سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

استعفای لاریجانی تحول مهم یا تغییر عادی ؟ هیچکدام گردش مهره همراه با ارتقاء مقام ( قسمت اول )

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تذکر : سلام ، با توجه به اینکه الان عصر انفجاراطلاعات است وممکن است شما وقت و حال حوصله خواندن این مطلب طولانی را نداشته با شید پیشنها د می شود قبل از بستن این صفحه حتی الامکان مورد 5) را بخوا نید چون مطلب اصلی بحث است وپس ازآن دیگر التماس دعا اگر مایل بودید بقه مطا لب را بخوانید واگر مایل نبودید نخوانید .همین .

 

 یه روز یه کبکی بود سرشو زیر برف کرده بود وهیچ جایی را نمی دید واسه همین فکر میکرد کسی اونو نمی بینه  رو همین حساب یه سری حرفهایی میزد که واقعأ پایه خنده ای میشد برای کسی که بالای سرش ایستاده بود قصه ما بسر رسید کبکه هیچ جا رو نمی دید .

 حالا این قضیه امپراطوران رسانه ای  هم شده قضیه کبکه می پرسی چه ربطی داره ؟ آهان حالا عرض می کنم ، این عزیزان دل برادر چشمانشا ن را بر روی حقیقت بسته اند ومدام برداشت خود را از حقایق میگویند  واین برا ی کسی که دارد حقایق را می بیند واقعأ خنده داراست حتمأ خود شما موارد زیادی را سراغ دارید مثلأ همین مورد اخیرش یعنی همین قضیه استعفای دکتر علی لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی بود که واقعأ شده بود معرکه اظهار نظرهای مختلف والبته آب گل آلودی شده بود برای بعضی ماهیگیران داخلی (بخوانید مزد بگیرانان کنگره امریکا البته به اعتراف خود کنگره ) وجالب اینجا بود که هر گروهی این واقعه را به شکلی تأویل و تفسیر میکرد که در پرتو آن منافع خودش تأمین بشود مثلا ..... .

 

(قبل از اون البته اگر اجازه بدهی داخل پرانتز یک شاهد تاریخی را واسه ا ت تعریف کنم تا بدونی حرفام کم الکی نیست . در یکی از جنگها به گمانم جنگ تبوک بود قرار شد حضرت امیر صلوات الله علیه طبق دستور پیامبر صلی الله علیه واله در مدینه بمانند . آقا همین قضیه دستاویزی شد برای منافقان .(توضیح : منافق کسی است که ادعای مسلمانی اش گوش فلک را کر کرده است اما در قلب کافر است لذا بعضی وقتها عملش طبق قوانین است وبعضی وقتها طبق قلبش , بگذریم ) منافقان این واقعه را به سود خود تاویل کردند و گفتند که چون پیامبر اکرم حضرت علی علیهما السلام را قبول نداشته اند ایشان را در جنگ راه نداده انددر حالی که پیامبر اکرم در مقابل عدم اجازه شرکت درجنگ یک افتخار جاودانی بزگتر به امیر المومنین علیه السلام اعطا فرمودند وآن چیزی نبود جزمقام وزارت وخلافت خودشان به حضرت امیر علیهما السلام .ودر واقع حضرت امیر علیه السلام نه تنها چیزی را از دست ندادند بلکه به افتخاری بالا تر ناِِیل  شدند خوب پرانتز بسته)

 

 اما یک نکته دیگه که به روشن شدن بحث کمک میکنه اینه که آقاجان امان از وقتی که انسان خودشو به نفهمی بزنه البته امید وارم این وسط به ژورنالیستهای منظور (مریضهای منظور) خیلی توهین نشده باشه . الحاصل:این افراد به جفنگ گویی کشیده شده اند لذا ما هم مقابله به مثل میکنیم ( چون براهین منطقی پاسخی است  برای سوال منطقی و اگر در مقابل حرف بی اساس منطقی صحبت کردی نه تنها به منظور خود نمیرسی بلکه ارزش استدلال را هم پایین آورده ای . تمام )  .

 

  وشاعر در مورد این افراد چه خوش گفته که :

              قافیه چو به تنگ اید             شاعر به جفنگ اید

 

  عرضم به حضورتون که آقایون غیر انقلابی ( اعم از داخلی وعموسام وبرو بچه هاش)در قافیه مصراع اولشان گفتند اسلامو چه به حکومت اصلا قاعد تا اسلام قابلیت اداره جامعه رو نداره ( وصد البته یعنی چون جرأت این همه صراحت و جسارت را نداشتند در قالب انتقاد به روحانی ومسئولین درپی رسیدن به هدف بودند ) بعد در قافیه مصراع دوم که خواستند شرحش بدند ودلیل بیارن به جفنگ گوئی افتادن .دیگه بیش از این کشش ندم .

 

 خوب بریم سر اصل مطلب (ادامه  مثلا ... )

 

اگر موافق باشین پنج تا از این تأویل ها مرور کنیم (توضیح: مورد اول ودومش دقیقا کپی برداری از روزنامه کیهان شماره ی 18932 است که صد البته اگر اهل تحلیلهای سیاسی باشید حتما مشتری پروپا قرص  روزنامه های کیهان واعتماد وشرق خدا بیامرزبوده و هستید ومن فقط واسه این اینها رو آوردم که " ادخال سرور فی قلب مومن " کرده باشم  وبه قول بچه ها دور هم باشیم .

 

1)           گفته شده که علت استعفای دکتر علی لاریجانی مسائل شخصی بوده است "دراین مورد شاید بد نباشده نظر خود آقای لاریجانی را بشنویم  ایشان با تعجب فرا وان میگویند : " من هر چقدر به خودم نگاه می کنم مشکل شخصی نمیبینم .یا اینکه گفته اند اقای لاریجانی به خاطر  انتخابات مجلس  استعفا داده قضاوت درستی نیست چون من در همین سمت هم میتوانم نماینده مجلس شوم همانطور که در گذشته آقای روحانی دبیر شورای امنیت بودند وهم نماینده مجلس ".

 

 این علت استعفا اونقدر مسخره بود که حتی آقای دکتر مسعود بهنود که از اپوزیسیون های کارکشته و غیردرپیت و یک پای ثابت برنامه کارشناسی مسائل سیاسی ایران در رادیو بی بی سی است هم نتوانست به خود بقبولاند که این علت واقعی استعفا بوده و طی مقاله ای که در سایت BBC و  حتی درسایت شخصی اش موجود است نوشت : " استعفای علی لاریجانی گر چه بدلائل شخصی اعلام شده است اما این اعلام کمتر کسی را از جستجو برای یافتن علت اصلی این تغییر مهم باز میدارد ."

 

اجازه بدید برای پر کردن عریضه نظر خودم را هم بنویسم ؛ خطاب به آقای لاریجانی عرض می کنم شما الآن بدن تون داغه ، متوجه نیستید و الا علت استعفایتان همان است که دوستانتان گفته اند اصلا شما از کجا می دانید که دلیل استعفایتان چه بوده ؟   ! ! !

 

2) علت دیگری که ذکر شده " ایجاد تغییر اساسی در سیاست هسته ای و تصمیم به شفاف سازی ( بخوانید تعلیق غنی سازی ) است . که این مورد از گمانه زنی های نیویورک تایمز بوده ".  به قول قدیمی ها :

 

      شتر در خواب بیند پنبه دانه          گهی لپلپ خورد گه دانه دانه

 

   البته با وجود همه این حرفا به بروبچ پرکار نیویورک تایمز پیشنهاد میکنم امید خود را از دست ندهند چرا که یاس برادر مرگه .

اما بدور از شوخی در این مورد بهترین پاسخ را آقای لاریجانی داد و گفت : " من نمی خوامهم عیش شما ( خطاب به رسانه های خارجی ) را ناقص کنم تا اگر ابتهاجی دارید ادامه دهید فقط فکر می کنم که به متدولوژی تصمیم گیری و تصمیم سازی در ایران خوب توجه نکرده اید . کشور ما کشوری دموکراتیک است و در آن گردش نیروها وجود دارد ما مثل خیلی از کشورهای منطقه که بصورت کدخدایی اداره میشوند نیستسم و کشورهای غربی هم هر سرمایه داشته اند در آن گذاشته اند . ما یک کشور سیالی هستیم و زایش نیرو در آن هست ."

 

3) علت دیگر را دکتر بهنود اختلاف دکتر لاریجانی با دکتر احمدی نژاد دانست و گفت : بطور کلی چنین می نماید که که آقای لاریجانی در دور اخیر برخوردهای تند  بین دو خط فکری در مورد سیاست هایش فعال نبود "

 

  و صد البته از اونجایی که دروغگو کم حافظه است یک پاراگراف بعد خود دکتر بهنود به مطلبی اشاره می کنن که ما رو از جار و جنجال بی نیاز میکنه و اون مطلب اینه : " رسانه های بین المللی در ماههای گذشته چنین تحلیل می کردند که آقای لاریجانی با حمایت کامل رهبر جمهوری اسلامی و مطابق با سیاست های دولت احمدی نژاد جای ثابت و تعیین شده ای در مجادلات موجود دارد "

 

  خوب عرض میکنم به حضور دکتر بهنود که اولا شما این مطابقت را در ماههای گذشته قبول دارید ثانیا اصل بقاء حالت قبل است مگر اینکه دلیلی بیاورید که حالت قبل تغییر یافته و در نتیجه از آنجایی که شما دلیلی نیاوردید پس عجالتا نمی توان قبول کرد که حالت قبلی ( منظور مطابقت سیاسی دکتر لاریجانی و دولت احمدی نژاد است) از بین رفته است .

 

4) یه علت دیگه هم جناب دکتر بهنود ذکر میکنن که واقعا حیف انگشت که بخواد واسه تایپ کردنش ، بر روی صفحه کلید بلغزه . احتمالا بعد از خوندنش تصمیم به خودکشی میگیرید از بس که ضایع است و اون مطلب اینه : " نکته ای که تحلیلگران با اهمیت دیده اند غیبت آقای لاریجانی از گفتگوهای اخیر هسته ای ( ان شاءالله منظورشون ازکلمه [ از ] کلمه [ در ] بوده ) وحضور نداشتن وی در سفر رئیس جمهور به نیویورک بود " واقعا من الان چی بگم  ،اقای دکتر جای هیچ حرفی را باقی نگذاشته اند اما من حدس میزنم ایشون مسئله بی نهایت جدی هسته ای را با خاله بازی اشتباه گرفته اند واگر این حدسم درست باشد معنی جمله شان این می شود که چون آقای رئیس جمهور، آقای لاریجانی را به همراه خود نبرده اند پس در بازی راهش نداده اند. وای چه بد . قهرقهر تا روز قیامت .

 

ادامه بحث در ادامه خواهد آمد . ان شاء الله

یا حق


 نوشته شده توسط تحلیل بی عینک در شنبه 86/8/12 و ساعت 9:38 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بی عینک
تحلیل بی عینک
وقایع را بی عینک ببینیم نه از درون عینک رسانه ها . همین

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 378127
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه