و خرداد و مانند آن دو حالت متصور است :

1-       یا اینکه با دلیل بسته شده  .

2-        یا اینکه بدون دلیل بسته شده .

اگه حالت اول درسته . سوال من از وزارت ارشاد اینه که آیا شما با خود ورقه های روزنامه و لوگوی روزنامه مشکل داشته اید ؟ اگر جوابتان منفی است و روزنامه را معلول یک علتی به نام ژورنالیست میدانید پس چرا این ژورنالیست های عزیز که باعث توقیف شدن لوگوی در به در شده اند دارند آزادانه گردش می کنند و در روزنامه هایی از قبیل اعتماد ،‏اعتماد ملی ، آَشتی و همبستگی و ... نشریات دیگری همچون « شهروند امروز »  مطلبهایی با همان نیت ها و حتی همان محتواهای قبلی می نویسند . این واقعا برای من هنوز که هنوزه جا نیافتاده . اگه میشه تفهیم کنید و اگر قابل توجیه نیست خواهشا یه تبصره ای ، بندی به قوانین مطبوعات اضافه کنید تا قدری این عزیزان لیبرال دست و پایشان بسته شود . در غیر اینصورت شما در واقع دارید به شعور جامعه توهین میکنید و یه جورایی ماشینی را که باهاش تخلف شده رو توقیف میکنید و راننده اش را در پر قو نگه می دارید !!!!! 

   

  حالت دوم که قطعا مطابق با واقع نیست و کسانی که با قوانین مطبوعات آشنایی دارند و مشتری شرق و آریا و امثالهم بوده اند کاملا  مستحضرند که تخته شدن در این روزنامه ها به خاطر رعایت نکردن همان قوانینی مطبوعاتی است که مدیر مسئول این روزنامه ها حین تاسیس روزنامه متعهد به الزام به آن شده بودند . علاقه مندان می توانند به آخرین شماره های شرق  که مصاحبه با یک شاعر مروج همجنس بازی در آن درج شده است مراجعه بفرمایند . که به نظر می رسد این مصاحبه  اندکی با عفت عمومی جامعه در تضاد باشد ( البته فقط اندکی و نه بیشتر !) .

 

از سوی دیگر روزنامه های زنجیره ای دوم خردادی هم که در فاصله 1376 تا 1380 مانند تومورهای بدخیم تکثیر می شدند به شدت با عنوان تجدد و اصلاحات به سنت هجمه چند سویه می بردند . حالا این سنت چی بود ؟ سنت یعنی هر چیز قدیمی که از جمله شامل دین 1400 سال پیش هم میشود ( و در واقع این تقسیم بندی و خط کشی برای این بود که که بتوانند براحتی دین و متدینین را منزوی کنند که تا حدودی موفق هم شدند .)و لازم به ذکر نیست که طبع انسان معمولا به چیزهای نو گرایش دارد و از چیز های پوسیده بشدت نفرت دارد بر همین اساس انسانهای مدرن و نوگرا و اصلاحگر آمدند پرسیدند جوونای عزیز کدوم یکی از شما چیز کهنه و سنتی دوست داره ؟ همه با هم گفتند هیشششکی .

بعد اومدند گفتند دین سنتیه یا جدیده ؟ همه گفتند خوب معلومه سنّننتیه . بعد گروهی از جوونا به هم نگاه کردند و گفتند ما اصلا دین نمی خوایم . ما نمی خوایم امّل باشیم ما می خوایم آپدیت باشیم ، بروزه بروز .

متجددا در حالی که قند تو دلشون آب میشد سکوت کردند و برای اینکه تابلو نشه که اینا اومدن ریشه دین و خلاصه هر چیز سنتیه رو بکنن . گفتند ببینید لازم نیست ما دست از دین مان برداریم بلکه می آییم دین را آپ دیت و مدرن می کنیم و هر جاشو دیدیم دست و پاگیره تساهل و تسامح بخرج میدیم و یه قرائت جدید ازش بیان می کنیم تا از اون حالت خشکی و خشونت و رادیکالیسم خارج بشه و هر کسی با هر سلیقه ای دین متناسب با ذائقه خودشو تعریف کنه تا خدای نکرده جوونای گل . نازنازی من مورد اذیت دین واقع نشن .

بعد حرکات ایروبیک ( همون رقص خودمون ) و صدای کف زدن . همه جوونا یکصدا با هم :  هورااااااااااااااا  .

و بعد هم شد آنچه شد .

 

در پاسخ متجددین عزیز و بخصوص جناب دکتر سروش و آقای اکبر گنجی و جناب دکتر حجاریان باید عرض کنم که اولا اون چیزی که شما تحت عنوان مدرنیسم داشتید به خورد ما می دادید یک عجوزه پیر بود که نقاب تازه عروسان را زده بود و در واقع حجریسم بود . ببیند مدرن طبق تعریفی که بنیانگذاران آن برای آن ارائه داده اند یعنی دنیا را آن قدر تغییر بدهیم که مطابق هوای نفس ما شود و دلخواه ما گردد . لذا انسانهای مدرن مجبور شدند برای عملی کردن آن ابزارهایی برای تغییر های اساسی دنیای اطراف بسازند و نتیجتا انسان ابزار ساز بوجود آمد که فقط هم و غمش ساختن ابزارهای جدید برای تغییر جدید است . ( این حرفها مربوط به فلاسفه پست مدرن است که از مدرن عبور کرده اند هر چند متاسفانه از چاله به چاه افتاده اند اما انصافا زحمت بسیاری کشیده اند و  نقد های صحیحی از مدرن ارائه داده اند . لازم به ذکر است چون این حرفها حتی برای فضای دانشگاهی که فوق العاده به محصولات فکری زباله ای و انبار شده غرب علاقه دارد هم کمی غیر قابل هضم است لذا برای باز شدن این مطالب پیشنهاد می شود به کتاب " مدرنیته و توهم " استاد اصغر طاهر زاده مراجعه بفرمایید  )

از جمله آن می توان به پیشرفت در ژنتیک برای تغییر در ژنتیک موجودات در جهت منافع خودش  و ابزارهای مهنسی غول پیکر و ساخت رباتها و ابر کامپیوترها و ...  اشاره کرد .

 

خوب انصافا بنده نفس بودن مربوط به کدام دوره تاریخی است ؟ آیا انسانهای بدوی عصر حجریسم  هم به یک شکل دیگر گرفتار بلند پروازی های نفس نبوده اند ؟ اگر بدون غرض ورزی جواب دهید پاسختان قطعا مثبت است .

خوب از طرف دیگر اسلام 1400 سال پیش آمد تا انسانها را از بردگی هوای نفس برهاند و آزاده اش کند و فرمود اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک یعنی دشمن ترین دشمنان تو نفس توست که بین دو پهلویت قرار دارد . ( برای اطلاع بیشتر میتوانید به کتاب معرفت نفس علامه حسن زاده مد ظله یا معرفت نفس حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله یا کتاب " آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین " استاد طاهرزاده دامت برکاته مراجعه بفرمایید.)

نتیجه : 1400 سال قبل جدید تر است یا 14000000  سال پیش ؟ اینجاست که هوش افراد محک می خوره .

پس اونی که جدیده اسلام عزیزه و اونی نخ نما شده مدرنیته ( بخوانید بندگی نفس ) است .

 

توضیح اینکه یکی از موارد تغییر اطراف بر اساس هوی تغییر در نوع ازدواج است که پس از قرن 20 که در آن بشدت کامجویی بی حد و حصر و همه وقتی و همه جایی و با هر فردی از جنس مخالف ترویج شد و عده ای در ایران با غبطه می گفتند: " ببینید خارجی ها چگونه مسائل جنسی برایشان عادی شده کاش جامعه ما هم همینطور بود . خدا بگم این آخوند ها رو چیکار کنه " .

 غافل از اینکه با ورود به قرن 21 انسان غربی خسته از جنس مخالف بشدت روی آورد به جنس موافق ! و این شیوع پیدا نکرد مگر بر اثر همان حکومت هوس و میدان دادن به هوی و مهم تر از آن شبکه های ماهواره ای 24 ساعته همجنس بازی . ( فکر کنم تا بیست سال دیگه مجبور شیم بگیم تو رو خدا برید دنبال همون زید بازی تون )

خوب به نظر شما این رفتار جنتلمن های براق کراواتی مثلا مدرن کمی شبیه همون قوم 3000 سال پیش یعنی قوم لوط نیست ؟ به نظر من که خیلی شبیهن .

خوب اگه شما هم با من موافقید بگید 1400 سال پیش متجددتره یا 3000 سال پیش ؟ اینو دیگه عمرا بتونی جواب بدی .

یا حق

 


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 35
مجموع بازدیدها: 378623
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه